recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio 5090 panoreringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio 5090 panoreringer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nickyyyy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det afhænger som altid af kildematerialet, vel og mærke når ens tv er indstillet ordenligt. noget kan udmærket hakke, men det er ikke dit tv skyld.
har både haft en 5090H og nu 500M, så hvis der noget som hakker er det helt sikkert kilden.

bruger du en HTPC?

Som jeg skrev tidligere, så er det alle kilderne der har ringe panoreringer. Jeg bruger både htpc, dvd, samsung yousee boks og før det analog signal.

Kan der være en fejl på panelet?
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 13:14

En film er optaget med 24 billeder i sekundet, og det vil blive oplevet som at det hakker lidt ved panoreringer, specielt med totalbilleder hvor der er noget i forgrunden. Det gør det også i biografen.

Diverse billedbehandlingssystemer har vænnet mange til at sådan noget bliver "glattet ud", og det er selvfølgelig smag og behag om man synes om det "rå" billede eller det behandlede.

Jeg kender ikke Pioneer'en og ved derfor ikke om det er et udbredt fænomen på den, men det kan altså godt være at du må leve med det, i den forvisning om at sådan skal det altså se ud i et ubehandlet billede der er tro mod kildematerialet.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

En film er optaget med 24 billeder i sekundet, og det vil blive oplevet som at det hakker lidt ved panoreringer, specielt med totalbilleder hvor der er noget i forgrunden. Det gør det også i biografen.

Diverse billedbehandlingssystemer har vænnet mange til at sådan noget bliver "glattet ud", og det er selvfølgelig smag og behag om man synes om det "rå" billede eller det behandlede.

Jeg kender ikke Pioneer'en og ved derfor ikke om det er et udbredt fænomen på den, men det kan altså godt være at du må leve med det, i den forvisning om at sådan skal det altså se ud i et ubehandlet billede der er tro mod kildematerialet.

Det er kun fra blu-ray.
alle med projektor skulle også have problemer så.
så det er absolut ikke problemet
alle med en panasonic v10 skulle så også have problemet i THX mode
det kører ubehandlet som det skal fra alle kilder

Desværre kan vi ikke se skærmen, så man kunne sammenligne

jeg var den første som så fejlen på en panasonic G10 med 1080p/24.
så ved udmærket hvornår et tv hakker eller ej.
en 5090H hakker ikke når det er indstillet ordenligt, ellers er den defekt.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu