recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio vs pana blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio vs pana blu-ray

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Men det kan da godt være det skema ikke passer ligesom den oplysning i min 1. post. Det er sku lidt surt at der bliver udgivet forkerte oplysninger, for sæt nu jeg havde købt den pio lx71 ud fra de oplysninger som stod i nyheden på hifi4all.dk. Så havde jeg siddet med en afspiller som jeg ikke kunne bruge optimalt Nå, det var lige lidt morgen galde

Okay, nu er der nogen der har varmet op i mit "forsvar-forhandlerne-gen"...  Men det er faktisk noget jeg oplever ret jævnligt sker, folk køber noget udstyr på baggrund af noget man har læst på forskellige uvildige sites, eller i et forum. Når det så viser sig at det ikke passer, så er man fanget fordi forhandleren ikke har lovet noget der ikke passer. Nu er der jo heldigvis returret ved online-handel, men var det nu f.eks. et produkt købt i Hifi-Klubben, som f.eks. en NAD receiver med HDMI 1.3 der viser sig ikke at kunne modtage lyd (for nu at tage et eksempel fra det virkelige liv), så står man med skægget i postkassen. Havde man derimod spurgt forhandleren om produktet kan dét man ønsker, så havde man enten fået korrekt information, eller haft en reel mulighed for at brokke sig. Kort sagt: Man skal huske at det _altid_ er forhandleren der er ansvarlig overfor ens køb og informationerne omkring det, ikke producenten eller nogen som helst andre.

Havde jeg nu købt lx71'eren hos godpris.dk (bare et eksempel) på baggrund af hvad jeg har læst på nettet, og efterfølgende fundet ud af at den ikke kunne det som jeg har læst mig til på nettet. SÅ kunne jeg da aldrig finde på at brokke mig til godpris.

Da begge afspillere ikke er udkommet endnu, så vælger jeg at spørge herinde omkring afspillerne inden jeg køber.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:50
JA det er snart blevet en hel videnskab og finde ud af hifi.
Men det er jo en del af denne sjove og dyre hobby.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:55

Havde jeg nu købt lx71'eren hos godpris.dk (bare et eksempel) på baggrund af hvad jeg har læst på nettet, og efterfølgende fundet ud af at den ikke kunne det som jeg har læst mig til på nettet. SÅ kunne jeg da aldrig finde på at brokke mig til godpris.

Nej, netop - og så har du mistet flere tusinde kroner på  et fejlkøb.

Da begge afspillere ikke er udkommet endnu, så vælger jeg at spørge herinde omkring afspillerne inden jeg køber.

Problematikken er den samme. Hvad nu hvis tre tilfældige brugere er rigtigt dejligt hjælpsomme og gerne vil svare, så de søger lidt på google og finder frem til fem forskellige steder der bekræfter den fejlagtige information (fordi den stammer fra samme kilde, producenten), og ud fra det bekræfter overfor dig at "den HAR skam DTS HD dekodning". Så stoler du jo endnu mere på at det er rigtigt - men hvis det så ikke er, så har du samme problem, ingen at brokke dig til. Jeg siger ikke at du skal lade være med at spørge, jeg siger bare at i et så åbenlyst tvivls-spørgsmål som dette, så er du bedst stillet med at spørge forhandleren inden du køber, og helst på mail så du har det skriftligt. Hvis _forhandleren_ så giver dig forkert information, så vil du være i din fulde ret til at returnere produktet, også selv om forhandleren bare videregav den samme fejlagtige information som alle de andre.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:57

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

JA det er snart blevet en hel videnskab og finde ud af hifi.
Men det er jo en del af denne sjove og dyre hobby.

Det er ikke "snart" blevet en videnskab. Det ER en videnskab, og det har været det længe. Der er mange der joker med at det er en videnskab, men det er slet ikke morsomt. Det er rent ud sagt hammer svært, selv for os der lever af det, og det kan koste rigtigt mange penge at vælge forkert.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:03

Problemet med en Pioneer er jo netop at den ikke decode DTS HD, så er den jo sat ud af spillet. Men mindre der også skal købes en ny sound forstærker. Men det vil da være hul i hovedet. Hvis penge ikke var noget
problem stod sagen måske anderledes.

Jeg kan jo nemt tage fejl, men jeg tror ikke (håber jeg da), at der er ret mange, der køber en LX71 til 7000 kr, uden at de ved hvad de køber rent specifikationsmæssigt. Og samtidig, så gør Pioneer faktisk en del ud af at forklare, at den bør tilsluttes en receiver der kan decode.

Jeg ser den nye LX71 som en meget bevist prioritering fra Pioneer´s side. Her har man valgt at prioritere billede og lyd, og fravalgt internettilslutning og profile 2.0 dikkedarer

Redigeret af Hother - 22-September-2008 kl. 09:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:29

Jamen så må det blive en bd55 så. Og ja som du, xcardman, skriver så sker der ikke så meget ved at skifte den ud senere da den jo ikke er så dyr.

Men jeg kom lige til at kigge på bd35'eren. Den kan jeg vel også bruge?

Jeg har ikke brug for de analoge ud/indgange (eller havd det er) som bd55'eren har. Og det er vel i bund og grund den eneste forskel på de 2 afspillerer som jeg har forstået det.

Og med bd35'eren så bliver det lige pludeselig billigt at komme med på den blå bølge

nu er der jo kun 800kr i forskel på bd35 og 55 hos god pris. så kan du vel ligeså godt tage den store, når du er i gang.

eller du kan lave et fælleskøb, du har jo erfaringen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Problemet med en Pioneer er jo netop at den ikke decode DTS HD, så er den jo sat ud af spillet. Men mindre der også skal købes en ny sound forstærker. Men det vil da være hul i hovedet. Hvis penge ikke var noget
problem stod sagen måske anderledes.

Jeg kan jo nemt tage fejl, men jeg tror ikke (håber jeg da), at der er ret mange, der køber en LX71 til 7000 kr, uden at de ved hvad de køber rent specifikationsmæssigt. Og samtidig, så gør Pioneer faktisk en del ud af at forklare, at den bør tilsluttes en receiver der kan decode.

Jeg ser den nye LX71 som en meget bevist prioritering fra Pioneer´s side. Her har man valgt at prioritere billede og lyd, og fravalgt internettilslutning og profile 2.0 dikkedarer

Det kunne være cool , hvis der blev lavet en pana vs pio test som kunne slå fast om der er stor forskel eller ej.

Såfremt der er meget bedre billede på pio'en så kunne jeg godt finde på at snuppe den og så må jeg vente med dts-master indtil jeg køber en ny reciever

Lige et tillægsspørgsmål:

De film som har et dts-hd master lydspor, har de også et dolby truehd? eller et andet hd lyd spor som jeg vil kunne afspille, nu hvor pio'en ikke kan dts-hd master?

Hvor meget bedre er dts-hd master end dolby truehd og andet?

Flemming: Tjah det har du ret i. Hvis det bliver pana så bliver det 55'eren Og ja jeg kunne godt finde på at oprette et nyt bulk-køb, men nu får vi at se

Redigeret af furious jt - 22-September-2008 kl. 09:31
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:33

Lige et tillægsspørgsmål:

De film som har et dts-hd master lydspor, har de også et dolby truehd? eller et andet hd lyd spor som jeg vil kunne afspille, nu hvor pio'en ikke kan dts-hd master?

de forskellige film plejer kun at have, et af de nye formater på. og så en del gange har de så dd5.1 også.

og der er ikke nogen kæmpe forskel, på de tre nye formater.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 10:09
hvorfor vil du sælge din denon 2807. Pågrund af design?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 10:12

hvorfor vil du sælge din denon 2807. Pågrund af design?

Vil helst beholde den så lang tid som muligt, men nu ser det ud til at det er smart at have en reciever som kan dekode de nye formater. + at jeg gerne vil have en med meget mere power uden at have en effektforstærker stående.

Jeg er lidt vild med de nye pioneer receiver uden dog at have hørt dem, men pæne er de.

Redigeret af furious jt - 22-September-2008 kl. 10:15
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 10:21

Ikke nødvendigvis. DTS-HD MA er bagudkompatibelt, så hvis du afspiller dette lydspor, vil du høre det som et almindeligt DTS lydspor. Der er ingen krav om at der skal være et HD lydspor på en blu-ray, så du kan ikke forvente at der er et andet lossless spor ved siden af DTS HD sporet.

DTS HD MA, Dolby TrueHD og et råt PCM lydspor er principielt lige gode. Der kan være forskel i mixningen, men det vil ikke være konsistent fra film til film hvilken løsning der i givet fald er bedst. DTS reklamerer med at HD MA er bit-for-bit identisk med masteren, hvilket formentligt betyder at der ikke er forskel på DTS HD MA og PCM, mens Dolby TrueHD formentligt ofte vil være en lossless version af "hjemmebio" mixningen. MEN det er ren spekulation fra min side, og det er nok svært at få noget konkret at vide om fra producenterne.

Redigeret af AV Precision - 22-September-2008 kl. 10:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 10:24
Jeg tænkte det nok, så må du jo heller købe hele pakken.
receiver og en pioneer bd-lx71. Det bliver bare en dyr udskrivning
når man næsten kan få det hele med en pan DB55.
Men er jo kun dig, der skal tage den beslutning.
Lidt mere power, det kan jeg så godt forstå.
Det dog nok mest i stereo, du kan høre forskel.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu