recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio vs pana blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio vs pana blu-ray

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Emne: Pio vs pana blu-ray
    Sendt: 22-September-2008 kl. 07:37

Hey folkens.

Nu går jeg snart ind i købsfasen mht til en blu-ray afspiller. Men først skal jeg lige finde ud af, hvilken afspiller der skal stå på bordet.

Jeg ville jo helst have en pioneer bd-lx71, men det virker som om der er lidt forvirring (ihvertfald fra min side) om den kan dekode dts hd master eller ej.

Dette er taget fra nyheden på hifi4all som er skrevet af pioneerDk:

På lydsiden er der sørget for, at BDP-LX71 understøtter avancerede lydformater, så den kan dekode Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, DTS HD og DTS HD Master. De digitale/analoge konvertere kommer naturligvis fra Wolfson, som også leverer til high-end audioproducenter og professionelt udstyr.

Dette er taget fra pioneer.dk:

DTS-HD Master Audio Yes (bitstream output only)

Betyder bitstream only, at den ikke kan dekode? Eller at den kun kan smide det ud via hdmi eller pcm eller... Ja jeg er forvirret over alle disse "nye" måder at behandle lyden på.

Det er alt afgørende for, hvilken afspiller jeg vælger, for jeg har en gammel receiver med hdmi 1.1, derfor er det vigtigt at afspilleren kan dekode alle formater og smide dem videre til recieveren.

Hvis ikke ikke denne pioneer kan det, så er der jo pana bd55. Men hvad med billedekvaliteten? Er den ens på de 2? Pioneer har et eller andet kaldet HDMI 12-bit Deep Colour, og koster næsten det dobbelte af pana bd55.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Redigeret af furious jt - 22-September-2008 kl. 07:39
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

DTS-HD Master Audio Yes (bitstream output only)

Betyder bitstream only, at den ikke kan dekode?

Ja, det er nemlig lige præcis hvad det betyder. Nogle gange ér ting altså så simple som det kan læses, sort på hvidt
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:02

Så er der jo kun et valg en pana bd55, har selv en bd50 og den afkoder alt. Jeg tror ikke du kommer til at se nogen forskel på blueray delen i forhold til en  pioneer bd-lx71. DVD delen er så en anden sag.
Den er også billigere at skifte en BD55 ud senere, når der sikkert
kommer en bedre maskine.
en BD50 er larmer mindre end din denon 1930. 

PS dit tv fortjener blueray

Redigeret af xcardman - 22-September-2008 kl. 08:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:08

Jamen så må det blive en bd55 så. Og ja som du, xcardman, skriver så sker der ikke så meget ved at skifte den ud senere da den jo ikke er så dyr.

Men jeg kom lige til at kigge på bd35'eren. Den kan jeg vel også bruge?

Jeg har ikke brug for de analoge ud/indgange (eller havd det er) som bd55'eren har. Og det er vel i bund og grund den eneste forskel på de 2 afspillerer som jeg har forstået det.

Og med bd35'eren så bliver det lige pludeselig billigt at komme med på den blå bølge

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:10

jeg mener ikke en bd35 kan decode alle formaterne, den kan sikkert kun
bitstream.
Det skal skal du nok undersøge. 

Redigeret af xcardman - 22-September-2008 kl. 08:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg mener ikke en bd35 kan decode alle formaterne

Det kan den iflg:

http://gizmodo.com/5042883/panasonic-drops-sleeker-dmp+bd35- -dmp+bd55-blu+ray-decks

Men det kan da godt være det skema ikke passer ligesom den oplysning i min 1. post. Det er sku lidt surt at der bliver udgivet forkerte oplysninger, for sæt nu jeg havde købt den pio lx71 ud fra de oplysninger som stod i nyheden på hifi4all.dk. Så havde jeg siddet med en afspiller som jeg ikke kunne bruge optimalt Nå, det var lige lidt morgen galde

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:22
Ja det er ikke ligefrem optimalt, at man ikke får de rigtige oplysninger.
Her på Recodere står der at den understøtter alle formater.
Men det gør den vel også selvom den kun kan sende i bitstream.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:24

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja det er ikke ligefrem optimalt, at man ikke får de rigtige oplysninger.
Her på Recodere står der at den understøtter alle formater.
Men det gør den vel også selvom den kun kan sende i bitstream
.

Jep, men det kan en tumpe som mig bare ikke gennemskue, men de kan jo heller ikke tage forbehold for alt selvom det ville være rart engang imellem

HOV HOV!! Dette står i recordere.dk's nyhed:

Afspilleren er blu-ray profile 1.1, og indeholder dekoder for alle HD-lyd formaterne som Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus og DTS-HD

Master Audio.

Men mon ikke der er pioneer som har udgivet forkerte oplysninger på det tidspunkt.

Redigeret af furious jt - 22-September-2008 kl. 08:27
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:35
Nu må vi se når den kommer, på deres hjemmeside står jo stadig at en
BP50 er ny.
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1230110_l14/index.ht ml
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:36

Én ting er understøtter, en anden ting er decode

Bortset fra det, så tror jeg at der vundet lidt på billedesiden ved at vælge LX71. Indrømmet, jeg har ikke prøvet de kommende Pana BD afspillere. Men til gengæld har jeg aldrig set et BD billede som kan matche LX71. At den så også er fornuftig på SD siden er jo også et gode.

Så er der der indstillingerne til Pioneers Kuro modeller - jeg er ikke helt sikker på værdien af denne, men ringe er indstillingerne, og mulighederne herfor jo ikke.

Så er der komponent og byggekvaliteten - hvis Pana´s kommende BD´er følger de "gamle" modeller, så giver LX71 ganske enkelt Pana buksevand på det område.

Furious, vent med at tage din beslutning om valg og køb indtil du har haft mulighed for at prøve og føle på dem begge - bare mit råd 

Edit: Der kommer jo også en BD606 fra Onkyo -den kan jo også være super, og til en lavere pris end LX71

Redigeret af Hother - 22-September-2008 kl. 08:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:39

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men det kan da godt være det skema ikke passer ligesom den oplysning i min 1. post. Det er sku lidt surt at der bliver udgivet forkerte oplysninger, for sæt nu jeg havde købt den pio lx71 ud fra de oplysninger som stod i nyheden på hifi4all.dk. Så havde jeg siddet med en afspiller som jeg ikke kunne bruge optimalt Nå, det var lige lidt morgen galde

Okay, nu er der nogen der har varmet op i mit "forsvar-forhandlerne-gen"...  Men det er faktisk noget jeg oplever ret jævnligt sker, folk køber noget udstyr på baggrund af noget man har læst på forskellige uvildige sites, eller i et forum. Når det så viser sig at det ikke passer, så er man fanget fordi forhandleren ikke har lovet noget der ikke passer. Nu er der jo heldigvis returret ved online-handel, men var det nu f.eks. et produkt købt i Hifi-Klubben, som f.eks. en NAD receiver med HDMI 1.3 der viser sig ikke at kunne modtage lyd (for nu at tage et eksempel fra det virkelige liv), så står man med skægget i postkassen. Havde man derimod spurgt forhandleren om produktet kan dét man ønsker, så havde man enten fået korrekt information, eller haft en reel mulighed for at brokke sig. Kort sagt: Man skal huske at det _altid_ er forhandleren der er ansvarlig overfor ens køb og informationerne omkring det, ikke producenten eller nogen som helst andre.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:45
Problemet med en Pioneer er jo netop at den ikke decode DTS HD, så er den jo sat ud af spillet. Men mindre der også skal købes en ny sound forstærker. Men det vil da være hul i hovedet. Hvis penge ikke var noget
problem stod sagen måske anderledes.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu