Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
c_kjep
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:46 |
Naiera skrev:
Fosfortrails er noget der bare ér ved plasma-teknologien. Du skal prøve at lade være med at blive skræmt fra vid og sans første gang du ser det, for du kan roligt regne med at du vænner dig til det. Jeg så det meget da jeg fik mit første plasma tv for 2½ år siden, men nu skal jeg aktivt opsøge det for at se det. Ingen teknologi er perfekt, og fosfortrails er altså et meget lille onde i forhold til alle de ting man skulle leve med hvis man købte LCD. Heriblandt elendig billedkvalitet, hvilket jeg ikke ville kunne leve med. |
ja du har nok ret, jeg må vist hellere lade vær med at bekymre mig så meget. og så fokusere lidt mere på jeg skal have verdens bedste skærm. (i nogens øjne) 
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:44 |
Du skal glæde dig Pio skærme er som født til gaming, der er desuden heller
ikke noget input lag når du skifter til game mode under indstillinger.
Jeg ved ikke om 5090H har dot by dot funktionen som KRP modellerne har,
hvis de har denne funktion så er der ikke spor af fosfortrails fordi hver pixel
bliver fyldt perfekt ud og det giver en overlegen reaktionstid det var den
største forskel jeg oplevede da jeg skiftede fra 508XD til 500M
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:48 |
Mr. Pioneer skrev:
Du skal glæde dig Pio skærme er som født til gaming, der er desuden heller ikke noget input lag når du skifter til game mode under indstillinger.
Jeg ved ikke om 5090H har dot by dot funktionen som KRP modellerne har, hvis de har denne funktion så er der ikke spor af fosfortrails fordi hver pixel bliver fyldt perfekt ud og det giver en overlegen reaktionstid det var den største forskel jeg oplevede da jeg skiftede fra 508XD til 500M |
Beklager OT, men:
Vil det sige at man også skal køre dot by dot ved afspilning af bluray? Mener jeg kører auto nu.
Redigeret af furious jt - 26-Maj-2009 kl. 14:49
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Piokongen
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:50 |
Mr. Pioneer skrev:
Du skal glæde dig Pio skærme er som født til gaming, der er desuden heller ikke noget input lag når du skifter til game mode under indstillinger.
Jeg ved ikke om 5090H har dot by dot funktionen som KRP modellerne har, hvis de har denne funktion så er der ikke spor af fosfortrails fordi hver pixel bliver fyldt perfekt ud og det giver en overlegen reaktionstid det var den største forskel jeg oplevede da jeg skiftede fra 508XD til 500M |
Pio 5090H har dot by dot funktion, så du kan roligt glæde dig. Er en hammerfed skærm med overlegen kontrast og sortniveau . Go Kuro !
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:52 |
furious jt skrev:
Mr. Pioneer skrev:
Du skal glæde dig Pio
skærme er som født til gaming, der er desuden heller ikke noget input lag
når du skifter til game mode under indstillinger. Jeg ved ikke om 5090H
har dot by dot funktionen som KRP modellerne har, hvis de har denne
funktion så er der ikke spor af fosfortrails fordi hver pixel bliver fyldt
perfekt ud og det giver en overlegen reaktionstid det var den største
forskel jeg oplevede da jeg skiftede fra 508XD til 500M |
Beklager OT, men:
Vil det sige at man også skal køre dot by dot ved afspilning af bluray?
|
Ja det kan man og jeg kan ihvertfald se forskel, billedet bliver skaleret
perfekt da billede kilden bliver sat ind pixel for pixel som resultere i et
skarpere billede.
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:54 |
det er hvad alle de kloge Pioneer nørder inde på AV-forum anbefaler og jeg
kan kun give dem ret
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 14:56 |
Mr. Pioneer skrev:
furious jt skrev:
Mr. Pioneer skrev:
Du skal glæde dig Pio skærme er som født til gaming, der er desuden heller ikke noget input lag når du skifter til game mode under indstillinger. Jeg ved ikke om 5090H har dot by dot funktionen som KRP modellerne har, hvis de har denne funktion så er der ikke spor af fosfortrails fordi hver pixel bliver fyldt perfekt ud og det giver en overlegen reaktionstid det var den største forskel jeg oplevede da jeg skiftede fra 508XD til 500M |
Beklager OT, men:
Vil det sige at man også skal køre dot by dot ved afspilning af bluray?
|
Ja det kan man og jeg kan ihvertfald se forskel, billedet bliver skaleret perfekt da billede kilden bliver sat ind pixel for pixel som resultere i et skarpere billede.
|
Kanon, det vil jeg da prøve. Havde godt hørt et eller andet om dot by dot, men jeg tænkte bare pyt med det, jeg vælger auto. 
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:08 |
c_kjep skrev:
Naiera skrev:
Fosfortrails er noget der bare ér ved plasma-teknologien. Du skal prøve at lade være med at blive skræmt fra vid og sans første gang du ser det, for du kan roligt regne med at du vænner dig til det. Jeg så det meget da jeg fik mit første plasma tv for 2½ år siden, men nu skal jeg aktivt opsøge det for at se det. Ingen teknologi er perfekt, og fosfortrails er altså et meget lille onde i forhold til alle de ting man skulle leve med hvis man købte LCD. Heriblandt elendig billedkvalitet, hvilket jeg ikke ville kunne leve med. |
ja du har nok ret, jeg må vist hellere lade vær med at bekymre mig så meget. og så fokusere lidt mere på jeg skal have verdens bedste skærm. (i nogens øjne)  | netop lade være med det, tænk på at mange har købt en lcd skærm i samme prisklasse og sidder tllbage med et håbløs billede fordi venner siger man skal købe lcd. nyd nu bare den skærm, ellers kan det jo være lige meget og købe den. Men kan godt forstå dig, det er jo mange penge, hvis man ikke er tilfreds. Men det skinner tydelige igennem du ikke har haft plasma før.
Redigeret af xcardman - 26-Maj-2009 kl. 15:09
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:08 |
Det bedste eksempel på hvad dot by dot kan ses på en 1080i HD kanal, prøv
at ligge mærke til hvad der sker med kanal logoet det bliver flyttet længere
ned fordi der er mere billede det viser med alt tydelighed at hvis man
indstiller den til auto så er der en smule overscan det undgår man ved dot
by dot.
|
 |
c_kjep
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2009
Point: 172
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 15:39 |
xcardman skrev:
c_kjep skrev:
Naiera skrev:
ja du har nok ret, jeg må vist hellere lade vær med at bekymre mig så meget. og så fokusere lidt mere på jeg skal have verdens bedste skærm. (i nogens øjne) 
|
netop lade være med det, tænk på at mange har købt en lcd skærm i samme prisklasse og sidder tllbage med et håbløs billede fordi venner siger man skal købe lcd. nyd nu bare den skærm, ellers kan det jo være lige meget og købe den. Men kan godt forstå dig, det er jo mange penge, hvis man ikke er tilfreds. Men det skinner tydelige igennem du ikke har haft plasma før. |
der har du ret har aldrig haft plasma før, synes også bare fona/expert osv. forhandlere er så misvisende, de siger jo at det er lcd der styrer showet. Det lyder mest til at de bare læser specifikationer på tvét, og så er det kun det der tæller. 
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:02 |
c_kjep skrev:
xcardman skrev:
c_kjep skrev:
Naiera skrev:
|
netop lade være med det, tænk på at mange har købt en lcd skærm i samme prisklasse og sidder tllbage med et håbløs billede fordi venner siger man skal købe lcd. nyd nu bare den skærm, ellers kan det jo være lige meget og købe den. Men kan godt forstå dig, det er jo mange penge, hvis man ikke er tilfreds. Men det skinner tydelige igennem du ikke har haft plasma før. |
der har du ret har aldrig haft plasma før, synes også bare fona/expert osv. forhandlere er så misvisende, de siger jo at det er lcd der styrer showet. Det lyder mest til at de bare læser specifikationer på tvét, og så er det kun det der tæller. 
| men den sælger jeg kender i 2tal anbefaler folk og købe et plasma. Men desværre køber de fleste lcd eller LED. det siger venner jo. endnu være LED er jo lige pludselig blevet en ny form for tv. har lige læst om en på flatpanels hvor sælger sagde led var det nye plasma og lcd var blevet til et LED  . nej det er et OLED TV.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 26-Maj-2009 kl. 16:11 |
Dot by Dot kan kun vælges når man kører 1080. Det fjerner overscan og gør at hver pixel i materialet passer med hvert billedepunkt på tv'et. Det modvirker ikke plamatrails, men gør muligvis at billedet bliver mere skarpt og derved fjerner lidt af det blur som kommer sammen med plasmatrails. Hvis man bruger 1080 så er det et must at køre dot by dot, medmindre materialet ikke kan klare at vises uden overscan. Noget materiale har nemlig mikrofoner og lignende hængende ned i overscan området.
|
 |