recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips SRM 7500 ude nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips SRM 7500 ude nu?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 09:43

- Mærkeligt.., når MCE er klar kan jeg også vælge musik, hvis jeg er tæt nok på (nu op til 2-3 meter), men når jeg så aktiverer går der 2-3 minutter før musikken starter.

-Jeg har præcis sat mit system op sådan som du skitserer, med en selectorbox, i øvrigt klarer vores nye SRM 7500 fint at aktivere transmitteren som jeg bruger. Men jeg tror, at jeg har formuleret mig dårligt med hensyn til extra overskrifter, jeg mente hovedoverskrifterne i hovedmenuen i MCE, dem kunne jeg godt tænke mig at kunne redigere i.

-Jeg sætter selv billeder på hvert musikalbum-mappe som jeg finder på nettet, jeg kopierer dem så ind  som "smallArtFolder" og så vises de i MCE

Tak for en god konstruktiv "snak" og god søndag ;-)



Redigeret af ajaj - 30-September-2007 kl. 09:50
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 12:50

- Du kan måske teste om WMP11 også er langsom, når du starter den op i baggrunden. Yderligere er der et lille kontrol panel til SRM7500, her står den nok til Automatisk, der kan du rette den til MCE, så skal den ikke selv finde ud af det, det kan være årsagen.

- De ændrede overskrifter i MCE menu'r, kan skiftes det er dog utrolig teknisk og kræver programmerings værktøjer. De blev brugt i starten da MCE ikke var oversat til forskellige sprog. Med dem kan man ændre teksten i MCE. Dog anbefaler jeg at acceptere dem som er der, da dette er teknisk.

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 13:53

Du er inde på noget af det rigtige. Efter at have lukket MCE ned og startet WMP11 op alene,- ja så kører den også meget langsomt, så det må jeg lige finde ud af hvad skyldes, jeg vil starte med en diskfragmentering og alm. oprydning.

Iøvrigt har jeg lagt tydeligt mærke til, at der må være noget konflikt mellem SRM 7500 og MCE, for hvis man er startet med at spille musiknumre i MCE og efter et stykke tid lukker skærmen ned og vil bruge SRM 7500 til at fortsætte styringen af musik, ja så går det VIRKELIGT MEGET LANGSOMT. Den omvendte konstruktion er lige så extrem langsom, dvs hvis man starter med at sætte musik igang med SRM 7500, og så senere vil kører videre direkte fra MCE og skærm, ja så nærmest låser PC'en flere minutter af gangen.

Min SRM 7500 står i øvrigt til MCE som standard.

Så alt i alt kan det være PC'en som simpelthen er sløv, og så er det jo ikke SRM 7500's skyld

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 15:25

- Har du i WMP11, fjernet diverse internet opslags funktioner, så den ikke skal ud på nettet og lave opslag på alle musik numre du har?

- har du en nyere pc? for en langsom pc, lyder ikke nødvendigvis som årsagen, der kan være mange gode grunde til det, såsom programmer du har kørende i baggrunden på maskinen.. Har du mange ikoner i din process bar?

Udover det,så er emnet vist skiftet lidt fra SRM7500 til et pc problem?

 

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 19:25

Efter at have optimeret min computer har SRM7500 kørt upåklageligt de sidste 3 uger, jeg er faktisk blevet meget glad for den, og den er nu familiens eneste fjernbetjening

MEN jeg har fået et problem de sidste par dage...... Efter at have startet min computer, starter jeg med at trykke på Music-knappen på SRM7500, det kører bare, men hvis jeg så fx på mode knappen aktiverer min forstærker eller andre enheder, for fx at skrue op/ned, -ja så kan,music-knappen ikke aktiveres igen, men kun vise "connecting to PC".

Eneste redning er at genstarte computeren, men det er jo lidt omstændigt at gøre hver gang man skal gøre noget på en anden enhed.

Har andre prøvet det ??????????

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

MEN jeg har fået et problem de sidste par dage...... Efter at have startet min computer, starter jeg med at trykke på Music-knappen på SRM7500, det kører bare, men hvis jeg så fx på mode knappen aktiverer min forstærker eller andre enheder, for fx at skrue op/ned, -ja så kan,music-knappen ikke aktiveres igen, men kun vise "connecting to PC".

Jeg har ikke selv haft sådanne et problem, dog kan du jo altid prøve om du kan hive usb nøglen ud og sætte den i igen, og så om det virker det? for så er det forbindelsen til usb nøglen som ryger, f.eks pga maskinen går i standby?
Det er der jeg har haft problemer som kunne ligne dit, dog er mit kun nu, at nøglen nogle gange ikke ses efter en reboot.

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 19:24

Pendec, igen har du ret

Jeg har sat usb-nøglen i en anden port, og det virker igen rigtigt, så må vi se hvor længe det fungerer denne gang

Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg har ikke selv haft sådanne et problem, dog kan du jo altid prøve om du kan hive usb nøglen ud og sætte den i igen, og så om det virker det? for så er det forbindelsen til usb nøglen som ryger, f.eks pga maskinen går i standby?
Det er der jeg har haft problemer som kunne ligne dit, dog er mit kun nu, at nøglen nogle gange ikke ses efter en reboot.

Fik du løst problemet? For jeg oplever netop dette. Altså, at efter et standby, så er forbindelsen røget til usb-nøglen og jeg er simpelthen nødt til at tage den ud og sætte den i igen for at kunne få kontakt påny.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 14:48

 

Problemet efter standby løste sig, dog virkede kontakten til den aldrig efter at pc havde været slukket helt, så hvis din pc går i standby(hibernate) så kunne det være det jeg har prøvet.

men du kan vistnok find noget omkring S3/S4 interrupt på usb bussen, da problemet så er at din USB ikke giver strøm til porten.

 

Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg har ikke selv haft sådanne et problem, dog kan du jo altid prøve om du kan hive usb nøglen ud og sætte den i igen, og så om det virker det? for så er det forbindelsen til usb nøglen som ryger, f.eks pga maskinen går i standby?
Det er der jeg har haft problemer som kunne ligne dit, dog er mit kun nu, at nøglen nogle gange ikke ses efter en reboot.

Fik du løst problemet? For jeg oplever netop dette. Altså, at efter et standby, så er forbindelsen røget til usb-nøglen og jeg er simpelthen nødt til at tage den ud og sætte den i igen for at kunne få kontakt påny.



Hej jeg har haft det samme problem; men efter at havde sat en forlængerledning til min usb-nøgle og lagt den uden for det skab maskinen står i virker alt perfekt.
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:13

Oprindeligt skrevet af risby risby skrev:


Hej jeg har haft det samme problem; men efter at havde sat en forlængerledning til min usb-nøgle og lagt den uden for det skab maskinen står i virker alt perfekt.

Ork du.   Den er jeg allerede igennem. Det var næsten det første jeg opdagede.... at "rækkevidde 10 meter" vist er plus/minus 9½ meter. Hvis jeg havde USB nøglen bag i HTPC'en var det praktisk taget umuligt at få kontakt. Så en USB forlængerledning på 3 meter flyttede nøglen væk fra HTPC'en - og så var der hul. Men 10 meter? No way!

Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 08:18

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Problemet efter standby løste sig, dog virkede kontakten til den aldrig efter at pc havde været slukket helt, så hvis din pc går i standby(hibernate) så kunne det være det jeg har prøvet.

men du kan vistnok find noget omkring S3/S4 interrupt på usb bussen, da problemet så er at din USB ikke giver strøm til porten.

Jeg går kun i Standby, så det er ikke der problemet ligger. Endvidere burde der være strøm på USB porten bagpå... Jeg benytter jo selvsamme med M$ modtageren uden problemer. Men altså, med SRM7500 modtageren i samme port - ingen kontakt efter Standby før midtageren har været taget fra og sat i igen og kontakten genopsat.

Jeg må ærlig talt sige, at jeg er dybt skuffet over RF-delen og softwaren til denne fjernbetjening. Jeg tror desværre aldrig jeg bliver rigtig glad for den. Nogen der vil købe en meget let brugt én?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu