recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips-TV i toppen af TÆNK’s test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips-TV i toppen af TÆNK’s test

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:36

en Philips 42PFL9803H er den rigtig vinder ud af de 82 i mine øjne så den er god nok. Disse test har alså meget fokus på andre ting end billedekvalietet.
Min kuro pioneer vil jo aldrig vinde i så sådan en test. At den har det bedste billede er en ting.
men den har jo ingen højtaler eller tuner.
så de forskellige skærme henvender sig til forskellige kundesegmenter

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Var der nogle Pana tv med ?

Eller de nye samsung med mediacenter 2.0 eller hvad de nu kalder det...

Ellers er det en ligegyldig test

Ja, men, TÆNK er vidst meget politisk korrekt og alle plasma tv sluger jo ti gange mere strøm end lcd tv.  Så, der er ingen plads til plasma tv hos TÆNK. Men du har ret, hvad Samsung angår. Jeg tror at de ikke kan lide Samsung.  Det er en total ligegyldig liste. Nej, ikke for politisk korrekte...



Redigeret af Firebird - 24-Maj-2009 kl. 10:49
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Var der nogle Pana tv med ?

Eller de nye samsung med mediacenter 2.0 eller hvad de nu kalder det...

Ellers er det en ligegyldig test

Ja, men, TÆNK er vidst meget politisk korrekt og alle plasma tv sluger jo ti gange mere strøm end lcd tv.  Så, der er ingen plads til plasma tv hos TÆNK. Men du har ret, hvad Samsung angår. Jeg tror at de ikke kan lide Samsung.  Det er en total ligegyldig liste. Nej, ikke for politisk korrekte...



ja jeg kan heller ikke bruge den til noget, men det er jo ikke den eneste.
derfor er jeg meget glad for Rasmus og og flatpanels. Det er en test man kan bruge til noget. Men stadig skal man have en lille viden om tv. For han anbetaler jo en sony w5500 og en g10 på lige fod.
Men det er jo ikke sikkert man kan lide et billede fra en w5500 eller omvendt fra en g10. 

Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 10:57
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Var der nogle Pana tv med ?

Eller de nye samsung med mediacenter 2.0 eller hvad de nu kalder det...

Ellers er det en ligegyldig test

Ja, men, TÆNK er vidst meget politisk korrekt og alle plasma tv sluger jo ti gange mere strøm end lcd tv.  Så, der er ingen plads til plasma tv hos TÆNK. Men du har ret, hvad Samsung angår. Jeg tror at de ikke kan lide Samsung.  Det er en total ligegyldig liste. Nej, ikke for politisk korrekte...



ja jeg kan heller ikke bruge den til noget, men det er jo ikke den eneste.
derfor er jeg meget glad for Rasmus og og flatpanels. Det er en test man kan bruge til noget. Men stadig skal man have en lille viden om tv. For han anbetaler jo en sony w5500 og en g10 på lige fod.
Men det er jo ikke sikkert man kan lide et billede fra en w5500 eller omvendt fra en g10. 

Det er også derfor jeg aldrig anbefaler, hvilket tv folk bør købe.



Redigeret af Firebird - 24-Maj-2009 kl. 11:21
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det er også derfor jeg ikke aldrig anbefaler, hvilket tv folk bør købe.

Ikke aldrig... Kan det koges ned til tit?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det er også derfor jeg ikke aldrig anbefaler, hvilket tv folk bør købe.

Ikke aldrig... Kan det koges ned til tit?

Næh, det var sgu lidt for hurtigt tastet, men du kan ikke finde ét eneste indlæg fra mig, hvor jeg råder folk til at købe et bestemt tv. Der må du vidst have forvekslet mig med en anden herinde.  Ikke aldrig betyder ALDRIG.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Var der nogle Pana tv med ?

Eller de nye samsung med mediacenter 2.0 eller hvad de nu kalder det...

Ellers er det en ligegyldig test

Ja, men, TÆNK er vidst meget politisk korrekt og alle plasma tv sluger jo ti gange mere strøm end lcd tv.  Så, der er ingen plads til plasma tv hos TÆNK. Men du har ret, hvad Samsung angår. Jeg tror at de ikke kan lide Samsung.  Det er en total ligegyldig liste. Nej, ikke for politisk korrekte...



ja jeg kan heller ikke bruge den til noget, men det er jo ikke den eneste.
derfor er jeg meget glad for Rasmus og og flatpanels. Det er en test man kan bruge til noget. Men stadig skal man have en lille viden om tv. For han anbetaler jo en sony w5500 og en g10 på lige fod. 
 

 - men understreger samtidigt, at den rå billedkvalitet er bedst på G10, hvis det er det som vægter . Og selve udgangspunktet for en test er temmelig vigtig .

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:22
Lennon! Du har SÅ ret.  
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:47
Synes efterhånden, at Philips vinder mange tests hos
"Tænk". Støvsugere, tv, osv. Hmm...
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Synes efterhånden, at Philips vinder mange tests hos
"Tænk". Støvsugere, tv, osv. Hmm...


Det er ikke så underligt. De er ekstremt innovative på mange områder, og er garant for gode produkter, ikke kun på fladskærms-markedet, men i mange af deres øvrige segment-grupper. Der er der ikke noget hokus-pokus i, for i mange øvrige anmeldelser vinder de sørme også.

Med hensyn til testen kan den dog ikke bruges til meget. Men mon ikke et 42PFL9803H havde ligget omkring toppen alligevel.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:40
42PFL9803H er en fin skærm, men den er jo også langt dyre end alle de andre. De fleste har jo heller aldrig været i nærheden og være en konkurrent.  
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Disse test har alså meget fokus på andre ting end billedekvalietet.

Og det er vel okay?

Herunder er Tænks egen beskrivelse af kriterierne for deres test:

Billedgengivelse

Foto: ICRT
Testpanelet, der består af 5 trænede personer, bedømmer skærmene i en afstand af 2 – 3 meter, lidt tættere, når der ses HD TV. Scener fra to forskellige film bedømmes med henholdsvis udendørsscener med meget lys samt mørke scener.  Desuden bedømmes hvor gode skærmene er til at gengive hurtige bevægelser og nærbilleder af ansigter. Endelig ser vi på hvor gode skærmene er til at vise fotos og fungere som computerskærme.

Lyd

Lydkvaliteten er primært en subjektiv bedømmelse af 3 trænede paneldeltagere. 3 forskellige lydspor bedømmes,  for at dække de lydtyper man typisk oplever på tv. Det er klassisk musik,  pop musik og tv drama, med både mandlige og kvindelige stemmer henover baggrundsmusik. Tekniske målinger udføres for at klarlægge hvor højt højttalerne kan spille og stadig lyde godt og om hele spektret fra bas til diskant kommer behageligt til udtryk.

FOTO: ICRT
FOTO: ICRT

Brugervenlighed

Brugervenligheden vurderes af 3 paneldeltagere og bedømmes blandt andet udfra installation, daglig brug, samt brug med og uden fjerbetjening, avancerede indstillinger og zappe-hastigheder. Brugsanvisningen bedømmes af to eksperter, der for hvert punkt giver en samlet karakter opnået ved konsensus.

 

Ekstrafunktioner

Ekstra funktioner er en samlet karakter for hvor alsidigt tv’et er,  i forhold til brug og tilkobling af eksternt udstyr. Det gælder blandt andet antallet af stik og om der er usb-porte kortlæser, indbygget harddisk, picture-in-picture og så videre. De lidt dyrere skærme vil ofte få en højere karakter på dette punkt.

Tekst-tv bedømmes for hvor hurtigt det klarer at skifte til forskellige sider og hvor læsevenligt bogstaverne står på skærmen.

Strømforbrug

Strømforbruget måles med det samme prøvebillede uden lyd,  for alle skærmene. Strømforbruget måles også når skærmene står på standby og når de er slukkede på tv’ets kontakt, men stadig tilsluttet elnettet.

Resultatfordeling

Resultaterne vægtes således: Billedkvalitet 40%, lydkvalitet 20%, brugervenlighed 20%, ekstra funktioner 10%, strømforbrug 5%, tekst-tv 5%

Testen er udført i samarbejde med andre forbrugerblade i International Consumers Research and Testing, ICRT.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu