recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Phillips Soundbar 5120
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhillips Soundbar 5120

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Phillips Soundbar 5120
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 03:08
Har netop fået en Soundbar ind i huset, og er begejstret for lyden.
 
Rigtig god og med kabelfri Subwoofer.
 
MEN- men - men træerne vokser ikke ind i himlen !!Cry
 
Problemer med at lyden sætter up når jeg benytter Optisk eller Coax forbindelse fra mit udstyr til min soundbar.
Har checket flere muligheder og udskiftet kabler men stadig med udfald - typisk 2-3 sekunder ad gangen, og ret irriterende midt i en TV udsendelse eller en film.
 
Har checket løsninger med Phillips med deres forslag gav intet resultet, så nu må jeg lige høre om der er andre der har oplevet lignende tilfælde.
 
Kan kun sige at hvis jeg benytter "alm standard lyd via phonokabler" så er der intet i vejen, men dette begrænser jo brugen af min soundbar til kun at have 1 input hvor jeg ellers har mulighed for 3.
 
vil gerne høre om nogen kender til dette.
 
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af pgils pgils skrev:

Har netop fået en Soundbar ind i huset, og er begejstret for lyden.
 
Rigtig god og med kabelfri Subwoofer.
 
MEN- men - men træerne vokser ikke ind i himlen !!Cry
 
Problemer med at lyden sætter up når jeg benytter Optisk eller Coax forbindelse fra mit udstyr til min soundbar.
Har checket flere muligheder og udskiftet kabler men stadig med udfald - typisk 2-3 sekunder ad gangen, og ret irriterende midt i en TV udsendelse eller en film.
 
Har checket løsninger med Phillips med deres forslag gav intet resultet, så nu må jeg lige høre om der er andre der har oplevet lignende tilfælde.
 
Kan kun sige at hvis jeg benytter "alm standard lyd via phonokabler" så er der intet i vejen, men dette begrænser jo brugen af min soundbar til kun at have 1 input hvor jeg ellers har mulighed for 3.
 
vil gerne høre om nogen kender til dette.
 


Der må vel være en menu, hvor du evt. har mulighed for lip-sync eller på dansk mulighed for at forsinke lyden.
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:37
Hej Vasif,
 
Ja, der er en sync, men dette er ikke problemet.
 
Problemet er at lyden falder bort i 2-3 sekunder ind i mellem.
Så det er ikke noget synkroniseringsproblem.
 
Lydudfald sker bare midt i an tv-avis eller reklamer eller hvad der bliver sendt på tv og midt i en afspilning af musik (mp3).
 
Har INGEN problemer hvis jeg sætter en DVD i spilleren som er indbygget, men kun ved input fra ydre enheder.
 
 
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 01:43
Hej pgils

Jeg har også lige købt en Philips Soundbar 5120, og jeg har de samme problemer som dig, mit Philips
Lcd fladskærm er forbundet med et digital koaxialkabel til soundbaren, og så har jeg en WD TV Live
forbundet med minijackstik til aux indgangen.
Men har altså de samme korte lydudfald som dig, jeg sendt den tilbage for at få rettet fejlen, hos Komplett.dk, som sagde at det kunne godt tage sin tid, da det er en peroidsk fejl, så jeg venter
spændt på en tilbage melding.



Redigeret af fooaxe - 03-August-2010 kl. 01:45
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 02:06
Takker Fooaxe,
 
Det var da rart - selvom det ewr kedeligt for dig - at der er andre der har dette problem.
 
Har selv købt gennem Getmore, og her ville de også gerne have min SOundbar ind til rep.
Men her siger man også at ved periodiske fejl kan der godt gå 5 uger eller mere med en rep, så da jeg ikke ønskede at min ellers gode lyd skulle forsvinde, valgte jeg ikke at benytte min returret på 14 dage som kunne have skaffet mig af med apparatet.
 
Nu kører jeg med AUX indgangen til alt - og håber at dette kan være en softwarefejl, som evt. kan rettes op i en opdatering af softwaren når denne fejl er fundet.
 
Hos Phillips havde de ingen bud på hvor fejlen skulle ligge, men de var meget behjælpelige med at checke og give råd, men kunne udover dette ikke hjælpe da jeg skulle sende min soundbar direkte til forhandleren ved fejl.
 
Dette sagde mig at der kunne gå rigtigt lang tid før jeg fik min soundbar tilbage, og det ønskede jeg så ikke.
 
Hvis jeg finder ud af mere, lægger jeg en notits ind her, ellers hører jeg egrne fra dig når du engang får din tilbage.
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 02:26
Hej pgils

Helt fint at du melder tilbage, og det skal jeg nok også.

Men som sagt så har jeg også lydudfaldende når jeg kører med AUX indgangen, det har du måske ikke?

Jeg har prøvet at se om der var noget opdatering på Philips hjemmeside, men når jeg søger
efter driver/opdat. til vores model, så er den der ikke.

Fik at vide hvis Komplett's værksted ikke kan finde fejlen, så bliver den sendt videre til Philips.


Øv øv 5 uger er lang vente tid for noget man lige har købt, men håber så at de kan rette fejlen.

Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 03:02
Hej Fooaxe,
Nej - jeg har ingen problemer med AUX indgangen, andet end den ikke giver så godt et resultat som Optical og Coaxial indgangene.
 
Jeg har INGEN problemer heller når jeg afspiller via DVD spilleren - her fungerer alt perfekt.
 
Det er kun de 2 optiske indgange der driller.
 
Og som du selv siger 5 uger (eller mere) er lang tid, så jeg håber faktisk på en software opdatering hvis dette viser sig at være et generelt problem med 5120.
 
Jeg kører selv med et Sony TV, og fra Phillips sagde de at det så i hvert tilfælde ikke var dette der var problemet.
Min Mediespiller er en Icy-Box med både Coax og Optical samt alm Phono og HDMI.
Denne er forbundet med TV via HDMI, som giver både Lyd og billede.
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 11:02
Hej pgils

Ok, jeg kører også min Medieafspiller til TV'et med et HDMI kabel, det var så for at udelukke, at jeg prøvede at hive lyden fra Medieafspilleren med et minijack kabel til AUX indgangen, og konstatere
at der har jeg også de lydudfald.

Jeg har heller ingen problemer når jeg bruger DVD afspilleren,  heller ikke ved USB indgangen
når jeg afspiller Mp3 filer, og Radio'en køre og problemfrit.

Jeg tror ikke der er mange der har de problemer med Soundbaren som vi har, for jeg har
prøvet at Google problemet mange gange, men der kom ikke noget svar frem. Det var helt tilfældig
jeg så dit Tropic, da det var noget andet i fora jeg var inde at lede efter.
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:29
Hej pgils

Har du været inde på Philips support, og hente en "Readme-fil til firmwareopgradering"?
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:32
Til top
pgils Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:55
Hej Fooaxe,
 
Takker for linket.
 
Jeg havde ikke været inde på Phillips i nogen dage, så jeg havde ikke set den.
Har downloadet denne update og installerer den senere, men skal lige finde ud af hvilken version jeg har liggende på min soundbar først.
 
Jeg går lige ind og checker på Phillips først også for at se hvad denne update dækker, det bliver der ikke sagt noget om i update.
 
Vender tilbage når det er testet.
Til top
fooaxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 15:30
Hej pgils.

Jeg kontaktede Philips Support, ang. vores problem, og så sendte de et link, og ser
ud som om, at det først er lagt op idag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu