recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio. SC-LX71/LX81 receiv. BRUGERERFARING
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio. SC-LX71/LX81 receiv. BRUGERERFARING

 Besvar Besvar Side  123 63>
Forfatter
Besked
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio. SC-LX71/LX81 receiv. BRUGERERFARING
    Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 12:46

Nu da de første Pioneer receivere SC-LX71 er ankommet, syntes jeg, det kunne være interessant at lave en ny tråd hvor brugerne kan udveksle erfaringer. Det er hermed gjort.

Edit: På opfordring er tråden ændret til også at omfatte den meget identiske model SC-LX81.



Redigeret af JørgenR - 10-Marts-2009 kl. 15:09
/ Jørgen
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 00:38

Jeg har nu set 3 bd film i træk ved høj voloumen (-16db) og receiveren er ikke det der ligner varm! Jeg blev meget overrasket da alle mine tidliger receivere har været pænt varme efter sådan en omgang.

Jeg kører bd lyd og billede gennem receiveren. Jeg er slet ikke inde i alt det med bitstream og alt det halløj. Jeg ved faktisk ikke engang om det er afspilleren eller receiveren som dekoder lyden. Jeg kan sætte receiveren til bitstream on/off. Hvilken skal jeg vælge hvis jeg vil have reciveren til at dekode? Manualen er ikke god på dette punkt.

Jeg har også svært ved at finde ud at om jeg får det maksimal ud af billedkvaliteten. Billedet går igennem receiveren. jeg har på afspilleren valgt source direct. Og kan se på infoboksen at den afspiller 1080p/24 når jeg ser film. Det er ser godt ud, men da jeg ikke har en dyt fortand på om jeg har lavet de rigtige indstillinger, så er jeg i tvivl om jeg kunne gøre noget bedre...

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Status: Offline
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg har nu set 3 bd film i træk ved høj voloumen (-16db) og receiveren er ikke det der ligner varm! Jeg blev meget overrasket da alle mine tidliger receivere har været pænt varme efter sådan en omgang.

Jeg kører bd lyd og billede gennem receiveren. Jeg er slet ikke inde i alt det med bitstream og alt det halløj. Jeg ved faktisk ikke engang om det er afspilleren eller receiveren som dekoder lyden. Jeg kan sætte receiveren til bitstream on/off. Hvilken skal jeg vælge hvis jeg vil have reciveren til at dekode? Manualen er ikke god på dette punkt.

Jeg har også svært ved at finde ud at om jeg får det maksimal ud af billedkvaliteten. Billedet går igennem receiveren. jeg har på afspilleren valgt source direct. Og kan se på infoboksen at den afspiller 1080p/24 når jeg ser film. Det er ser godt ud, men da jeg ikke har en dyt fortand på om jeg har lavet de rigtige indstillinger, så er jeg i tvivl om jeg kunne gøre noget bedre...

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.

JA DET LYER JO FEDT?. MEN KUNE DU IKKE VISE NOGE FOTOS AF DIT SET/OP? JESPER ...

Redigeret af MMJ,75 - 19-Oktober-2008 kl. 00:50
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af MMJ,75 MMJ,75 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg har nu set 3 bd film i træk ved høj voloumen (-16db) og receiveren er ikke det der ligner varm! Jeg blev meget overrasket da alle mine tidliger receivere har været pænt varme efter sådan en omgang.

Jeg kører bd lyd og billede gennem receiveren. Jeg er slet ikke inde i alt det med bitstream og alt det halløj. Jeg ved faktisk ikke engang om det er afspilleren eller receiveren som dekoder lyden. Jeg kan sætte receiveren til bitstream on/off. Hvilken skal jeg vælge hvis jeg vil have reciveren til at dekode? Manualen er ikke god på dette punkt.

Jeg har også svært ved at finde ud at om jeg får det maksimal ud af billedkvaliteten. Billedet går igennem receiveren. jeg har på afspilleren valgt source direct. Og kan se på infoboksen at den afspiller 1080p/24 når jeg ser film. Det er ser godt ud, men da jeg ikke har en dyt fortand på om jeg har lavet de rigtige indstillinger, så er jeg i tvivl om jeg kunne gøre noget bedre...

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.

JA DET LYER JO FEDT?. MEN KUNE DU IKKE VISE NOGE FOTOS AF DIT SET/OP? JESPER ...

Det roder lidt lige nu, så vil helst vente

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Status: Offline
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 03:56
Hvor har I købt Jeres Pio Lx71 receiver og Blue ray afspiller henne og til hvilken pris ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.


Kan se du har et meget lækkert setup i samme mærke.
Hvordan virker SR+ imellem dine enheder ?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.


Kan se du har et meget lækkert setup i samme mærke.
Hvordan virker SR+ imellem dine enheder ?

Synes det virker rigtig godt. Alle enheder fandt hinanden med det samme da jeg sluttede dem til. Så det hele kan styres med en enkelt remote. (jeg har ikke en universal)

Der er vist nogle flere ting der skulle være fordel ved, hvis man har pio bd og pio receiveren sammen, men kan ikke lige huske hvad det er. Synes bar det hele kører der ud af uden problemer. Da jeg satte bd og recieveren til med hdmi, var der billede og lyd med det samme, men det skulle der vel også gerne være

Kører source direct på recieveren og det spiller bare max. Den finder selv 1080/24p 36bit når jeg sætter en bd skive i. Det samme gør afspilleren.  Har ikke så meget forstand på det, så jeg er bare glad for at den selv finder ud af det

Er lige igang med at høre en koncert dvd og det lyder meget bedre end min gamle denon. Der er faktisk meget mere gang i baghøjtalerne også. De har nok ikke været ordentlig indstilltet med audyssey på denon'en. Men nu er der gang i dem.

Der var ingen problemer med pio'ens autosetup. Den gjorde det hele spot on, men det synes jeg nu også min gamle denon gjorde

Jeg er stadig en meget tilfreds mand.

 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

[QUOTE=furious jt]

Men jeg er indtil videre MEGET tilfreds med receiveren!! Den er i mine øjne og ører helt fantastisk og alt jeg havde forventetet den ville være.


Kan se du har et meget lækkert setup i samme mærke.
Hvordan virker SR+ imellem dine enheder ?

Synes det virker rigtig godt. Alle enheder fandt hinanden med det samme da jeg sluttede dem til. Så det hele kan styres med en enkelt remote. (jeg har ikke en universal)

Der er vist nogle flere ting der skulle være fordel ved, hvis man har pio bd og pio receiveren sammen, men kan ikke lige huske hvad det er. Synes bar det hele kører der ud af uden problemer. Da jeg satte bd og recieveren til med hdmi, var der billede og lyd med det samme, men det skulle der vel også gerne være

/QUOTE]Lyder godt, jeg tænkte nu mere på integrationen mellem din forstærker og dit TV.
Men klart en fordel at man kan benytte en enkelt remote fremfor 3 forskellige.
Til top
Actionspeax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 22:42
Jeg overvejer denne surrond reciever men kunne godt tænke mig at høre om, hvad i synes om dens stereo kundskaber.

Jeg vil gerne have alt samlet i en enhed, derfor er jeg ikke så indstillet på at købe en separat stereo forstærker . Måske er der en af jer der har en separat forstærker og kan sammenligne med LX71´stereo kvalitet

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af Actionspeax Actionspeax skrev:

Jeg overvejer denne surrond reciever men kunne godt tænke mig at høre om, hvad i synes om dens stereo kundskaber.

Jeg vil gerne have alt samlet i en enhed, derfor er jeg ikke så indstillet på at købe en separat stereo forstærker . Måske er der en af jer der har en separat forstærker og kan sammenligne med LX71´stereo kvalitet

Nu er det mange år siden jeg har ejet en stereo forstærker, men sc-lx71 spiller røven ud af min tidligere denon i stereo. Fyrede lige op for noget musik her til aften, og gutterne var sq dybt imponeret.  

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Actionspeax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 23:15
LYDER godt  og vil sikkert passe med min bdp-lx71 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 00:12

Jeg har nu set 3 bd film i træk ved høj voloumen (-16db) og receiveren er ikke det der ligner varm! Jeg blev meget overrasket da alle mine tidliger receivere har været pænt varme efter sådan en omgang.

ICEpower Amplification virker bare

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 63>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu