|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
||
Udover det større billede, vil du om dagen opleve en væsentlig forskel, LCDén er langt mere lysstærk med meget lille reflektion. |
|||
![]() |
|||
Putin ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
||
Hvad så når alle programmer bliver sendt i digital kvalitet??? Er billedet så ikke bedre på en fladskærm af f.eks 37pfl8404 end de gamle tv app...?? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Du får et glimrende billede på et rigtigt indstillet CRT sålænge det er SD, det er fuldt ud i stand til at vise den opløsning. Et CRT er meget tættere på det billede der er på et Plasma end det er på et LCD. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
billedet bliver ikke bare bedre med et SD signal, men noget anderledes end crt tv. Hvis det skal være phillips, så gå efter deres 9000 serie. lcd er en helt anden teknologi end crt tv. Plasma ligner mere et crt billede og hvis du er glad for dit billede i dag på dit crt tv. så kunne du overveje plasma, fremfor lcd. Netop grunden til vi er rigtig mange som køber plasma tv, da vi stadig ser en masse digtial tv og dvd. Hvis du ser 100 producent HD tv og blu-ray er forskellen noget mindre mellem lcd og plasma. de har så hver deres ulemper og fordele. Jeg synes personligt plasma har færreste ulemper. så tage en dvd under armen og se den både på et plasma og lcd tv. Selvom et tv ikke kan bedømmes i butik, så burde du rimelig hurtig kunne se forskellen mellem lcd og plasma via din egen dvd. du kan ikke bedømme et tv efter 10 min og et eller andet HD materiale i en butik. held og lykke med jagten Redigeret af xcardman - 29-August-2009 kl. 08:33 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Med Philips nye 9000 serie er der ikke længere forskel på plasma og LCD ( det LCDágtige billede er væk ), min 32PFL9604 står som på min plasma, selv gamle film på TV2 film ( i SD ) om eftermiddagen står fuld stændig som på en CRT eller plasma, du kan simpelt hen ikke se det er en LCD. ( al billedeforbedring slået fra ). Den 32PFL5404 jeg har fra sidste år har ret tydelig LCD-agtigt billede, der er sket lige det sidste ryk på LCD i år, om det er generelt for alle 2009 modellerne, eller kun på 9000 har jeg ikke checket. Har set på Philips 56PFL9954 flere gange. Med al billedeforbedring slået fra står det som på min plasma, eller så tæt at hvis der er en forskel er det uden betydning. Men en demovideo med helikopter billede forbi en strand og nogle klipper hakkede vildt og var ret sløret, aktiverede man Natural Motion med 100Hz på minimum, forsvandt det som ved magi fuldstændig - man tror ikke sine egen øjne. Tilbage er nogle få artifakter af og til, men absolut til at leve med. Dette er på en 56" LCD, så de er kommet langt på LCD.
Redigeret af JA - 29-August-2009 kl. 09:15 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
"Med Philips nye 9000 serie er der ikke længere forskel på plasma og LCD"
den påstand er du hvis alene om. teknologien er meget forskellige. derfor skal trådstarter ud og se dem |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@xcardman Jeg har både en 50PV600 og en 32PFL9604 stående - vil du noget, må du dokumentere ved personligt at have en stående - ellers venligst spar os for dine fordomme og forudindfattede meninger.
( har for din skyld tilføjet "det LCDágtige billede er væk " så meningen ikke er til at misforstå.) Redigeret af JA - 29-August-2009 kl. 09:21 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
her er en test af den 56 tommer som du skriver om http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1246861800 tage du en snak med Rasmus om han mener den ligner en plasma model du kan bare oprette et indlæg. du sammenligner en 50 tommer gammel plasma med et 32 nyt lcd. stop nu med alt det vrøvl synes du skulle lave en afstemme herinde om nogen har samme holdning som dig. det er ikke et spørgsmål om hvilken er bedst, Men du påstå lcd og plasma er stort set ens. opret en ny tråd, så vi ikke ødelægge denne tråd om phillps |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tro man skal et andet sted på nettet for at få en korekt bedømmelse. Philips Cinema 21:9 har dog et kæmpe potentiale og en professionel kalibrering, der også tager udgangspunkt i service menuen (det gjorde jeg ikke), kan med stor sandsynlighed gavne ret markant. Ja lad os stemme om det, hvordan tror man en 32PFL9604 står Der er faktisk ikke sket det store på plasma de sidste 3-4 år, man har forbedret sortniveau til noget der kun er teknisk målbart, det er ikke blevet "skarpere", man har ikke opfundet bedre farver ( måske billiarder af farver istedet for milliarder af farver ) . Min panaforhandler fortæller igen og igen at han stoppede med at kunne se forskel for 4 år siden. Hvert år annonceres nye fantastiske modeller, er man nede og checke, og bliver skuffet hver gang, der er jo ikke en synlig forbedring. Men på LCD tilgengæld sker der forbedringer der kan ses.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
så har jeg oprette en ny tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65384& PN=1&TPN=500 Redigeret af xcardman - 29-August-2009 kl. 09:53 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det var bedre, så kan I lege derovre med plasma
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Nu er det jo også nemmere at se en forbedring fra "elendig til OK", - end det er fra "bedst til, - lidt bedre". Alle skal da købe det TV som passer til deres situation/behov. Men det ændrer ikke ved den kendsgerning at de 2-3 bedste TV på markedet (rå billedkvalitet) er baseret på plasmateknologien. Det er fint med nogle brugererfaringer, men de vægter altså slet ikke på niveau med konklusioner fra feks HDTVtest, OttoAV, Rasmus Larsen osv Og så fornemmer jeg forøvrigt at Sonys 46X4500 er bedre end både Samsung og Philips LCD/LED |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |