recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 20:07
Jeg har både en Apple TV 4K og en Chromecast med Google TV. Trods merprisen ville jeg også vælge en Apple TV 4K. Chromecast med Google TV er laggy i menuerne, og som nævnt ovenfor mangler den lagerplads, og dens styresystem Android TV opdateres ikke. 

Og så må jeg sige, at jeg rent faktisk foretrækker Apple’s simple brugerflade, der blot viser ikoner for de forskellige streamingtjenester. Google’s hovedmenu dækkes for det meste af reklamer og rekommanderet indhold, som jeg alligevel aldrig gør brug af.

Til top
mrdoc22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2018
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrdoc22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 20:28
Valgte også en Apple TV 4K boks og har ikke fortrudt
Til top
kennyboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennyboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 22:05
Tak for alle input
Alle Philips TV mister TV2 Play app'en.
Ja, der er lidt at tænke over.
Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2022 kl. 23:08
Apple TV har lige været solgt til 999,-
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Det er sq da komplet overkill at gå ud og give feks 12-1400 kr for en streaming device som feks ATV for at kunne se Tv2 play

En ChromeCast med GTV til ca 5-600 kan da snildt klare den opgave


Enig den er oplagt.

I tager helt fejl - hvis en streamingboks ikke koster mindst tre gange prisen på en CC med GTV og har et anbidt æble på, så duer den ikke 😎 - heller ikke til brugere, der ikke kunne drømme om at installere spil på den 😉
Vi ved det jo ikke, men mon trådstarters forældre har brug for så meget lagringsplads? For at se TV2 - absolut nej.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 05:48
Spil eller ej, Chromecast har efter få års brug ikke engang nok lagerplads til at udføre systemopdateringer. Det hober sig hurtigt op i de få GB hukommelse. Husk på, at en stor del af lagerpladsen allerede er optaget af systemfiler.

Fejlkøb ender som regel med at blive dyre for så skal man ud og købe igen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 05:52
Oprindeligt skrevet af kennyboy kennyboy skrev:

Tak for alle input
Alle Philips TV mister TV2 Play app'en.
Ja, der er lidt at tænke over.
Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊

Det er "kun" Philips Smart TV. Det kan virke lidt forvirrende, men det omfatter altså ikke Philips Android TV. Philips har solgt Android TV i del år efterhånden.

Branchen bruger generelt begrebet "Smart TV" om alle de platforme i TV-skærme, der ikke er Android TV / Google TV.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 08:15
Jeg har både Apple TV4k, Android TV i mit Philips OledTV og denne Nokia Android TV boks jeg bruger i mit soveværelse. 


Nokia boksen fungerer super godt, hurtigere og bedre end Xiami boksen du har kig på. 
Hukommelsen kan udvides med en USB nøgle i modsætning til Chromecast. Og den har markedets bedste fjernbetjening.

Hvis ikke du eller dine forældre absolut skal have AppleTV, men gerne noget mere økonomisk - så anbefaler jeg Nokia boksen. Den kan mere end rigeligt dække dine forældres behov. 




Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er "kun" Philips Smart TV. Det kan virke lidt forvirrende, men det omfatter altså ikke Philips Android TV. Philips har solgt Android TV i del år efterhånden.

Det er fandenme ringe kommunikeret ud af tv2!


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Branchen bruger generelt begrebet "Smart TV" om alle de platforme i TV-skærme, der ikke er Android TV / Google TV.

Fedt nok, et Android baseret tv er ikke smart……
Mon forbrugerne forstår at et Smart tv ikke er et smart tv, hvis det kører et specifikt styresystem, men alligevel fungerer på samme vis som et smart tv.

Hvor smart (eller noget)!

Man kan få biler med automatgear, hvor gearet kan være lavet på forskellige måder.
De fleste forbrugere er ligeglad med hvilken måde automatgearet er bygget på, de køber automatgear.
Men biler med eksempelvis CVT automatgear kan ikke betegnes som biler med automatgear, men derimod biler med CVT gear - hvis man skal følge tv branchens begreber!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af kennyboy kennyboy skrev:

Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊
Det er jo fars dag 5. juni, og han ville sikkert blive lykkelig for et ATV Wink
Mvh Jesper
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af kennyboy kennyboy skrev:

Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊
Det er jo fars dag 5. juni, og han ville sikkert blive lykkelig for et ATV Wink


Og han vil sikkert blive lige så lykkelig for en anden device som kan streame Tv2 Play
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 10:54
Måske i situationen, men hvad så om nogle år, hvor den også begynder at give problemer eller helt skal udskiftes?

Engang havde de fleste danskere en VHS-afspiller og senere en DVD-afspiller og de kostede da nemt 1000 kroner, med eller uden inflation. Siden hvornår er det blevet dyrt for en afspiller, man sikkert kommer til at bruge dagligt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu