recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pio bd-lx71 lav bitrate ved DTS-HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpio bd-lx71 lav bitrate ved DTS-HD

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Topgun har både DTS HD MA og True HD som lydspor

Men DTS HD MA er 6.1 mod True HD som er 5.1

Bitraten på DTS HA MA er ca. 5.0Mbps mod 3.5 på True HD sporet

Så er spørgsmålet om man kan køre forskel, hmmmm. Ja og Jo. De lyder forskelligt, men tror dog mere det mixningen som gør udfaldet, men det er en jeg vil lytte nærmere til hen over sommeren

Hvis forskellen ikke er særlig stor på de 2 formater, så forstår jeg ikke folks begejstring over at der er DTS hd på en film fremfor truehd, som jo kan være lige så godt. Men som du skriver så handler det vel om en film udnytter lydformatet godt eller dårligt.

Spiderman 3 har et ondt truehd lydspor som jeg vil mene er bedre end nogle film dts hd (ikke alle men nogle)

Redigeret af furious jt - 22-Juli-2009 kl. 17:33
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Checkede lige:

Valkyrie DTS HD MA 3-6 Mbps

The Day After Tomorrow DTS HD MA 3-5,5 Mbps

National Treasure TrueHD 5,7-9 Mbps

I Am Legend TrueHD 5-9,6 Mbps

Dejavu PCM fast bitrate 4,6 Mbps

Så det tyder på at TrueHD er højere end DTS HD MA

Og det er lige præcis dette jeg finder mærkeligt, for burde det ikke være omvendt?

Hvorfor skulle det være omvendt?

Begge 2 skulle være lossless. DTS HD MA kan dog performe med en maks. bitrate på 24.5Mbps mod de 18 med True HD. Men vis ingen af dem adligevel udnytter det fulde spille rum, tror jeg det er lige meget, dog læste jeg noget om et dialog problem, noget med -4db når der bruges True HD.

Når vi taler om lyd på BD, så burde der generelt også oplyses om den er 16 eller 24Bit 48/96 eller 192Khz sampling og gerne med bitrate.

Du kan jo ikke besvare mit spørgsmål med et nyt spørgsmål. Det er ikke sjovt.

det var nu heller ikke med vilje, ferien er gået mig til hoved og det regner!

Jeg TROEDE dts hd skulle have en højere bitrate end truehd, lige som dts har en højere bitrate end DD, men det glæder åbenbart ikke for  hd lyd formater

Jeg har nu også selv haft det indtryk at DTS HD MA skulle være det bedste lossless indkodet format, men hvis de begge er tabsfri og bruger samme sampling og at der er en noget højre bitrate på TRUE HD genrelt, ja så må det være at fortrække, set ud fra bitraten. 

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:48

Så er spørgsmålet om man kan køre forskel, hmmmm. Ja og Jo. De lyder forskelligt, men tror dog mere det mixningen som gør udfaldet, men det er en jeg vil lytte nærmere til hen over sommeren

Hvis forskellen ikke er særlig stor på de 2 formater, så forstår jeg ikke folks begejstring over at der er DTS hd på en film fremfor truehd, som jo kan være lige så godt. Men som du skriver så handler det vel om en film udnytter lydformatet godt eller dårligt.

Spiderman 3 har et ondt truehd lydspor som jeg vil mene er bedre end nogle film dts hd (ikke alle men nogle)

furious, ved ikke om du kender dette site, men ellers prøv dette link: http://www.blu-raystats.com/Stats/Stats.php

Her kan du se at Baraka er med DTS HD MA 5.1 24 bits 96 kHz 8683 kbps

Akira True HD 5.1 24 bits 192 kHz 14340kbps

Ligeleds vil du også kun finde 6 BD´er med True HD 7.1

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:57

Men man skal lige huske, lyden bliver jo bedre end original lyden, så det nytter eller ikke bare at skrue op for biraten.

Så lige på The Dark Night, som alle jo giver top karakter, den køre True HD 5.1 16 bits 48 kHz 1505 kbps

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 17:58

furious, ved ikke om du kender dette site, men ellers prøv dette link: http://www.blu-raystats.com/Stats/Stats.php

Her kan du se at Baraka er med DTS HD MA 5.1 24 bits 96 kHz 8683 kbps

Akira True HD 5.1 24 bits 192 kHz 14340kbps

Ligeleds vil du også kun finde 6 BD´er med True HD 7.1

SUPER! Kendte ikke siden.

Den vil jeg da lige kigge nærmere på

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:27

Forstår heller ikke folks begejstring over at der står DTS HD MA. Jeg har da flere film med TrueHD og PCM som er DTS HD MA overlegen

Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:32

Undskyld, jeg spørger. Hvor ser i alle de informationer om filmene henne ?

Er det på blu-ray afspilleren eller kan det også ses på recieveren.

Jeg har en LX 81 og har aldrig kunne finde frem til de informationer, i taler om .Det eneste jeg kan se er om filmen er i DTS HD Master eller Dolby TrueHD ved at trykke på status. Hvis en film er i noget med 6.1 eller 7.1 står det ikke på recieveren. Det er jeg nødt til at lytte mig frem og det er faktisk ikke så smart...

Eller er der noget jeg har overset på recieveren ?

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:34
På Pio afspillere trykker du på display knappen to gange. Og så står alle informationerne øverst på skærmen 

Redigeret af Kampus - 22-Juli-2009 kl. 19:35
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:54

Ja, jeg tænkte nok at det kun var på blu-ray afspilleren, som man kunne se de ting...

Det er bare lidt ærgeligt man ikke kan se dem på recieveren for jeg har kun en Denon blu ray afspiller.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Ja, jeg tænkte nok at det kun var på blu-ray afspilleren, som man kunne se de ting...

Det er bare lidt ærgeligt man ikke kan se dem på recieveren for jeg har kun en Denon blu ray afspiller.

Mvh

Michael/MF1971

Kun og kun en Denon 3800BD - hva...vil du bytte med en Pioneer BDP-LX71

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Mvh

Michael/MF1971

Vil næsten væde med du kan se bitraten på din afspiller også.

Er der ikke en display knap på remoten? Tryk på den et par gange mens du ser film og se hvad der sker

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2009 kl. 20:13

Jeg kan kun se en tast, der står DISP på. Den sidder under den del du kan trække ud, men den virker ikke overhovedet selv om jeg trykker på den flere gange.

Kan du da se den på din. Jeg kan se du har lillebroderen til min reciever og de to er jo næsten ens...

Til Hother : Nej, jeg tror sgu jeg beholder min Denon, men ellers tak for tilbuddet

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu