|
Phillips DTR 200 + Stofa |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
jeg synes bare ikke, jeg kan anbefale billige bokse. Har prøvet mange forskellige - Clint, Ennovia, Lumatron, Blue Tinum. De er alle som én røget lige direkte retur, fordi de enten leved deres eget liv, eller slet ikke fandt noget signal. Denne opgave kunne min LG HR 550 C fint klare! Og den har ikke sit eget liv. Det samme med Triax'en, som jeg brugte før. Den eneste grund til skiftet til LG, var YouSee's Ekstrakanaler.
|
|||
![]() |
|||
z33k ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2012 Status: Offline Point: 11 |
||
Ifølge hjemmesiden har de den kun på lager i to varehuse (som jeg ikke har adgang til). http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv/digital-modtager-receiver/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c Skrev i øvrigt en lettere frustreret (deraf det sarkastiske modsvar :)) email til Clint i går, og i dag har de svaret
Redigeret af z33k - 20-Februar-2012 kl. 16:19 |
|||
![]() |
|||
mrmox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
||
Kan varmt anbefale Denver DCB-109HD, som Harald Nyborg har til 399,-.
Den har samme indmad som Clint'en, og dermed ingen kortlæser.
Kører fint via HDMI, hvorimod SCART ikke giver så godt resultat.
Har STOFA opsætning indbygget, hvad angår kanal-søgning.
Se forum om Denver'en her:
Husk seneste firmware-opdatering v1.01.17 fra 6. januar 2012:
|
|||
![]() |
|||
z33k ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2012 Status: Offline Point: 11 |
||
Den har jeg også haft kigget på, men jeg kan kun bruge SCART. Er SCART ligeså dårlig på Clint DC1'eren også?
Jeg vælger ellers også altid kvalitet, men synes det er meget at give op i mod tusinde kr. for en DVB-C modtager, som kun kan virke med et gammelt (men godt) Phillips TV via SCART. Det eneste der kunne få mig til at betale mere, er hvis billedkvaliteten er væsentligt bedre i forhold til en billig boks. Redigeret af z33k - 20-Februar-2012 kl. 16:35 |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||
jamen så held & lykke med det - men bliv nu ikke overrasket, hvis det driller.
|
|||
![]() |
|||
mrmox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
||
Da Clint DC1 og Denver'en har samme indmad, så JA.
M.h.t. HDMI/SCART, så vil et fladskærms TV naturligvis give bedre billede med HDMI,
da man jo springer over to konverteringer i forhold til SCART:
Boks-til-SCART (digital-til-analog) efterfulgt af SCART-til-TV (analog-til-digital).
Hvis dit gamle apparat er et billedrørs-TV med SCART som eneste løsning,
giver Denver'en efter min mening dårligere billede end YouSee's gamle Sagem60 boks.
|
|||
![]() |
|||
||
Hvilken boks skal jeg så vælge i stedet? :) |
|||
![]() |
|||
||
Hej igen - igen!
Du skal nok bide i det sure æble, og op i en lidt højere prisklasse - Triax, Maximum, eller det helt vilde: LG.
|
|||
![]() |
|||
||
Gør jeg gerne så. Tror det bliver Maximum C-505 CX så, har fundet den til 800,- Dog har den RCA composite til scart, er det skidt, i forhold til direkte SCART-udtag? |
|||
![]() |
|||
||
Jeg tror, at bank-boksen bliver den bedste udvej.
![]() Begrundelse:
En DVB-C boks, der kan levere et godt billede via SCART,
kommer jo åbenbart til at koste i nærheden af et nyere fladskærms-TV
med indbygget DVB-C/MPEG4 modtager.
Hvis dit gamle apparat er et ældre fladskærms-TV (måske 4-5 år),
så er der ihvertfald meget at hente med et nyt ditto, inkl. HD-kanaler,
som SCART jo IKKE understøtter.
Men det er måske et billedrørs-TV, du har ?
|
|||
![]() |
|||
||
Det er vist bedre med Sart, så prøv lige at kigge på Triax istedet...
Link til modtageren her: http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Kabel.aspx?productId={64D4C712-A4EE-4601-8AC7-E4256EDBDD0C}&tab=0 Der er så dog ikke mulighed for at isætte programkort, hvis du senere skulle ønske dig Ekstrakanaler.
Redigeret af turbo2 - 20-Februar-2012 kl. 18:08 |
|||
![]() |
|||
||
Billedrør ja, fra Phillips. Stort men godt fjernsyn. Phillips 28PT7303/12 for at være specifik. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |