recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips'  top-placeringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips' top-placeringer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 08:22
Der er en ting som undrer mig, når I, som har næsten korrekt billede, vælger anlæg, er det så også med næsten korrekt lyd eller er det som I helst vil have det skal lyde ?

For man må vel gå efter så korrekt setup hele vejen igennem ?

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Der er en ting som undrer mig, når I, som har næsten korrekt billede, vælger anlæg, er det så også med næsten korrekt lyd eller er det som I helst vil have det skal lyde ?

Det tror jeg næppe du skal regne med ..

Noget jeg tilgængæld ikke helt forstår er hvorfor LCD / LED skærmes betragtningsvinkler altid skal nævnes..

Hvem fanden gider alligevel sidde og se en film i en 45 graders vinkel til TV'et?  Og hvad med lyden i denne sammenhæng. Den er næppe kaliberet i denne position..

Man sidder da lige foran TV'et og og ikke 5 meter ude til venstre..

Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 08:56
Hej,

Så er det min tur til, at blande mig!

Jeg har for nyligt købt et Phillips 42PFL7404H/12 efter at have brugt lang tid på, at kikke på diverse fabrikater og modeller. Jeg valgte Phillips'et fordi, efter min mening (!!) så er det TV'et som har det bedste billede ud fra de økonomiske rammer jeg havde til rådighed (9000,- kr.). Flere forskellige Panasonic modeller jeg så viste slørede billeder. Sælgerne var ikke istand til, at få disse tv til, at vise et skarpt og klart billede (og det var i mere end en butik).

Om Phillips viser et "korrekt" billede i forhold til vedtagne standarder ved jeg ikke, men et tv der viser et uskarpt/sløret billede er i hvertfald ikke "korrekt" for mig, det er derimod det billede som Phillips tv'et viser. Indrømmet at Phillips True HD Motion giver billederne et lidt kunstigt udseende og derfor har jeg valgt, at slå dette fra for at få et - for mig - "korrekt" billede Smile

Det var mine visdoms ord Dead

Hilsen
Jesper
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:30

der er ingen stanard for god lyd, men det er der for et billede.

hvordan skulle man ellers kunne lave en ISF. den stanard som alle filmproducenter bruger.

så de to ting kan du ikke sammenligne 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af JesperTheViking JesperTheViking skrev:

Hej,

Så er det min tur til, at blande mig!

Jeg har for nyligt købt et Phillips 42PFL7404H/12 efter at have brugt lang tid på, at kikke på diverse fabrikater og modeller. Jeg valgte Phillips'et fordi, efter min mening (!!) så er det TV'et som har det bedste billede ud fra de økonomiske rammer jeg havde til rådighed (9000,- kr.). Flere forskellige Panasonic modeller jeg så viste slørede billeder. Sælgerne var ikke istand til, at få disse tv til, at vise et skarpt og klart billede (og det var i mere end en butik).

Om Phillips viser et "korrekt" billede i forhold til vedtagne standarder ved jeg ikke, men et tv der viser et uskarpt/sløret billede er i hvertfald ikke "korrekt" for mig, det er derimod det billede som Phillips tv'et viser. Indrømmet at Phillips True HD Motion giver billederne et lidt kunstigt udseende og derfor har jeg valgt, at slå dette fra for at få et - for mig - "korrekt" billede Smile

Det var mine visdoms ord Dead

Hilsen
Jesper

fint du er glad for et tv. men det er jo ikke det kritikken går på.

Men hvorfor kan phillips så ikke lave et billede som er korrekt for en meget stor gruppe.
De kan udmærket sende et tv på markedet som kan begge dele og alle vil være tilfredse
så vil de sælge endnu flere tv.

Redigeret af xcardman - 09-November-2009 kl. 09:36
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvordan skulle man ellers kunne lave en ISF. den stanard som alle filmproducenter bruger.

Af hvad for en fisk ?

Lyd skal vel gengives på samme måde som den er optaget, ligesom billedet skal ?

Du kan godt affinde dig med en farvning af lyden, men samtidig drager du nærmest på korstog for Pioneer´s "korrekte" billede ?

Så hvis jeg f.eks. hæver bassen på mit anlæg, fordi det synes jeg lyder bedst så er det ok, men hvis jeg skruer en tand op for farverne, så er det nærmest blasfemi eller idioti, fordi jeg fraviger fra normen ?

Dem som forsvarer korrekt billedgengivelse, nævner ofte, at instruktøren har jo de og de intentioner med billedet, hvilket kun kan genskabes med korrekt billedgengivelse (hvilket jeg er enig i), men instruktøren har vel også intentioner med lyden ?

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Trådstarter det er mig. Jeg har kun valgt eksemplet med Philips fordi jeg synes, at det var lidt mærkeligt det der foregik på Flatpanels.dk og den måde de taklede kritik på.  Jeg er ikke ejer eller mulig køber til et af de nuværende eller tidligere Philps tv.
Jeg har lige læst hele tråden igennem, og for mig at se, så var det ikke helt konstruktiv kritik, der startede baladen. Der indledes med at kalde anmeldelsen utroværdig pga. en mulig misforståelse af en specifikation, der ikke ændrer ved konklusionen alligevel. Tre sure smileys i en persons første indlæg på siden er vel en lidt skidt start? En anden istemmer herefter med, at kalde anmeldelsen for "en svipser", blot fordi andre tests ikke giver samme konklusion...

Måske har Rasmus fra FP været lidt hurtig til at skrive, at Philips ikke bruger scanning backlight i deres TV, men jeg kan ikke læse noget steds i anmeldelsen - hverken før eller efter den blev tilrettet - (og det bekræftes også i forumtråden), at dette skulle have nogen som helst indflydelse på konklusionerne?

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over 9704's billedkvalitet, da jeg ikke selv har haft det hjemme i stuen, men de har åbenbart haft modellen stående i en måned på FP, så de MÅ da have en hvis fornemmelse for skærmens dyder?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:21

Af hvad for en fisk ?

Du kan godt affinde dig med en farvning af lyden, men samtidig drager du nærmest på korstog for Pioneer´s "korrekte" billede ?

Så hvis jeg f.eks. hæver bassen på mit anlæg, fordi det synes jeg lyder bedst så er det ok, men hvis jeg skruer en tand op for farverne, så er det nærmest blasfemi eller idioti, fordi jeg fraviger fra normen ?

Dem som forsvarer korrekt billedgengivelse, nævner ofte, at instruktøren har jo de og de intentioner med billedet, hvilket kun kan genskabes med korrekt billedgengivelse (hvilket jeg er enig i), men instruktøren har vel også intentioner med lyden ?

så give mig en standard for god lyd, som jeg kan indstille mit anlæg efter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:24

[QUOTE=Hans j]Der er en ting som undrer mig, når I, som har næsten korrekt billede, vælger anlæg, er det så også med næsten korrekt lyd eller er det som I helst vil have det skal lyde ?

Af hvad for en fisk ?

jeg er da ligeglad hvordan du indstiller dit tv, men man skal have mulighed for at indstille sit tv så  korrekt som det nu kan. 

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:35

Af hvad for en fisk ?

I princippet burde dit anlæg vel gengive en flad kurve ved et testsignal fra 20-20KHz, så farver anlægget ikke lyden, derved vil du jo så kun få det "korrekte" lyd-billede ?

Om det er korrekt fortolkning ved jeg ikke, men det er der sikkert andre der ved Big smile.

Jeg har da selv et Pioneer Plasma TV og er vældig glad for det, selvom det ikke er ISF-kalibreret.

Men det jeg mener er, nogen kan lide meget bas i deres lyd andre vil græmmes over den lyd, sådan er det vel i princippet også med billedgengivelse ?

Jeg glæder mig til at se en demonstration af ISF-kalibreret TV kontra ikke kalibreret TV side om side, gerne to styk identiske Pioneer Plasma f. eks. 50590 Big smile, så kan det da være jeg bliver overbevist.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:42

Det synes jeg faktisk at jeg gør, ja (det er ikke for sjov at jeg primært sælger højttalere fra producenter der er kendt for deres studie-højttalere), men fremgangsmåden er ikke helt så videnskabelig. Lyd er slet ikke lige så kortlagt som billede, vi har ikke samme forståelse for hvordan målinger påvirker slutresultatet, som vi har for billeder. Jeg vil til hver en tid påstå at alt der kan høres, også kan måles, men det er ikke sikkert vi ved hvordan vi skal måle det eller (især) hvordan vi skal fortolke målingerne, og afveje forskellige målinger i forhold til hinanden. At frekvensgang er dén måling der er nemmest at forstå, behøver ikke betyde at det er dén der er vigtigst for oplevelsen af lydkvalitet. Sådan er det også for billede, de målinger der er nemmest at forstå behøver ikke være de mest sigende om kvaliteten. Nogle tror at dét at jeg jagter en korrekt gengivelse kan sammenfattes til at jo nærmere et tv er på at ramme D65 hvidbalance, jo bedre mener jeg fjernsynet er. Det er ekstremt langt fra sandheden.

Men helt generelt, så er der én overordnet grund til at jeg jagter den korrekte gengivelse: Min SUBJEKTIVE oplevelse i praksis er, at det er den korrekte gengivelse jeg synes giver den bedste billedkvalitet - når man ser billederne under de rigtige forhold. Philips er uofficielle verdensmestre i at lave en gengivelse der virker når man ser forskellige tv ved siden af hinanden, men ikke når de står alene. At se 10 tv ved siden af hinanden og så vurdere hvad der er bedst, svarer til at sætte dine højttalere ud i haven og ud fra dét sige noget om hvordan de lyder. Omgivelserne har _langt_ større betydning for gengivelsen end de fleste er klar over, og det udnytter Philips til fulde, ved at lave tv der virker i forretningen, mere end i stuen. De er langtfra de eneste, og de er langtfra de eneste der får ros fra rigtigt mange sider, uden at levere noget jeg betragter som særligt godt. Nu er det bare Philips der er blevet centrum i den konkrete sag, men det kunne lige så godt have været Samsung, LG eller en helt fjerde. Stort set alle større producenter har modeller der har fået god omtale flere steder, men som efter min mening er decideret ringe, især uden pro-kalibrering.

Men det sjove er, at hvis du tager nogle af de tv jeg synes er gode, og stiller op i en butik sammen med en masse andre tv, så vil man ofte ikke synes de er noget særligt. Spørgsmålet er om der er for mange anmeldere der ikke er i stand til reelt at bedømme tingene objektivt, men stiller tv'ene til anmeldelse op ved siden af nogle referencer, for nemmere at kunne vurdere det. Det er problematisk, for sådan står tv'ene ikke derhjemme.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Jeg synes det er lidt farligt ensidigt at "vælge" sine anmeldere. Selfølgelig er der nogle, som man synes mere harmonerer med ens smag end andre. Men man bør vel principielt altid være lydhør overfor alle anmeldere, og så kan man forholde sig til det, når man har set det omtalte tv i virkeligheden.

Jeg er _voldsomt_ uenig. Der er rigtigt mange anmeldere, også - måske endda især - hos store, anerkendte magasiner, der ikke ved en brille om hvad de snakker om. Hvad en person der er lodret uenig med mig i måden et billede skal gengives på, mener om et givent tv, det kan jeg da ikke bruge til noget som helst.

Jeg vil gerne stille et spørgsmål i den her diskussion, som jeg meget ofte har stillet, men som jeg aldrig har set så meget som et forsøg på et svar på: Hvis en producent sender et tv på gaden og kalder det "full HD", og det så f.eks. viser sig at det kun har 720P opløsning men bare kan modtage 1080P signaler, så ville de blive sablet ned så snart folk fandt ud af det. Det var faktisk et konkret problem i starten af HD-skærmenes indførelse, hvilket er den direkte årsag til at HD Ready og HD Ready 1080P standarderne blev skabt. Men hvis der kan blive ramaskrig over at et HD TV ikke leverer HD opløsning, hvorfor er det så fuldt acceptabelt at et HD tv ikke leverer HD farver? Hvis et tv ikke er i nærheden af at kunne levere den farvegengivelse der ligger i standarden, er det så ikke noget en anmelder skal kritisere, på lige linie med hvis den ikke kan levere dén opløsning der ligger i standarden? Hvad er forskellen?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu