|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Point taken, men langt størstedelen af de som omtaler hvorfor man bør købe den er pga. den høje effektivitet, hvilket jeg prøver at redegøre hvorfor jeg synes det er et svagt argument, specielt siden løsningen er ret dyr.
|
|||
![]() |
|||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||
Ja, der er nok mange, der glemmer, at der er effekttab begge steder.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
100W (25% af 400W) er meget. Min home server, der strømforsynes med PicoPSU, bruger lige i underkanten af 25W [1]. Hvis jeg havde en server som brugte 100W, ville jeg nok bruge den Sparkle 250W PSU som jeg har liggende (den har 80% effektivitet ved 20% af de 250W). En anden fordel ved PicoPSU er at man undgår ATX PSU kabelhelvedet, hvilket specielt har betydning i et trangt mini-ITX kabinet. [1] De 25W er målt på AC siden, altså inklusiv tab i AC-DC PSU og PicoPSU. Redigeret af JesperLund - 28-Juli-2010 kl. 20:24 |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Du måler selvfølgelig strømforbruget på AC siden med et Spar'o'meter el.lign. Silentpcreview laver en del af den type sammenligninger mellem PSU'er, og når vi er ned i 50W området, kommer PicoPSU typisk ud som en af de bedste (hvis ikke den bedste). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Har du et link, for jeg vil meget gerne se lidt mere omkring picopsu inden jeg bestemmer mig. Pt. er det min plan at købe et fractal design define R2 m-atx kabinet og smække en core i3, h55 bundkort, bluray/DVD drev og efterhånden fylde det op med 6 diske + systemdisk. Ang. kabelhelvedet, så kan man jo købe en modulær psu.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Se her til en start (der er meget mere PicoPSU på SPCR, brug deres søgefunktion). Med hensyn til "kabelhelvedet" så havde jeg såmænd bare 20/24-pin ATX kablet i tankerne! Jeg gik fra et DC-DC power board med 20-pin ATX kabel til PicoPSU i mit mini-ITX kabinet, og det blev utroligt meget nemmere at få plads til alle kablerne. |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Meget interessant at den havde så høj effektivitet - og de nævner at den ville være højere med en bedre adapter (AC-DC). Nu kan man så få en 150W/160W peak til 45 USD, som er uden blæser. Det tyder jo på den kunne have en endnu større virkningsgrad. Jeg tror jeg overgiver mig..
Men hvilke kabler skal jeg bruge for at tilslutte et DVD drev og 6 harddiske? 5 af disse http://www.mini-box.com/Y-Splitter-Cable , 6 af disse http://www.mini-box.com/SATA-Hard-Drive-Power-Cable eller hvad? Jeg har lidt svært ved at huske det. Tror det er 5 år siden jeg sidst samlede en stationær..
|
|||
![]() |
|||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||
Check evt. Lian Li PC-Q08 - http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=480&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=63&g=spec
|
|||
mvh PSSO
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der står der kan være 6 harddiske (3,5"), men hvordan er der plads til det når man bruger kabinettet med et drev? - jeg kan kun se plads til 4 stk.
|
|||
![]() |
|||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||
![]() 4 stk. 3,5" diske i det øverste "bur" og 2 stk. 3,5" i det nederste "bur".
Det er også muligt at monterer 1 stk. 2,5" drev under et evt. 5,25" DVD drev.
Har selv kabinettet
![]() |
|||
mvh PSSO
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, alle tiders. Jeg har læst anmeldelsen på bittech.net og den er ret positiv. Jeg tror jeg vælger Lian Li - kan du bekræfte at blæserne er stille og at LED lyset på fronten ikke er generende?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
mvh PSSO
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |