recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio BDP LX-71 Rod menu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio BDP LX-71 Rod menu

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flbs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio BDP LX-71 Rod menu
    Sendt: 28-August-2009 kl. 09:04

Min BDP LX-71 har en tendens til at springe rod menuen over på blue ray film og gå direkte i gang med afspilning af selv filmen. Rod menuen hvor man vælger undertekster eller afsnit springes helt over. Senest ved den nye Woodstock BD udgave. ER der andre der har tilsvarende problem med LX-71? ER der evt. nogen løsning. Har opdateret software til ver. 1.32

Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Min BDP LX-71 har en tendens til at springe rod menuen over på blue ray film og gå direkte i gang med afspilning af selv filmen. Rod menuen hvor man vælger undertekster eller afsnit springes helt over. Senest ved den nye Woodstock BD udgave. ER der andre der har tilsvarende problem med LX-71? ER der evt. nogen løsning. Har opdateret software til ver. 1.32

Det oplever jeg også nogle gange, men går ud fra, at det noget den enkelte film er programmeret med - og intet har at gøre med afspilleren.

Iøvrigt en god ting, så man er fri for irriterende trailere. Evt. ændring af lydformat og undertekster når filmen er startet er jo hurtigt gjort.

/ Jørgen
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:33
Jeg tror ikke det er et problem i din Pioneer afspiller, da jeg har masser af Blu-ray film der er opbygget på denne måde. Personligt foretrækker jeg faktisk disse BD's af samme årsager som JørgenR.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af flbs flbs skrev:

Min BDP LX-71 har en tendens til at springe rod menuen over på blue ray film og gå direkte i gang med afspilning af selv filmen. Rod menuen hvor man vælger undertekster eller afsnit springes helt over. Senest ved den nye Woodstock BD udgave. ER der andre der
har tilsvarende problem med LX-71? ER der evt. nogen løsning. Har opdateret software til ver. 1.32

Film fra Warner har ingen rodmenu, så den skal gøre sådan.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 12:38
Det handler selvfølgelig om smag og behag, personligt finder jeg det ret irriterende at filmen ER gået igang når jeg skal til at vælge lydspor, tekstsprog osv.

For mig svarer det lidt til hvis der liiige kom en reklame eller en trailer mere i biografen et minut efter hovedfilmen var startet.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:25
Ja det er rart at slippe for trailere og andet skidt inden filmen. Et minus er dog at det er nødvendigt lige at spole tilbage, efter lyd- og tekstspor er valgt, for at se starten af filmen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:28
Kan de fleste afspillere ikke sættes til en default for lyd og tekst?
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:28
Du kan da vælge lydspor og tekstning på din Remote..det er da hurtigere,med mindre det er en film hvor man kun kan vælge de 2 ting i menuen
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:30

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis der er én der ved hvordan jeg får valgt DANSK som default på min 51FD, vil jeg gerne vide det.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis der er én der ved hvordan jeg får valgt DANSK som default på min 51FD, vil jeg gerne vide det.

Nu har jeg aldrig prøvet det med en Pioneer, men på min Panasonic var der nogle få prædefinerede sprog inde i menuen og så en "custom" felt. I manualen var der så en liste over koder man kunne indtaste i dette fejl, så dansk blev default.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nu har jeg aldrig prøvet det med en Pioneer, men på min Panasonic var der nogle få prædefinerede sprog inde i menuen og så en "custom" felt. I manualen var der så en liste over koder man kunne indtaste i dette fejl, så dansk blev default.

Har lige været inde i menuen for at checke. Og jeg HAR sat subtittle til dansk. Og så er der vel ikke så meget mere at gøre, men kunne tyde på at hvis disc'en IKKE understøtter det, virker det ikke.

Redigeret af Kampus - 28-August-2009 kl. 13:54
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:12

Har lige været inde i menuen for at checke. Og jeg HAR sat subtittle til dansk. Og så er der vel ikke så meget mere at gøre, men kunne tyde på at hvis disc'en IKKE understøtter det, virker det ikke.

Det kan selvf. godt være hvordan enkelte diske er mastered, men hvis det er generelt på alle diske, så lyder det mere som en fejl i afspillerens firmware.

Jeg ser tit fejl i sprog informationerne på diverse nordiske Blu-ray's. Havde f.eks en tegnefilm hvor alle talte streams var markeret som engelske på selve Blu-ray'en (naturligvis ikke i menu strukturen). I dette tilfælde har afspilleren naturligvis ikke en chance.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu