recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio lx-52 setup, med focal dome.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio lx-52 setup, med focal dome.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Arnold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio lx-52 setup, med focal dome.
    Sendt: 23-August-2009 kl. 11:56

Hey recorder

Jeg har kikket på dette setup. dvs. receiver pio lx52 samt blu-ray lx-52 med tilhørende focal dome 5.1. højtalere. Har i denne sammenhæng derfor et par spørgsmål, som kunne være rart, at få lidt feedback på.

1. Er reciveren og focal højtalerne et godt match? Jeg har hverken hørt højtalerne eller receiveren. (kun læst anmeldelser af focal) Jeg tænkte bla på om receiveren, evt var for kraftig i forhold til disse mindre højtalere. På deres hjemmeside læste jeg, at de anbefalede en 70w-100w forstærker. Har det nogen betydning udover, at jeg skal passe lidt på volumenknappen. 

2. Receiveren har ingen ethernet tilgang. Hvad skal dette egentlig bruges til udover, at hente evt. firmware opdateringer? jeg har fået at vide, at opdateringer til en receiver ikke så oftest sker? jeg kan dog godt se foredelene ved en 2.0 blu-ray afspiller men har lidt svært ved, at gemmenskue det i sammenhæng med en receiver.

3. Er "pqsl multi kanal" egentlig noget som er brugbart? Da lx 52 receiveren er en del dyrere en vsx 1019 od 919, ville det være super fedt, hvis i ville dele lidt ud af jeres erfaringer inden jeg evt køber noget. 

Andre kommentare er også velkomne. evt alternative foreslag til receivere og højtalere bare disse er diskrete.  

Mvh. Arnold

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:23

At recieveren har ethernet adgang åbner for en hel verden af multimedia. Du har adgang til alt på din PC: Musik og billeder f.eks. Og så kan der streames musik fra net- radiostationerne, og der er vist flere hundrede.

PQSL sikrer jitterfri afspilning af CD via HDMI.

Redigeret af Kampus - 23-August-2009 kl. 14:24
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Arnold Arnold skrev:

Hey recorder

Jeg har kikket på dette setup. dvs. receiver pio lx52 samt blu-ray lx-52 med tilhørende focal dome 5.1. højtalere. Har i denne sammenhæng derfor et par spørgsmål, som kunne være rart, at få lidt feedback på.

1. Er reciveren og focal højtalerne et godt match? Jeg har hverken hørt højtalerne eller receiveren. (kun læst anmeldelser af focal) Jeg tænkte bla på om receiveren, evt var for kraftig i forhold til disse mindre højtalere. På deres hjemmeside læste jeg, at de anbefalede en 70w-100w forstærker. Har det nogen betydning udover, at jeg skal passe lidt på volumenknappen. 

2. Receiveren har ingen ethernet tilgang. Hvad skal dette egentlig bruges til udover, at hente evt. firmware opdateringer? jeg har fået at vide, at opdateringer til en receiver ikke så oftest sker? jeg kan dog godt se foredelene ved en 2.0 blu-ray afspiller men har lidt svært ved, at gemmenskue det i sammenhæng med en receiver.

3. Er "pqsl multi kanal" egentlig noget som er brugbart? Da lx 52 receiveren er en del dyrere en vsx 1019 od 919, ville det være super fedt, hvis i ville dele lidt ud af jeres erfaringer inden jeg evt køber noget. 

Andre kommentare er også velkomne. evt alternative foreslag til receivere og højtalere bare disse er diskrete.  

Mvh. Arnold

Jeg er helt enig med Kampus, på den led, at PQSL faktisk er en glimrende ting med CD digital over HDMI.

Hvis du ikke ved det, så har vi faktisk anmeldt BDP-LX52.

Jeg er ikke i tvivl om, at receiveren og BD afspilleren er et godt match.  Højtalerene har jeg inge erfaringer med 

Redigeret af Hother - 23-August-2009 kl. 14:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Arnold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 15:39

Hey tak for svarene.

Kampus: Er det ensbetydne med at, div netstationer kan streames direkte til receiveren uden brug af pc. altså har receiveren direkte adgang til nettet? så man slipper for, at tænde pc'en.

Og skal PQSL kun bruges ved cd afspilning? Troede egentlig, at det skulle bruges ved blu-ray afspildning både til film og koncertoptagelser. Men sådan som jeg forstår det Hother skriver, så bruges "PQSL multi" kun til cd og derfor sikre det jitterfri afspildning i flere kanaler.    

Jeg har forøvrigt godt læst anmeldelsen af BDP-52, men har ikke fundet noget endnu om receiveren.

Mvh Arnold

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 16:00

Ja du skal ikke have tændt PCen for at lytte til radiostationerne. Men hvis du vil se noget der er på PCen skal den naturligvis være tændt.

På de nye er der jo flerkanals PQSL, så det må jo også gavne ved surroundlyd.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 16:17
PQSL på Pioneers nye produkter omfatter både CD, DVD og BD, og altså også surround
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Arnold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 23:07

Jamen det lyder jo meget godt. Undtagen at den mangler ethernet. Det ville ellers være super nice med sådan noget i lx52'eren. Men det har pioneer selvfølgelig gemt til de noget større modeller. 

Tak for jeres input.   

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu