|
Phillips vs Samsung |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
O'Riley ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2009 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Af ren nysgerrighed, gider du uddybe det postulat?
|
|
![]() |
|
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
Samsung 55" UHD SMART TV UE55HU6905 kan købes i Bilka pt til 6999Kr
|
|
![]() |
|
Pjock ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 20 |
Altså jeg vil bare lige sige at HU6905 fra Samsung har alt det et 4K tv skal have. den understøtter HDMI 2.0, H.264 BP/MP/HP og HEVC (H.265) codecs så du kan tilslutte kommende 4K afspillere, den understøtter Netflix i 4K og har et rigtig lækkert smart tv. jeg havde først selv købt Philips men den havde ingen af delene så inden jeg fik hentet det blev det HU6905 som jeg syntes er et rigtig lækkert tv, hvis man gider bruge lidt tid på at indstille billedet på det fejler det overhovedet ikke noget. man kan tilgængel ik rigtig bruge deres standart indstilligere til noget, så kræver man gider sætte sig ned og indstille det selv.
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Tja kan da nævne det der først springer frem i min hukommelse... Skal lige nævnes at disse punkter er baseret på et F8005 tv så måske nogle af punkterne er blevet fikset i den nyeste version? Smart Hub: - Man kan ikke fjerne "faner" man ikke bruger. - Langsom, selv om den er betydelig hurtigere end sidste års model så skal man stadigvæk vente 1-3 sek fra man har trykket til man er der hvor man skal være. - Mangler mulighed for at skjule de apps på program fanen som man ikke bruger. Så man er altså tvunget til at bladre igennem x antal apps som man ikke bruger. Apps: - HBO Nordic er kluntet og man kan fx ikke se om man har set et afsnit eller hvor langt man er kommet i en serie? eller fortsætte et afsnit hvor man slab? Dette er måske ikke samsungs skyld, men stadigvæk for ringe. - Netflix oplever jeg tit fejl i hvor filmen/afsnittet jeg skal til og se ikke bliver indlæst så man man lige trykke tilbage og start et par gange og så kommer den. - TV 2 Play og DR TV er ikke en del af udvalget hvilket ganske enkelt er for dårligt. dette er sikkert heller ikke Samsungs skyld, men det trækker stadigvæk ned. Og som alt andet er de selvfølgelig langsomme til at blive startet op. Optagelser: - Når man har planlagt en optagelse får man en fed "runner?" i toppen af skærmen der fortæller når de begynder at optage. denne skal man kvittere for at få væk, ellers går den selv væk efter 1-2 minuter... hvorfor så længe? - Når optagelsen er færdig får man belejligt en ny besked af samme type som skal kvitteres, denne giver dig også mulighed for at hoppe hen til optagelsen og se den med det samme. - Vejen ind til ens optagelser er ALT ALT for lang. SmartHub->Video fane->Optagelser->Medie optagelsen ligger på->Dato->Find optagelse. Alternativt kan man tage en genvej som er lidt kortere gennem selve tv delen og dens tv guide system. men stadigvæk for bøvlet. - Ingen mulighed for at automatisk slette optagelser efter de er set. Bevægelses styring: -Bevægelses styring er langsom og som alt andet bevægelses styring fra Samsung så virker det ikke i mørke. -Er bevægelses styring ikke slået fra og man klapper kameraet ned får man promte en besked nede i hjørnet med en information om at bevægelsesstyring ikke virker. Og man kan ikke slå disse idiotiske meddelser fra. Stemme styring: - nogle gange aktivere det sig selv når den høre lyde fra tvet som minder om dens kommando ord. Eneste måde at afslutte denne aktivering er ved at gripe fjernbetjeningen eller give den en kommando. - Og selvfølgelig er det langsomt. TV Guide: - Pay pr view kanaler fucker tv guiden op. - Guiden husker ikke sidste indlæsning når tvet har været slukket hvilket betyder at der lige går 30 sek fra man tænder tvet til man har en brugbar guide. - Man har desuden heller ikke verdens bedste overblik i guiden. Smart remote: - Mangler basale funktioner som man via en total latterlig menu skal finde frem. fx Mute, Tools(Til valg af billede profil), Pre-CH (Til hurtig skift mellem 2 kanaler) og Info knappen som bliver brugt i Netflix og HBO appen. - Begge fjernbetjeninger mangler desuden dedikeret knap til at gå til ens optagelser eller knapper til at starte ens favorit app. - Kort sagt min "Smart Remote" ligger i skuffen... Generelt: - Oplever fra tid til anden at den smider netværksforbindelsen, så skal jeg ind og sætte wifi op i tvet igen? - Mangler en mulighed for at vælge hvilke sources jeg vil se i listen jeg bruger kun 2 af dem! alligevel skal jeg se omkring 10 som konstant skifter plads alt efter om en DLNA enhed er tændt eller ej. og hvis min receiver slukker hopper dens HDMI Source belejligt til en anden plads i rækken fordi den ikke er aktiv. (Joke det er pisse irreterende) Jeg bruger kun TV, Receiverens HDMI samt en DLNA enhed. Hvorfor kan jeg ikke nøjes med at se disse 3? - Mangler generelt mulighed for at slå det hav af meddelser fra som tvet kommer med. Nååh ja og så har jeg lige opdaget 5 døde pixels spret tilfældigt over skærmen. da de er sorte vil samsung intet gøre ved dem. Heldigvis kan de ikke ses fra den afstand jeg sidder i normalt fra tvet. Redigeret af kenneth85 - 10-August-2014 kl. 19:54 |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Pjock ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-August-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 20 |
Jeg syntes så tilgængel at Netflix app'en på tvet er helt iorden, jeg bruger den mere på tv'et ( HU6905 ) end den på mit apple tv nu, så god syntes jeg den er, så er du til netflix kan det sagtens anbefales. :)
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Enig. bruger også denne mere end mit apple tv. Men der er plads til forbedringer i stabiliteten.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Ja der er vel altid plads til forbedringer. :) men syntes nu heller ik kritikken af HBO app'en er reel men har dog heller ik brugt den helt vildt meget men lidt er det da blevet til.
|
|
![]() |
|
agerskov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Juni-2007 Sted: KBH, Denmark Status: Offline Point: 376 |
Pjock det lyder som en skarp pris, var det i butikken? Syntes ikke at den kan findes online?
|
|
![]() |
|
De har den til 8999 i denne uge i elgiganten og syntes det er et rigtig godt tv til pengene og den har de ting andre 4K ikke har i den pris klasse. Er kun philips topmodeller der har HDMI 2.0 og de koster lige en tand mere
|
|
![]() |
|
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
Det var mig som skrev det. :) ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Uhh ja det er sku billigt b
|
|
![]() |
|
Jeg spurgte til det derude, og de sagde det ikke var på nettet eller i avisen da det kun var som kompensation for dem som ville købe det andet at de ikke kom forgæves og ville nok også være midlertidigt. :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |