recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio BDP LX-71 Rod menu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio BDP LX-71 Rod menu

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har lige været inde i menuen for at checke. Og jeg HAR sat subtittle til dansk. Og så er der vel ikke så meget mere at gøre, men kunne tyde på at hvis disc'en IKKE understøtter det, virker det ikke.

Det kan selvf. godt være hvordan enkelte diske er mastered, men hvis det er generelt på alle diske, så lyder det mere som en fejl i afspillerens firmware.

Jeg ser tit fejl i sprog informationerne på diverse nordiske Blu-ray's. Havde f.eks en tegnefilm hvor alle talte streams var markeret som engelske på selve Blu-ray'en (naturligvis ikke i menu strukturen). I dette tilfælde har afspilleren naturligvis ikke en chance.

Når jeg nu tænker nærmere over det, så starter mange film med dansk sub, men det er som regel dem med rod menu. Der har nemlig været et par film fornylig uden rod menu hvor jeg selv måtte vælge dansk. Det er så heldigvis let, da der er en knap til formålet på remoten. Men også lidt irriterende, da det første minut godt kan gå med det. 

Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 07:49

Jeg har en Denon og der kan man også sætte den til at vise danske undertekster pr. default, men det virker kun ved dvd...

Jeg synes det er fint nok at nogen selskaber laver det sådan at filmen starter med det samme.

Ved Warner er der bare et problem, det er altid bare Dolby Digital, den pr. default starter med og ikke TrueHD.

Derfor er Paramount bedst for der skal du bare vælge dansk, inden filmen starter op, så er kører det derud af...

Disney er den værste, det tager en evighed inden man når til rod menuen. Når man så endelig er ved menuen er den så rodet at det tager endnu en evighed at få valgt det rigtige lydspor mm.

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu