recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Phillips DTR 200 + Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Phillips DTR 200 + Stofa

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 06:58
jeg synes bare ikke, jeg kan anbefale billige bokse. Har prøvet mange forskellige - Clint, Ennovia, Lumatron, Blue Tinum. De er alle som én røget lige direkte retur, fordi de enten leved deres eget liv, eller slet ikke fandt noget signal. Denne opgave kunne min LG HR 550 C fint klare! Og den har ikke sit eget liv. Det samme med Triax'en, som jeg brugte før. Den eneste grund til skiftet til LG, var YouSee's Ekstrakanaler.
Til top
z33k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2012
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér z33k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

De har den på lager! Der ligger altid 30-100 stk, når jeg er i elgiganten.
Ring til dem i morgen og spørg.

Ifølge hjemmesiden har de den kun på lager i to varehuse (som jeg ikke har adgang til).

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv/digital-modtager-receiver/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c

Skrev i øvrigt en lettere frustreret (deraf det sarkastiske modsvar :)) email til Clint i går, og i dag har de svaret

Citér Vi sælger boxen til Elgiganten, men vi har ikke endnu fået lov at bestemme hvor mange de skal købe.

Jeg ved at de får flere på lager midt i Marts.

Tak for interessen.

Redigeret af z33k - 20-Februar-2012 kl. 16:19
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrmox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af z33k z33k skrev:

Kigger mest på Clint DC1. Men det er kun Elgiganten der fører den så vidt jeg kan se, men de har den ikke på lager. Det er dog frustrerende. 

Kan varmt anbefale Denver DCB-109HD, som Harald Nyborg har til 399,-.
Den har samme indmad som Clint'en, og dermed ingen kortlæser.
Kører fint via HDMI, hvorimod SCART ikke giver så godt resultat.
Har STOFA opsætning indbygget, hvad angår kanal-søgning.

Se forum om Denver'en her:

Husk seneste firmware-opdatering v1.01.17 fra 6. januar 2012:

Til top
z33k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér z33k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af mrmox mrmox skrev:

Kigger mest på Clint DC1. Men det er kun Elgiganten der fører den så vidt jeg kan se, men de har den ikke på lager. Det er dog frustrerende. 

Kan varmt anbefale Denver DCB-109HD, som Harald Nyborg har til 399,-.
Den har samme indmad som Clint'en, og dermed ingen kortlæser.
Kører fint via HDMI, hvorimod SCART ikke giver så godt resultat.
Har STOFA opsætning indbygget, hvad angår kanal-søgning.

Se forum om Denver'en her:

Husk seneste firmware-opdatering v1.01.17 fra 6. januar 2012:

Den har jeg også haft kigget på, men jeg kan kun bruge SCART. Er SCART ligeså dårlig på Clint DC1'eren også?

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

jeg synes bare ikke, jeg kan anbefale billige bokse. Har prøvet mange forskellige - Clint, Ennovia, Lumatron, Blue Tinum. De er alle som én røget lige direkte retur, fordi de enten leved deres eget liv, eller slet ikke fandt noget signal. Denne opgave kunne min LG HR 550 C fint klare! Og den har ikke sit eget liv. Det samme med Triax'en, som jeg brugte før. Den eneste grund til skiftet til LG, var YouSee's Ekstrakanaler.

Jeg vælger ellers også altid kvalitet, men synes det er meget at give op i mod tusinde kr. for en DVB-C modtager, som kun kan virke med et gammelt (men godt) Phillips TV via SCART. Det eneste der kunne få mig til at betale mere, er hvis billedkvaliteten er væsentligt bedre i forhold til en billig boks.

Redigeret af z33k - 20-Februar-2012 kl. 16:35
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 16:48
jamen så held & lykke med det - men bliv nu ikke overrasket, hvis det driller.
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrmox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:18

...
Er SCART ligeså dårlig på Clint DC1'eren også?
...

Da Clint DC1 og Denver'en har samme indmad, så JA.

M.h.t. HDMI/SCART, så vil et fladskærms TV naturligvis give bedre billede med HDMI,
da man jo springer over to konverteringer  i forhold til SCART:
Boks-til-SCART (digital-til-analog) efterfulgt af SCART-til-TV (analog-til-digital).

Hvis dit gamle apparat er et billedrørs-TV med SCART som eneste løsning,
giver Denver'en efter min mening dårligere billede end YouSee's gamle Sagem60 boks.

Til top
z33k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér z33k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:20

Da Clint DC1 og Denver'en har samme indmad, så JA.

M.h.t. HDMI/SCART, så vil et fladskærms TV naturligvis give bedre billede med HDMI,
da man jo springer over to konverteringer  i forhold til SCART:
Boks-til-SCART (digital-til-analog) efterfulgt af SCART-til-TV (analog-til-digital).

Hvis dit gamle apparat er et billedrørs-TV med SCART som eneste løsning,
giver Denver'en efter min mening dårligere billede end YouSee's gamle Sagem60 boks.

Hvilken boks skal jeg så vælge i stedet? :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:37
Hej igen - igen!

Du skal nok bide i det sure æble, og op i en lidt højere prisklasse - Triax, Maximum, eller det helt vilde: LG.
Til top
z33k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér z33k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hej igen - igen!

Du skal nok bide i det sure æble, og op i en lidt højere prisklasse - Triax, Maximum, eller det helt vilde: LG.

Gør jeg gerne så. Tror det bliver Maximum C-505 CX så, har fundet den til 800,- Dog har den RCA composite til scart, er det skidt, i forhold til direkte SCART-udtag?
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrmox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:48

Jeg tror, at bank-boksen bliver den bedste udvej. Wink

Begrundelse:
En DVB-C boks, der kan levere et godt billede via SCART,
kommer jo åbenbart til at koste i nærheden af et nyere fladskærms-TV
med indbygget DVB-C/MPEG4 modtager.

Hvis dit gamle apparat er et ældre fladskærms-TV (måske 4-5 år),
så er der ihvertfald meget at hente med et nyt ditto, inkl. HD-kanaler,
som SCART jo IKKE understøtter.

Men det er måske et billedrørs-TV, du har ?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:48
Det er vist bedre med Sart, så prøv lige at kigge på Triax istedet... Link til modtageren her: http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Kabel.aspx?productId={64D4C712-A4EE-4601-8AC7-E4256EDBDD0C}&tab=0 Der er så dog ikke mulighed for at isætte programkort, hvis du senere skulle ønske dig Ekstrakanaler.

Redigeret af turbo2 - 20-Februar-2012 kl. 18:08
Til top
z33k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér z33k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:54

Jeg tror, at bank-boksen bliver den bedste udvej. Wink

Begrundelse:
En DVB-C boks, der kan levere et godt billede via SCART,
kommer jo åbenbart til at koste i nærheden af et nyere fladskærms-TV
med indbygget DVB-C/MPEG4 modtager.

Hvis dit gamle apparat er et ældre fladskærms-TV (måske 4-5 år),
så er der ihvertfald meget at hente med et nyt ditto, inkl. HD-kanaler,
som SCART jo IKKE understøtter.

Men det er måske et billedrørs-TV, du har ?

Billedrør ja, fra Phillips. Stort men godt fjernsyn. Phillips 28PT7303/12 for at være specifik.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu