recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio. SC-LX71/LX81 receiv. BRUGERERFARING
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio. SC-LX71/LX81 receiv. BRUGERERFARING

 Besvar Besvar Side  <1 60616263>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:00
Så oplever jeg den første fejl ved min SC-LX71! Den ene af de blå lamper midt på fronten går ud når recieveren har stået tændt et stykke tid. Synes da det er lidt underligt at det ikke er dem begge. Men det må vel skyldes at det er selve dioden der er i stykker, eller hvad?Unhappy
 
Nogen der har oplevet noget lignende? Confused
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:38
Jeps kampus.... min er helt gået ud i højre side af displayet,så jeg har kun en blå(venstre) og den hvide i midten...Den gik meget hurtigt(tror højst en måned efter købet)...men har fanme ikke overkommet at aflevere den bare for den sk... lampe....Angry
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Jeps kampus.... min er helt gået ud i højre side af displayet,så jeg har kun en blå(venstre) og den hvide i midten...Den gik meget hurtigt(tror højst en måned efter købet)...men har fanme ikke overkommet at aflevere den bare for den sk... lampe....Angry


Det er sq en dyr lysdiode ihvertfald - den koster ikke engang 5 kroner i løssalg, og koster meget mindre hvis man køber flere:

http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=529

Kampus, du siger den går ud efter et stykke tid, men at den kommer igen? - med kimols beskrivelse ville det være en fejl i den tilførte strøm (typisk for meget, kunne være en forkert modstand som sidder i serie), men dit problem er lidt usædvanligt.  Jeg ville da lige ringe til sparshop, for måske er der noget som er ved at gå istykker. Det kan dog sagtens bare være noget ganske harmløst.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:50
Ja  jeg er godt klar over at dioden koster ingenting. Det er mere med at få den skiftet, eller fundet ud af hvorfor den periodisk er slukket. Når recieveren er kold, lyser begge lamper når den tændes. Som regel går der en hel time inden den højre står af, og det gør den så ind til recieveren blir' tændt næste dag. Men i dag tog det kun to musik nr. før den slukkedeOuch
 
Jamen jeg skal ha' kontaktet Sparshop. For som du er inde på Troels, så kan det jo være noget større der er galtStern Smile
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:52
har i prøvet at knipse på den for at se om det bringer dioden i live igen?
bare for lige at prøve den helt simple af med dårlige forbindelser

Redigeret af rhsin - 22-Marts-2010 kl. 19:53
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

har i prøvet at knipse på den for at se om det bringer dioden i live igen?
bare for lige at prøve den helt simple af med dårlige forbindelser
Ja mon ikke! Jeg har stået og hamret min ene HT mod kabinettet i bare arrigskab Tongue
 
Nå ikke! en let banken ja LOL
 
Men dioden sidder jo inde bag en gennemsigtig plastik skinne. Så du ikke kan banke direkte på denConfused


Redigeret af Kampus - 22-Marts-2010 kl. 19:55
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Jamen jeg skal ha' kontaktet Sparshop. For som du er inde på Troels, så kan det jo være noget større der er galtStern Smile



Jeg tror du vi få svar over telefonen hvad der er galt, for det kan sagtens være andre end dig og kimols som har problemet. Altså, det kan være en typisk fejl i Pioneer's forstærkere, så det kan være de har lidt erfaring med problemet, omend det ikke er det vilde der er galtBig smile

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 13:52
Nu går jeg selv og leder efter en brugt sc lx 71 eller 81, og har ikke lige været igennem alle 62 sider.
Er der problemer jeg skal være opmærksom på når jeg køber brugt? - udover dioder?
Er der nogen der vil sælge deres receiver?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Nu går jeg selv og leder efter en brugt sc lx 71 eller 81, og har ikke lige været igennem alle 62 sider.
Er der problemer jeg skal være opmærksom på når jeg køber brugt? - udover dioder?
Er der nogen der vil sælge deres receiver?
Min LX71 har bare været stabil gennem de 2 år og 3 mdr jeg har haft den. Dog smed den lyset i én af de blå dioder i midten, så jeg måtte ha' den på værksted, for det ser sq dumt ud kun med én. Og sidenhen er lysdioden i ON/OFF smuttet, men det gør ikke så meget, da den er ret skrap at se på i mørke 
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 08:40
ok, jeg overvejer også om det kan svare sig at gå efter en lx81. Det er mit indtryk at de to modeller er meget tæt på hinanden. Samme forstærker men måske lidt bedre komponenter i lx81 og så en bedre thx certificering - men om det er noget man hører i en hjemmebiograf, tvivler jeg lidt på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

ok, jeg overvejer også om det kan svare sig at gå efter en lx81. Det er mit indtryk at de to modeller er meget tæt på hinanden. Samme forstærker men måske lidt bedre komponenter i lx81 og så en bedre thx certificering - men om det er noget man hører i en hjemmebiograf, tvivler jeg lidt på.
Med mindre du har brug for de to HDMI ud, er der intet vundet ved LX81 frem for LX71. Specs siger 7x10 watt mere, meen vi ved jo godt at det bestemmer watt forbruget fra stikkontakten
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 13:33
mener også at have læst noget test om at det er helt den samme forstærker del (de vejer jo også det samme), og blot lidt af elektronikken der er anderledes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 60616263>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu