recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips TV mangler TV2 Play. Hvilken TV boks?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Måske i situationen, men hvad så om nogle år, hvor den også begynder at give problemer eller helt skal udskiftes?

Engang havde de fleste danskere en VHS-afspiller og senere en DVD-afspiller og de kostede da nemt 1000 kroner, med eller uden inflation. Siden hvornår er det blevet dyrt for en afspiller, man sikkert kommer til at bruge dagligt?


Nu ved du jo i bund og grund ikke hvorlænge ATV4k bliver opdateret
Men med din logik, så kunne de jo også købe en Nvdia Shield, min gamle 2015 model opdateres stadigvæk
Men jeg har lagt mærke til at hoved parten af dem der svare herinde er Apple mere eller mindre fanbois
Nærmest hver gang der bliver nævnt en Android/Android Tv løsning skal det manes til jorden fordi Apple er bare så meget bedre efter deres mening, men min holdning er stadigvæk at 12-1400 for en device der skal bruges til at se Tv2 play på er komplet hul i hovedet
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Spil eller ej, Chromecast har efter få års brug ikke engang nok lagerplads til at udføre systemopdateringer. Det hober sig hurtigt op i de få GB hukommelse. Husk på, at en stor del af lagerpladsen allerede er optaget af systemfiler.

Det er din påstand, men ikke nødvendigvis rigtigt.
Efter sidste opdatering er systemsoftwaren optimeret så den kun fylder 158MB

Jeg har haft min CC med GGTV siden 1. december 2020 og har ikke haft lagerproblemer, men jeg har heller ingen spil på den. Til gengæld har jeg en del apps.

Uanset hvad andre skriver holder du fast i Apples produkter og det er fint, men ikke alle har det behov og ønsker måske ikke at smide 3-4 gange så mange penge, som man skal give for tilsvarende andre produkter med et andet OS.
Jeg er personligt ligeglad med produktnavnet - bare det opfylder mit behov.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 15:04
Hackerjac: Nvidia Shield kører Android 11. Android 13 er lige på trapperne. Vi er helt enige om, at de har en god historik på opdateringer, om end nogle år bagefter Googles udgivelsesplan. Jeg ejer og bruger selv både 2015 Shield og 2019 Shield. Begge to er lidt for langsomme i brug og har flere mangler, efter min mening, hvorfor jeg ikke mener den er på niveau med Apple TV 4K og derfor ikke anbefaler den her i tråden.

Erik K: Jeg skriver baseret på mine egne erfaringer og jeg har testet produkterne i dybden både ved lancering og på lang sigt.

Her er mine dybdegående anmeldelser:

Jeg ejer og bruger også Roku, FireTV, alle konsollerne, diverse Smart TV, Android TV, Google TV osv. Det er jo mit daglige arbejde at sætte mig ind i og følge med i disse ting.


Redigeret af Rasmus Larsen - 26-Maj-2022 kl. 15:10
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 15:07
Erik K: Her har du i øvrigt samme melding fra en Android-fanside om lagerpladsen på Chromecast efter et par år i brug: https://9to5google.com/2022/05/06/chromecast-google-tv-two-years-later/

Det er naturligvis fint, hvis du ikke oplever det, men det er et generelt problem hos brugerne.

Som sagt har jeg ikke længere spil på min Chromecast, men lagerpladsen er stadig helt optaget og jeg får løbende notifikationer om, at jeg skal frigøre plads. Jeg har 23 apps installeret.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hackerjac: Nvidia Shield kører Android 11. Android 13 er lige på trapperne. Vi er helt enige om, at de har en god historik på opdateringer, om end nogle år bagefter Googles udgivelsesplan. Jeg ejer og bruger selv både 2015 Shield og 2019 Shield. Begge to er lidt for langsomme i brug og har flere mangler, efter min mening, hvorfor jeg ikke mener den er på niveau med Apple TV 4K og derfor ikke anbefaler den her i tråden.

Erik K: Jeg skriver baseret på mine egne erfaringer og jeg har testet produkterne i dybden både ved lancering og på lang sigt.

Her er mine dybdegående anmeldelser:

Jeg ejer og bruger også Roku, FireTV, alle konsollerne, diverse Smart TV, Android TV, Google TV osv. Det er jo mit daglige arbejde at sætte mig ind i og følge med i disse ting.

langsomme i brug. Ej Rasmus. Nu må du da lige. Jeg har både 2015 og 19 og plus Apple tv4k, de er alle tre lige hurtige. Så spørgsmålet er jo så mest. Om de billigere alternativer føles som sådan. Det kan selv jeg have mine tvivl om. Så men hvis ops forældre bedst kan lide Android tv og et vant til det. Så skal de ikke til at lærer et nyt system at kende
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Så men hvis ops forældre bedst kan lide Android tv og et vant til det.

Det er de næppe, for havde de haft et Android baseret (smart) tv, var det ikke nødvendigt at købe en ekstern boks…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Så men hvis ops forældre bedst kan lide Android tv og et vant til det.

Det er de næppe, for havde de haft et Android baseret (smart) tv, var det ikke nødvendigt at købe en ekstern boks…..


Klaus
havde bare forstået det var et Android tv der var i det Phillips.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 17:11
Hvis behovet er TV2 play, er det jo helt væk at snakke om lagerplads og mulige marginale hastighedsforskelle - Det er en app der skal startes, det er altså helt ligegyldigt hvilket styresystem der bruges.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af kennyboy kennyboy skrev:

Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊

Det er jo fars dag 5. juni, og han ville sikkert blive lykkelig for et ATV Wink


Det tror jeg også han vil, især fordi han kan styre det med fjernbetjeningen til tv’et
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2022 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af kennyboy kennyboy skrev:

Min mor er 79, og min far 82.
Ikke fordi de er gammeldags, men pengene sidder ikke løst😁, så det er ikke nemt at få dem til at "spendere" 13-1400,- på sådan en boks, når det virkede "gratis" for et par uger siden.
Jeg må se hvad jeg kan få dem til😊

Det er jo fars dag 5. juni, og han ville sikkert blive lykkelig for et ATV Wink


Det tror jeg også han vil, især fordi han kan styre det med fjernbetjeningen til tv’et



Det kan du skam også med ChromeCast som stadigvæk er væsentlig billigere og dækker deres behov
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Erik K: Her har du i øvrigt samme melding fra en Android-fanside om lagerpladsen på Chromecast efter et par år i brug: https://9to5google.com/2022/05/06/chromecast-google-tv-two-years-later/

Det er naturligvis fint, hvis du ikke oplever det, men det er et generelt problem hos brugerne.

Som sagt har jeg ikke længere spil på min Chromecast, men lagerpladsen er stadig helt optaget og jeg får løbende notifikationer om, at jeg skal frigøre plads. Jeg har 23 apps installeret.
Jeg skriver jo heller ikke nogen steder, at den har fin lagerplads, for det har den bestemt ikke.
At påstå at det er et generelt problem, opfatter jeg som en overdrivelse, men det er selvfølgelig et problem for nogen - som f.eks. dig.
Er det tilfældet, så man jo smide flere penge og det kunne da sagtens være en appel. Jeg er ikke fan-boy på nogen måder og som jeg tidligere har skrevet, er navnet på en enhed fuldstændig ligegyldig for mig - jeg køber altid produkter, der opfylder mit behov til lavest mulige pris. I dette tilfælde kan en CC, som jeg har købt for kr. 503 incl. fragt, klare mit behov, så hvorfor i himlens navn skulle jeg smide 3-4 gange så meget for et andet produkt?

Jeg har ingen statistik på, hvilke og hvor mange apps brugere generelt har installeret, men jeg har 15 apps installeret og de fylder incl. styresystem 4,4 GB, så der er fint plads til både flere apps og også til evt. opdateringer.
Jeg tror, at trådstarters forældre har et behov, der fint kan klares af en CC
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2022 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Hvis behovet er TV2 play, er det jo helt væk at snakke om lagerplads og mulige marginale hastighedsforskelle - Det er en app der skal startes, det er altså helt ligegyldigt hvilket styresystem der bruges.

Hvem siger, at forældrene udelukkende skal se TV 2 Play på boksen? At investere i en TV-boks er jo samtidig en investering i TV-platform, som man kan bruge nu og i fremtiden, så fleksibilitet til udvidelse og holdbarhed i længden er da relevante betragtninger.

I øvrigt er det ikke ligemeget hvilken platform man bruger til streaming ift. TV 2 Play. Ser man f.eks. sport, så er TV 2's 50fps signaler ikke supporteret på Smart TV – f.eks. det Philips Smart TV de kom fra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu