recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips'  top-placeringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips' top-placeringer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 22:23

Jeg er absolut ikke LCD fan eller Philips fan. Jeg synes bare at det er sjovt, at de ikke vil indrømme at de glemte at Philips bruger backligt scanning. Det tog i hvert fald nogen tid for dem at hive den hjem.

Der skal være "fair play" for at  udtrykke en mening i sådanne tråde.

Jo der er slettet indlæg og rettet.  Det skriver Rasmus Larsen jo også, fordi de blev for personliige. Nu har jeg læst tråden gennem de sidste par dage -  og efter mine begreber er der ingen der har overtrådt nogen grænser.  Han gik selv over grænsen, men disse udfald er blevet slettet, så de debattører, der ikke har rettet deres tråd-indlæg fremstår som "skurke" Deres debatindlæg er måske blevet fremprovokeret af dele af indlæg, som nu er slettet, som én af dem gør opmærksom på.

Men mange herinde forguder næsten Otto, Rasmus Larsen mfl.. De er kloge ja -  :) så jeg kan kun gentage:´... hold fast, det er lige inden tårerne begynder at trille ned ad kinderne af national stolthed.... for hvor er der nogle herhjemme, der er kloge og hvor er de dumme, de andre i udlandet

PS!  Så dumme tror jeg altså heller ikke de er i udlandet. Der er også andre der forstår sig på elektronik end de nævnte herrer, men det er der åbenbart nogle enkelte, der ikke vil indse.

Redigeret af buller1 - 08-November-2009 kl. 23:15
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 22:39
Nu har jeg retfærdigvis ikke læst de indlæg som er blevet fjernet. Men det er op til moderator,at sætte dagsorden for den tone, som man vælger i et forum. Og jo ! - et par af indlægene var helt klart personfikserede.Der vil jo altid være nogle tøsedrenge, der som sagt ikke kan klare sandheden . Men så er det da heldigt at nettet er så vidtfavnende, at de bare kan google sig til et andet resultat. Wink  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Danmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 22:44
Hvis Flatpanels nu havde givet det topkarakter og Cnet ,Areadvd, EisaAwards osv havde sagt det var dårligt, så havde du jo nok ment det var DEM der havde ret i stedet for Flatpanels.

Sådan er det jo bare blevet med Philips herinde. Selvom 99% testere siger det er godt, så er det fordi de ikke ved hvad de snakker om, men er der 1 der siger det er dårligt, så er det fordi han ved alt om det.

Det er det samme med Pioneer. Er der en tester der ikke mener det er godt, så er det klart fordi han ikke ved noget, men om så Ekstra Bladet testede Pioneer og sagde det var godt, så ville det være en udemærket anmeldelse for nogen.

Det synes jeg nu er sjovere at læse om.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 23:06
Men phillips fan må jo også juble over pioneer er gået på røven.

Men phillips levere ikke et korrekt billeder og man kan ikke indstille så det kan.

det er og bliver den eneste grund til phillips aldrig bliver som et pio.
utroligt ingen har forstået det endnu.
phillips kunne sikkert godt lave det, men det gør de alså ikke.

Det er noget phillips selv har valgt, men det gør alså ikke sagen bedre.

dem der godt kan lide deres billede, køber jo bare et.
samt testen overhovedet ikke er negativ på nogen måde.
igen fortæller de bare sandheden.
men den er åbenbart ikke sjov og hører.

Rasmus skal have samtale med phillips og så får vi måske en afklaring hvorfor phillips laver
deres billede som de nu engang gør.

istedet for at anklage flatpanels for at muligt.
men kan udmærket forstå hvis de aldrig anmelder en phillips model igen.

Redigeret af xcardman - 08-November-2009 kl. 23:09
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er altid sjovt at læse når fan-boys bliver trådt over tæerne, - og ikke kan håndtere sandheden.

Flatpanels mål for billedgengivelse er, at kunne gengive kildematerialet mest muligt korrekt . Philips har en anden filosofi,som handler om farvelade, og om at imponere  hr og fru Flæskesteg. Disse to ting kan  ikke sådan lige forenes.

Glem testsites som Cnet ,Areadvd, EisaAwards, - og lyt til Flatpanels.dk, OttoAV,HDTVtest.uk og lignende hvis du kan lide korrekt billedgengivelse . .  

Hvad er der forresten blevet af HDTVtest.co.uk? - der er ikke sket noget på anmelderfronten siden sommerferien, og tidligere havde de mellem 2-5 anmeldelser om måneden?

Redigeret af buller1 - 08-November-2009 kl. 23:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 23:29

Ja det er rigtig synd at de åbenbart er stoppet. Deres test kunne man nemlig bruge til noget

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 23:34
der er ingen som er mere dumme eller mere kloge.

men der er et mål som hedder korrekt billede. Det mål sigter phillips ikke efter.
derfor hele balladen.
men phillips har aldrig meldt ud hvorfor og det kan vi så håbe at får en forklaring på

Redigeret af xcardman - 08-November-2009 kl. 23:34
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 00:15
HEST.     Du har lidt ret - og så alligevel ikke.
Man må finde sine "anmeldere" . Og jeg synes som sagt at den vej, som feks Flatpanels og OttoAV peger ud - korrekt gengivelse af kildemateriale - lyder mest relevant. Philips vælger en anden vej, som unægtelig bifaldes af mange slutbrugere og en del testsites .
Personligt vil jeg meget gerne kunne sætte mig ud over at vælge, - eller fravælge et TV, fordi det lige præcist er et Philips,Panasonic,Pioneer osv .

Redigeret af Lennon - 09-November-2009 kl. 00:16
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

HEST.     Du har lidt ret - og så alligevel ikke.
Man må finde sine "anmeldere" . Og jeg synes som sagt at den vej, som feks Flatpanels og OttoAV peger ud - korrekt gengivelse af kildemateriale - lyder mest relevant. Philips vælger en anden vej, som unægtelig bifaldes af mange slutbrugere og en del testsites .
Personligt vil jeg meget gerne kunne sætte mig ud over at vælge, - eller fravælge et TV, fordi det lige præcist er et Philips,Panasonic,Pioneer osv .

Jeg synes det er lidt farligt ensidigt at "vælge" sine anmeldere. Selfølgelig er der nogle, som man synes mere harmonerer med ens smag end andre. Men man bør vel principielt altid være lydhør overfor alle anmeldere, og så kan man forholde sig til det, når man har set det omtalte tv i virkeligheden.

Jeg er også fløjtende ligeglad om der står Panasonic, Prosonic :) Sony eller Pioneer, på det tv, jeg køber, hvis ellers det kan leve op til de krav, jeg stiller. Et billede som er så tæt på det virkelighedsnære, som muligt. Om det er CRT, LCD, Plasma eller OLED spiller heller ingen rolle efter min mening.

Redigeret af buller1 - 09-November-2009 kl. 00:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 00:41
Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet må man kigge et andet sted og se en anmeldelse.

det har man da tit set herinde.

20 siger nej til en bestemt model og en siger den er super god.
trådstarter siger wow så må den være god.

for trådstarter havde valgt den model.

men fakta er bare phillips ikke kan indstilles og gengive et korrekt billede. Samt de er rigtig svære og indstille.

det har intet at gøre med navn eller teknologi.

Men kan så være uenig eller enig med phillips.
kan bare ikke hvorfor man ikke skulle have mulighed for at se sit materiale som det ligger på skiven. fremfor en tv producent skal bestemme hvordan de skal se ud.

phillips kunne jo bare give denne mulighed.

Redigeret af xcardman - 09-November-2009 kl. 00:47
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 00:53
Trådstarter det er mig. Jeg har kun valgt eksemplet med Philips fordi jeg synes, at det var lidt mærkeligt det der foregik på Flatpanels.dk og den måde de taklede kritik på.  Jeg er ikke ejer eller mulig køber til et af de nuværende eller tidligere Philps tv.

Redigeret af buller1 - 09-November-2009 kl. 00:55
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

[QUOTE=Lennon]HEST.     Du har lidt ret - og så alligevel ikke.

Jeg synes det er lidt farligt ensidigt at "vælge" sine anmeldere. Selfølgelig er der nogle, som man synes mere harmonerer med ens smag end andre. Men man bør vel principielt altid være lydhør overfor alle anmeldere, og så kan man forholde sig til det, når man har set det omtalte tv i virkeligheden.

/QUOTE]

Dybest set enig. Problemet er jo, at os normalbrugere af gode grunde ikke ser så mange TV under optimale forhold. Og netop derfor langt hen af vejen må filtrere- og evaluere på de informationer,som vi får fra andre. .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu