Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Emne: Pio BDP-51FD laver "sne" Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 11:52 |
Da jeg så en film igår lavede min BD afspiller for første gang ged i den. Pludselig forsvandt billedet i 5 - 10 sek., og der var hvid sne som når der ikke er signal. Billedet kom af sig selv igen.
Jeg prøvede at spole tilbage for at se sekvensen igen, og nu var der intet galt. Så det var åbenbart ikke BDen der var noget galt med, men afspilleren.
Skal lige høre om det er det samme som I andre har oplevet med 51FD og LX71, hvor det har været påkrævet med et værkstedsbesøg.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:04 |
Kampus skrev:
Da jeg så en film igår lavede min BD afspiller for første gang ged i den. Pludselig forsvandt billedet i 5 - 10 sek., og der var hvid sne som når der ikke er signal. Billedet kom af sig selv igen.
Jeg prøvede at spole tilbage for at se sekvensen igen, og nu var der intet galt. Så det var åbenbart ikke BDen der var noget galt med, men afspilleren.
Skal lige høre om det er det samme som I andre har oplevet med 51FD og LX71, hvor det har været påkrævet med et værkstedsbesøg.
|
Lyder det ikke nærmest som en "fnus" på dit laserhoved
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:04 |
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
nu blev jeg nysgerrig, hvad er "fnus" der er for langt mellem g og s til det bare er en tastefejl 
|
Mvh
René
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:05 |
En fnus? Du mener altså allerede at laserhovedet skulle være snavset?
Jeg har vel dårligt nok spillet mere end 20 film i denne 5½ mdr gamle afspiller, og der kommer altså kun helt rene skiver i den.
Nej jeg tænkte på furious og andre der har haft problemer, om de kan genkende symptomet?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:07 |
rhsin skrev:
nu blev jeg nysgerrig, hvad er "fnus" der er for langt mellem g og s til det bare er en tastefejl 
|
Det må være en mellemting mellem fnug og lus Nyt ord til ordbogen: FNUS 
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:12 |
Kampus skrev:
|
Lyder som et udfald i HDMI signalet. Hvis det sker hvert halve år skal du ikke gøre mere ved det end sende en fjendtlig tanke til ham der har opfundet HDMI standarden, hvis det begynder at ske jævnligt så skift til et bedre HDMI kabel.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:16 |
Kampus skrev:
Jeg har vel dårligt nok spillet mere end 20 film i denne 5½ mdr gamle afspiller, og der kommer altså kun helt rene skiver i den.
Nej jeg tænkte på furious og andre der har haft problemer, om de kan genkende symptomet?
|
Lyder som et træls problem, men det er ikke det samme problem som min lx71 havde. Det var kun lyden der manglede, og fejl i hovedmenuen på filmene. Men aldrig billedet.
Håber du finder en løsning og det ikke er noget særligt
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:17 |
AV Precision skrev:
Kampus skrev:
|
Lyder som et udfald i HDMI signalet. Hvis det sker hvert halve år skal du ikke gøre mere ved det end sende en fjendtlig tanke til ham der har opfundet HDMI standarden, hvis det begynder at ske jævnligt så skift til et bedre HDMI kabel.
|
Det tænkte jeg også på om det kunne være når der er sne på skærmen. For så er det vel tab af signal. Det er første gang det sker, og kablerne som er SUPRA HF100 har jeg haft i 1½ år nu uden problemer.
Men siger du at uanset om det er billigt eller dyrt kabel kan den slags forekomme?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:20 |
furious jt skrev:
Kampus skrev:
|
Lyder som et træls problem, men det er ikke det samme problem som min lx71 havde. Det var kun lyden der manglede, og fejl i hovedmenuen på filmene. Men aldrig billedet.
Håber du finder en løsning og det ikke er noget særligt
|
Njah træls er det vel ikke hvis det bare var én enkelt gang. Men straks kom jeg til at tænke fejlraten i Pio BD afspillere, om min nu også skulle til reparation. Surt at tænke på da den er købt i Elgiganten
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:21 |
rhsin skrev:
Hother skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
Fnus, nej her mener jeg en samling af støvpartikler, som har lagt på laserhovedet.
Måske er ordet blot eksisterende i min familie, det kan jeg jo ikke se bort fra
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 01:19 |
Kampus skrev:
AV Precision skrev:
Kampus skrev:
Da jeg så en film igår lavede min BD afspiller for første gang ged i den. Pludselig forsvandt billedet i 5 -
10 sek., og der var hvid sne som når der ikke er signal. Billedet kom af sig selv igen.
|
Lyder som et udfald i HDMI signalet. Hvis det sker hvert halve år skal du ikke gøre mere ved det end sende en
fjendtlig tanke til ham der har opfundet HDMI standarden, hvis det begynder at ske jævnligt så skift til et bedre
HDMI kabel.
|
Det tænkte jeg også på om det kunne være når der er sne på skærmen. For så er det vel tab af signal. Det er
første gang det sker, og kablerne som er SUPRA HF100 har jeg haft i 1½ år nu uden problemer.
Men siger du at uanset om det er billigt eller dyrt kabel kan den slags forekomme? |
Hother havde jo tidligere problem med sit HDMI kabel, også fra Supra. Det virker til at deres kabler en anelse
for "stramme".
Prøv et andet i hvert fald.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 13:40 |
mkirkelund skrev:
Kampus skrev:
AV Precision skrev:
Kampus skrev:
|
|
Det tænkte jeg også på om det kunne være når der er sne på skærmen. For så er det vel tab af signal. Det er første gang det sker, og kablerne som er SUPRA HF100 har jeg haft i 1½ år nu uden problemer.
Men siger du at uanset om det er billigt eller dyrt kabel kan den slags forekomme?
|
Hother havde jo tidligere problem med sit HDMI kabel, også fra Supra. Det virker til at deres kabler en anelse for "stramme".
Prøv et andet i hvert fald.  |
Jeg havde lige haft reolen trukket ud fra væggen for at afmontere udstyr, så jeg tænkte at det måske var fordi stikkene var blevet skubbet løse. Men nej, alt sidder som det skal. Så jeg hælder til den forklaring som Otto kom med, at det er en fejl ved HDMI-standarden. Og så er det ene kabel vel lige så godt som det andet. Men hvis den gør det igen, prøver jeg naturligvis med et andet kabel.
|
 |