recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips SYK 5600 /Homeplug spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips SYK 5600 /Homeplug spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips SYK 5600 /Homeplug spørgsmål
    Sendt: 09-Januar-2007 kl. 10:34
Jeg overvejer at købe noget til at kunne give mig Internet via stikkontakterne, men har lige et spørgsmål om mit setup.

Planen er som følgende:

ADSL modem (TDC) sættes til router. Èt af dennes ethernet stik vil jeg forbinde til en adaptor i en stikkontakt. Herfra vil jeg have 2 andre adaptorer i to andre stikkontakter og begge disse vil ende i en switch hvorfra adskillige pc'er, NAS og XBOX skal sættes til.
Er det muligt at én SYE5600 kan snakke med to andre? Og giver det mening, at jeg reelt kun bruger ét ethernet stik på min router, som så via adaptorerne i stikkontakten vil skulle håndtere alt mit udstyr? Kan den håndtere det?
Det andet alternativ er jo at købe 4 adaptorer fremfor 3 og så parre dem to og to og altså have to sat til routeren fremfor kun én.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 15:23

Såvidt jeg har læst mig til (og jeg har altså ikke prøvet det) så virker Homeplug fuldstændig som et almindeligt netværk, hvor man bare erstatter det normale cat5 kabel med en elledning og en adapter.

Du kan derfor tilslutte adskillige (jeg havde nær sagt lige så mange du vil, men der kan være en øvre grænse) homeplug devices til dit el-'netværk' og én enkelt til din router, og så er det hele forbundet.

Jeg håber det hjalp på forståelsen.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 15:38
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 15:59
Jo er rimeligt med på princippet. Jeg synes bare det lyder underligt, at samtlige af mine dele jo vil ende i én af routerens indbyggede switchporte fremfor at sprede dem ud på de 4 porte, som sådan en nu normalt har. Men hvis den er ligeglad, er jeg skam også 
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 16:08
Det er værd at bemærke at Amitech pointerer at hvis der skal flere PC’ere/enheder der skal kobles på SAMTIDIG, så skal der en router eller switch på - det fremgår ikke af tegningen...

jeg tror ikke at elnettet kan videresende mere end et signal fra en router, hvis man forsøger at sende fra to udgange på routeren, tror jeg der går fisk i det, men er IKKKE sikker....

har selv Amitech homeplugs og en router, men sender fra routeren ind i en homeplug og modtager derefter fra en anden homeplug.

Routeren er så forbundet til et trådløst netværk, som betjener resten af hjemmets computere...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu