recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - philips-picopix-ppx2480
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

philips-picopix-ppx2480

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:13
Hey Radiomand

Er det iorden jeg tager nogle billeder af det billed jeg har med min meget slidte projektor og sender i PB til dig ?
Det var mere så du måske kunne vurdere om den mini projektor kan levere noget der bare er ligeså godt og måske endda bedre ?

Tager et par stykker hvor der er slukket for alt udover projektoren og et par stykker med lyset tændt 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:26

Hvad er opløsningen på den gammel svend du har.? Den er garanteret mindre end de native 854x480 som Picopixen kan levere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad er opløsningen på den gammel svend du har.? Den er garanteret mindre end de native 854x480 som Picopixen kan levere.

Den står til at kunne levere 1500 X 1200 pixels

Der er lidt om den her = http://biobug.org/ht/pj/1272OM.pdf

Redigeret af 8x100 - 09-November-2014 kl. 21:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:39

Så har den gamle jo så en højere opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så har den gamle jo så en højere opløsning.

Ja men det kommer vel også an på indputtet ?

Med hvad med power på lysstyrken ?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 04:57
Nogen bestemt grund til at du ikke vil ha en rigtig projektor.?
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

http://www.cinemagic.dk/shop/philips-picopix-ppx2480-359812p.html

Er sådan en noget værd hvis man ikke er meget kræsen ?

Hvad er jeres for og imod ?

Det ser da nogenlunde ud her https://www.youtube.com/watch?v=nq6JAWB4tyM

Ja, det er en ganske fin og fornuftig lille LED projektor. Den er bedst hvis du benytter den i lokaler, hvor der ikke er for lyst. Jeg har før brugt den til at se håndbold på TV og spille PS3 på en ganske almindelig hvid væg. Den kan sagtens lave et 100" billede, og kvaliteten er okay selvom opløsningen ikke er i HD.

Jeg vil dog anbefale dig at kigge på Philips PPX3410 projektoren, som er lidt mere lysstærk.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Nogen bestemt grund til at du ikke vil ha en rigtig projektor.?

Sådan en har jeg
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

http://www.cinemagic.dk/shop/philips-picopix-ppx2480-359812p.html

Er sådan en noget værd hvis man ikke er meget kræsen ?

Hvad er jeres for og imod ?

Det ser da nogenlunde ud her https://www.youtube.com/watch?v=nq6JAWB4tyM

Ja, det er en ganske fin og fornuftig lille LED projektor. Den er bedst hvis du benytter den i lokaler, hvor der ikke er for lyst. Jeg har før brugt den til at se håndbold på TV og spille PS3 på en ganske almindelig hvid væg. Den kan sagtens lave et 100" billede, og kvaliteten er okay selvom opløsningen ikke er i HD.

Jeg vil dog anbefale dig at kigge på Philips PPX3410 projektoren, som er lidt mere lysstærk.

Glimrende, tak Wink
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 14:02
jeg forstår altså ikke du have en micro projektor, der er beregnet til at tage med rundt og vise PowerPoint?
Du kan for næsten samme pris få en rigtig projektor, men det virker som om du bare VIL have lige den eller hvad?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jeg forstår altså ikke du have en micro projektor, der er beregnet til at tage med rundt og vise PowerPoint?
Du kan for næsten samme pris få en rigtig projektor, men det virker som om du bare VIL have lige den eller hvad?

Jeg har en rigtig projektor - En lille sag på 72 kg

Og det jeg er allermindst interesseret i, er en projektor med en pære/lampe som holder 2-3000 timer og som koster det samme som en ny projektor at skifte.

Min projektor kører 5-6 timer hver eneste dag
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Og det er her du tager fejl. Disse miniprojektorer er ikke længere forbehold powerpoint præsentationer. De fungerer fint som normale projektorer, hvilket mange skoler/fritidsklubber allerede har fundet ud af.

De er ikke en erstatning for en normal projektor til 5.000+ kroner, men sålænge man kender begrænsningerne, så er det en fin løsning. De nyere modeller er rimelig lysstærke, selvom de på papiret er svage. Jeg vil faktisk påstå at mini LED projektor sagtens kan konkurrere med de lidt ældre projektorer, der ofte havde 2.000 ansi lumen lysstyrke.

Fordelen med en miniprojektor er, at den er super transportabel, og man kan hurtigt sætte en projektor op lige hvor man vil. Samtidig er den LED baseret, så hvis man bruger den meget, så skal man ikke skifte pære hvert andet år.

Til en fastmontering i et lyst lokale vil jeg til enhver tid tage en normal projektor, men man skal altså ikke afskrive de små LED projektorer. De er overraskende lysstærke.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu