recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pico/pocket/palm projektor til stue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pico/pocket/palm projektor til stue?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Don-G Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pico/pocket/palm projektor til stue?
    Sendt: 02-Juni-2014 kl. 18:39
Mjello! Jeg har en veninde som har en knap så stor lejlighed og bla. en stue der kun er cirka to meter på tværs. Hun har fået den ide at smide en lille pico/pocket/palm projektor ind i et fuglehus (!) som hænges op og så beamer op på væggen overfor, som er de ca. 2m væk. 

Naturligvis har hun ikke samme krav til en projektor som en ægte hjemmebioentusiast, men den skal dog kunne smide et 720p billede op og have en HDMI indgang. Jeg har læst en del på diverse fora og anmeldelser, men der tegner sig ikke noget klart billede - udover at de primært er designet til forretningsmænd på farten.

Så nu er det store spørgsmål: Er der nogen af jer som har erfaring med nogle af de små LED-baserede projektorer - og evt kan anbefale et mærke eller en given model? Alt input modtages med stor interesse! :)
--
If you can't handle the truth, don't ask.
hotdogjudge.com/lessbullshit
Til top
Don-G Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 17:04
Har researchet lidt videre og har fundet nogle interessante kandidater som alle kører native 1280x800 opløsning:
  1. Optoma ML750 (700 lumen) 
  2. Acer K135 (500 lumen) 
  3. Asus P2E  (350 lumen) 
  4. AAXA P450 (450 lumen) 
Hvis nogen kender noget til disse eller nogle relaterede modeller er input meget velkommen, tak! :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 17:31
Jeg tror det ville være nemmere hvis hun bare hængte et tyndt plasma eller LED tv op...
Til top
Don-G Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 17:37
Ja, vi har snakket om det, men hun er ikke lun på den løsning pga. af to ting:

1. Kabler skal trækkes på tværs af stuen

2. Hun har ikke lyst til at have et tv hængende permanent, da stuen som sagt er ret lille (velsagtens 12m2 eller i den stil), så det nemt bliver stue i tv'et, istedet for tv i stuen.

Jeg synes hendes tilgang er kreativ og interessant - men måske knap så realistisk i praksis?! Synes den er tricky :)
--
If you can't handle the truth, don't ask.
hotdogjudge.com/lessbullshit
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1021
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 10:42
Jeg ville bygge et lidt større fuglehus til en alm. short throw projektor i stedet.  

Problemet med mange af de små LED-projektorer er ringe lysstyrke, som stiller krav om et meget mørkt rum. Fungerer muligvis fint nok til PowerPoints men næppe til film.

Det her er bare en tilfældig sort throw projektor, kender ikke kvaliteten - men den kan smide et 200" billede op på 2 meters afstand.  Og prisen er mindre end den lille Optoma: 

http://www.dustin.dk/product/5010783848/infocus-in126sta-short-throw-wxga/ 

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:01
Jeg har en Pico projector på arbejdet.

Glem alt om at bruge den til TV/film, med mindre lokalet er TOTALT mørklagt (og det skal tages bogstaveligt...).
Til top
Don-G Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg ville bygge et lidt større fuglehus til en alm. short throw projektor i stedet.  

Problemet med mange af de små LED-projektorer er ringe lysstyrke, som stiller krav om et meget mørkt rum. Fungerer muligvis fint nok til PowerPoints men næppe til film.

Det her er bare en tilfældig sort throw projektor, kender ikke kvaliteten - men den kan smide et 200" billede op på 2 meters afstand.  Og prisen er mindre end den lille Optoma.
Ja, det med lysstyrken er afgjort en udfordring for dette setup!

Et 200" billede på 2 meters afstand tror jeg er ret meget i overkanten - det skal jo ikke være ligesom at se en tenniskamp, at se film ;)

Tak for input!
Til top
Don-G Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Don-G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg har en Pico projector på arbejdet.

Glem alt om at bruge den til TV/film, med mindre lokalet er TOTALT mørklagt (og det skal tages bogstaveligt...).
Som jeg læser det, så er pico projektorerne typisk 10-50 lumen - ved du om det er tilfældet med denne? Kender du fabrikat og model, evt? Jeg tænker at 5-700 lumen måske kunne fungere ok i en stue uden direkte sollys om aftenen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu