recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Phillips DTR-200 med Hauppage WinTV 1300
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhillips DTR-200 med Hauppage WinTV 1300

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
silas_skywalker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Phillips DTR-200 med Hauppage WinTV 1300
    Sendt: 13-Januar-2007 kl. 23:38
Jeg har et Hauppage WinTV 1300 kort i min MCE2005 Pc. Som de fleste nok ved nu, kan man ikke modtage DVB-T undertekster under MCE med dette kort. Derfor vil jeg prøve en anden løsning. Kan man få Hauppage's fjernbetjening til at "snakke" sammen med settop-boksen? For jeg vil derfor prøve at modtage analoge signaler igennem mit TV-kort, som jo så er af digital kvalitet, da det føres igennem settop-boksen først. Kan man ikke det?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 01:01

Jo

Det kan man måske godt

Du bliver ved installation at antennesignal spurgt om du har en settopbox

Det skal du så svare ja til, og derefter skal MCE se om den kan kommunikere med din box via det medfølgende kabel til fjernbetjening eller TV kortet. Din settopbox skal så fobindes til din TV tuner via enten Composite, SVHS eller Scart. Jeg mener dog kun at 1300 kortet kan SVHS, hvor du så også skal have et kabel til lyd ført over, idet SVHS ikke medfører lyd. Det er ikke helt ukompliceret, og det kan godt være MCE ikke kan finde ud af at styre din box.

Jeg har selv, foreløbig, valgt at skrotte MCE og forsøge med DVBViewer, den fungerer fint med undertekster, men der er problemer med deres nye Recording Service Plugin, som skal sørge for at tænde og slukke PCen når der skal optages. Indlæringskurven på DVBViewer er altså også temmelig stejl! Det irriterer mig forøvrigt også at DVBViewer kun kan køre på den primære skærm, hvilket betyder at mit TV skal være den primære skærm. Jeg ville helst have haft det således at man som i MCE kan vælge hvor TV billederne skal vises.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu