|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() Sendt: 21-December-2009 kl. 22:36 |
Hej
Jeg står og overvejer et Pio 507 med underhøjttaler. Jeg er normalt til Pioneer, men er lidt i tvivl om, der er nogen 50" der kan hamle op med denne skærm i 7.000,- klassen. Det mest oplagte bud, skulle nok være en Pana x10. Edit: Skal ikke bruge digitaltuner, da jeg har Yousee settop boks. Så vi snakker generel billedkvalitet. Hvad er dommen? Redigeret af nickyyyy - 21-December-2009 kl. 23:01 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
![]() |
jeg synes ikke 507 billedekvalitet er noget specielt. Det er en gammel skærm hvor en ny pana eller samsung er bedre. Har selv haft 427, så går ikke ud fra at 507 er bedre
|
|
![]() |
|
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Det undrer mig lidt. For et ½ år siden købte jeg en LG plasma, efter jeg havde haft en 435 i 3 år. Jeg syntes stadig min gamle pioneer gjorde det lige så godt som LG'en.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Når vi snakker pioneer er det jo også først ved 508 og 5090, pio tog rigtig fart.
deres andre modeller var ikke så langt fremme i forhold, til de andre. havde nok selv taget en x10 til de 7000, selv om jeg har pioneer. en 507 har nogle år bag sig og når billedekvaliteten ikke er meget bedre. så havde jeg taget en ny hvis det var en 508 havde snakken været en anden Redigeret af xcardman - 22-December-2009 kl. 00:00 |
|
![]() |
|
![]() |
Og så havde prisen sikkert også været en anden ;)
Nå men så vil jeg kigge efter x10'eren. Det jo også lækkert at man kan få så god en skærm til under 7.000,- Og der er vel ingen alternativer? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
![]() |
Jeg ville vælge et 507 over ethvert andet tv end et nyere Pioneer. X10 og andet nyt fra Panasonic bruger snyd og andre tricks for at opnå god kontrast, har ikke specielt præcis farvegengivelse (i forhold til Pioneer), og har heller ikke god de-interlacing i skærmen.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
I den sammenhæng som det beskrives af trådstarter vil jeg bakke op om naira´s indlæg.... istedet for at realisere tabet på 507 skærmen kunne en ISF kalibrering måske være en bedre investering... hvis ikke den er ISF kalibreret så aner du slet ikke hvor god en skærm du i virkeligheden har.... jeg vil sige selv på min "gamle" 506xde som jeg havde der var ISF kalibreret havde den stadigt bedre billede end en del af de skærme som jeg så på inden jeg endte op med min krp-600a skærm
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
![]() |
Sort niveauet var altså ikke noget at råbe hurra for på den skærm !!
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
sort er ikke alt.. men såvidt jeg husker havde 50" skærmene dengang bedre kontrast end 43" skærmene.... ikke desto mindre syntes jeg stadigt det gennemsnitlige billede er rigtigt godt på den i ISF kalibreret tilstand...
Hvis han vælger at skifte skærm realiserer man tabet på skærmen nu, køber en ny skærm som sikkert har bedre sort, men ikke nødvendivist bedre helhedsbillede.... nok flere features men da han har yousee box så skulle det ikke være nødvendigt.
En ISF kalibrering koster vel omkring 2800,- alt efter hvad julehumør otto (eller andre er i) og der er ingen tvivl om at man vil opleve det somom man har fået en ny og bedre skærm.
Forudsætningen for dette er skærmen er i mint condition uden burnin og eller andre svagheder, og iøvrigt ikke er ISF kalibreret på forhånd.... men på denne måde får man "nyt billede" for kun 2800,- kr som altså sagtens kan konkurrere med de nye og "bedre segmenterede" skærme... imho
EDIT beklager... havde misforstået trådstarter.. havde fået ind i hovedet at han havde skærmen.... well valget er i så fald lidt sværere..... Pioneer 507 er en god skærm og jeg vil sige man skal op i en panasonic TX-P50V10E førend jeg syntes _den_ er en mere spændene skærm (pga design, features, og ikke mindst THX settings som er super udafkassen indstilling)... som altså også vil være 3-6k dyrere (afhængig af forhandler) da jeg ville sætte en ISF kalibrering som forudsætning og must for at vælge pioneer 507 skærmen, ellers udnytter man ikke dens fulde potentiale. Redigeret af rhsin - 22-December-2009 kl. 13:33 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Nej sort niveau er ikke alt, men sort niveauet på 507 er virkeligt ringe, hvis det sammenlignes med nutidens skærme.
En ISF kan da ikke rette op på dårligt sort niveau. Den lider iøvrigt også at genskin problemet. Husk også at der sandsynligvis ikke er garanti på denne skærm til 7.000kr. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Jeg har netop købt en pioneer 500M for sort niveau. I hvertfald de 60 procent
når man har haft en pan px80 før, så påskynder man virkelig sort niveau. Men resten af billedet var da OK. har godt nok kun set en 427 og kan kun give lahan ret. havde personligt helt sikkert købt en x10 model. alene garanti og sort niveau. som jeg har skrevet før i denne tråd. Så er en 508 i en helt anden liga Redigeret af xcardman - 22-December-2009 kl. 16:31 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
Jeg har en 507 og en 608 begge ISF kaliberet, jeg syns nu nok der blever givet udtryk for en ret stor forskel mellem 07 og 08 generation sort niveau, jeg syns bestemt den er så minimal at, skulle jeg vælge mellem en overgemt 507 til 9.000 og 508 til 13.000 så valgte jeg godt nok 507'eren, beklager men jeg syns ikke forskellen er stor, måske min opfattelse af stor forskel, er mindre.
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |