recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio5090 - ikke så imponeret som forventet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio5090 - ikke så imponeret som forventet

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 00:57

Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

Der er vel ingen grund til at bruge så grove udtryk som "ondt i røven af" eller nævne misundelse m.v. Det tror jeg ikke er grunden. Nogle har vel bare givet udtryk for, at man ikke synes, at forskellen på de pågældende Pioneer og Panasonic modeller
er stå stor igen. Jeg må medgive, at ved at læse herinde på recordere.dk, så får man det indtyrk at Pioneer er mega-meget-bedre end alle andre tv.

Kunne ikke være mere enig. Størrelsen på forskellen mellem Pana og Pio skal jeg ikke udtale mig om men finder det da interessant, at ikke alle finder den enorm og at nogle rent faktisk tør stå ved det.  

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er bare irriterende at nogen absolut skal skrive om pioneer, som ikke selv har et og derfor heller ikke kan bedømme et px80 og et pioneer.
når man selv kun har set dem i en butik og læst hvad andre har skrevet
derfor min måske grove udmeldning

Går ud fra du tænker på Firebird her 

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 01:12

Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

inden du er helt færdig, må du snart have ændret overskiften til en ny glad pioneer ejer

Pression :)

Ja så døde tråden igen, af endnu et latterligt indlæg fra en som kun har saboteret hele denne tråd

Jeg har i hvertfald mistet lysten totalt til at give nogle råd eller forklaringer mere på dette forum.

Jeg forstår altså ikke helt denne nærtagenhed - som jeg ser det er det efterfulgt af en .

Der eneste trådstarter i bund og grund skrev var jo, at han hans forventninger til oplevelsen af overgangen fra Pana til Pio nok var lidt for høje.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nu tror jeg faktisk der er flere Pioneer folk herinde der har luftet tanken om at skifte deres BDP-71 ud med en OPPO, hvis den er så god som spået, så dette er vel et "bevis" på at det ikke er navnet,men derimod kvaliteten vi går efter.

Jeg synes godt nok der er mange som køber Pioneer bare fordi det er pioneer. Et godt ord fra Hother har vel også sat skub i sagen - yderst interessant, at efter han skiftede til Pioneer reciever, så blev de lige pludseligt populære herinde - det samme var det med Onkyo. Nu har alle stort set skiftet den ud, eller, omtalen herinde er slet ikke så stor længere, selvom det jo er en fremragende AVR til prisen. Ufatteligt hvad der kan ske på 1 år.

Og nu hvor Hother har skiftet sin Pioneer BD-afspiller til en Oppo er der minsanten flere afspillere til salg... Tilfældigt? - hvem ved?

Jeg har altid ville haft en Oppo. Det tror jeg faktisk også du kan finde i en eller anden tråd under Blu Ray herinde.
Men nu var Hother jo heller ikke den første som fik anskaffet sig en Oppo herinde
At folk så kommer med forskellige konspirationer, må stå på deres egen regning
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:03
Kan ikke forstå at folk skriver det omkring Onkyo og Pioneer etc.

Pioneer er reference og derfor vil folk gerne have det - punktum.
Om der er stor eller lille forskel har vel noget at gøre med øjnene som ser.

Onkyo var den første på banen med HD lyd i en prisklasse som folk kan betale. Derfor blev Onkyo hypet så meget herinde.

Jeg ejer selv en Onkyo 605 som jeg er glad for, jeg vil dog hellere have én eller anden Pioneer receiver, da konen kun kan betjene én fjernbetjening og vi har et pio tv. Så grunden til at jeg skifter er ikke hype.

Oppo har lavet en reference DVD afspiller i flere år og nu laver de en reference Bluray afspilller.
Der har været skrevet om deres Bluray afspiller i næsten et helt år herinde, så det er vel naturligt at folk gerne vil have den når den bliver tilgængelig.
Hvorfor købe en Bluray/DVD afspiller fra Denon til 16.000 kr når man kan få én der kan matche det samme i digitalt for under 5.000. Den kan desuden billigt og nemt laves regionsfri uden at åbne den.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:03

Der nu ikke grund til at fremsætte konspirationsteorier om ditten og datten omkring mig, og mine indkøb.

Jeg har en stor interesse for AV-udstyr, og specielt udviklingen her.

Og prøv lige at tænke lidt over, hvor mange færre anmeldelser/brugeranmeldelser ville der være her på siden, hvis ikke jeg skiftede udstyr i tide og utide. Denne udskiftning får helt klart snart en ende, for jeg kører også træt i både AV, udskiftninger og anmeldelser.

Men generelt vil jeg sige, at der inden for de større og anerkendte mærker ikke findes noget bras. Det er detaljer der ofte adskiller det ene produkt fra det andet.

Det der så får diskusionen op at køre er jo nørderne der konsekvent bider sig fast i en lille forskel - som måske de færreste kan se/høre. Det er min oplevelse i det jeg har beskæftiget mig med.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:17
Hother:

SHHHH.... skal vi ikke aftale at sprede et rygte om AGK er det nye hotte inden for hifi?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:18

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hother:

SHHHH.... skal vi ikke aftale at sprede et rygte om AGK er det nye hotte inden for hifi?

Det kan vi da godt - hvis det ikke var fordi, at jeg ikke aner hvad AGK er for en størrelse

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hother:

Det kan vi da godt - hvis det ikke var fordi, at jeg ikke aner hvad AGK er for en størrelse

http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=1
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 11:20
Ta jer dog for helvede sammen  Jeg har ikke et Pioneer og skal heller ikke ha et umiddelbart. MEN.. De gange jeg har set et Pioneer 5090 og Pioneer 500 hvor det har haft bare nogenlunde kildemateriale og rimelig opsat har det været klasser bedre end et px80 og det skulle det faneme også gerne være. Hvis man ikke kan sætte pris på de ting den gør i forhold til en px80 eller ikke kan se det så er vi nok ved at være derhenne hvor man slet ikke skal kloge i alt muligt herinde ang. de ting. Dette er ikke møntet på trådstarter.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

Der er vel ingen grund til at bruge så grove udtryk som "ondt i røven af" eller nævne misundelse m.v. Det tror jeg ikke er grunden. Nogle har vel bare givet udtryk for, at man ikke synes, at forskellen på de pågældende Pioneer og Panasonic modeller
er stå stor igen. Jeg må medgive, at ved at læse herinde på recordere.dk, så får man det indtyrk at Pioneer er mega-meget-bedre end alle andre tv.

Kunne ikke være mere enig. Størrelsen på forskellen mellem Pana og Pio skal jeg ikke udtale mig om men finder det da interessant, at ikke alle finder den enorm og at nogle rent faktisk tør stå ved det.  

Det er bare irriterende at nogen absolut skal skrive om pioneer, som ikke selv har et og derfor heller ikke kan bedømme et px80 og et pioneer.
når man selv kun har set dem i en butik og læst hvad andre har skrevet
derfor min måske grove udmeldning

Går ud fra du tænker på Firebird her 

Clausewitz! Jeg har set begge tv i normale omgivelser. Det tvivler jeg stærkt på at du har. Jeg er faktisk meget sikker på, at du kun har set de to tv i butikker, eller du har et PX80, og kun har set LX5090 i en butik. Desuden er jeg ikke enig med xcardman i, at man ikke kan bedømme tv man ikke selv har. Man bedømmer vel et tv, før man køber dét? Der er jo folk som køber et Pioneer fordi de er begejstret for billedkvaliteten. Men, xcardman har sikkert ret i, at der er folk herinde, der har "ond i røven" som han kalder det. Det ville være mærkeligt andet. Vi lever trods alt i jantelovens hjemland.

Redigeret af Firebird - 11-August-2009 kl. 15:36
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Ta jer dog for helvede sammen  Jeg har ikke et Pioneer og skal heller ikke ha et umiddelbart. MEN.. De gange jeg har set et Pioneer 5090 og Pioneer 500 hvor det har haft bare nogenlunde kildemateriale og rimelig opsat har det været klasser bedre end et px80 og det skulle det faneme også gerne være. Hvis man ikke kan sætte pris på de ting den gør i forhold til en px80 eller ikke kan se det så er vi nok ved at være derhenne hvor man slet ikke skal kloge i alt muligt herinde ang. de ting. Dette er ikke møntet på trådstarter.

Egentligt en lidt mærkelig tråd, mmen kan nu godt forstå at man kan blive skuffet selvom man køber et pionner tv.

Jeg blev selv ret skuffet da jeg købte mit første (427), troede det var toppen på alle områder, hvilke det bestemt ikke er.

Der er dog sket en del, især med den nye model hvor en del uheldige ting er rettet.

Sammenlignet med et px80, så er pioneer da væsentligt bedre på alle områder.

Ved godt folk herinde kun kikker på billedekvalitet, hvilke er lidt synd at lade sig begrænse af et enkelt område.

Personligt vil jeg vurdere de nye pionner således.

Billede Analog: Høj
Billede digital: Har ikke prøvet den digitale tuner
Billede HD via ekstern tuner: Høj
Lyd: Tja kan vel ikke bedømmes
Design: Høj, flot finish tæt på, dog er det lidt tykt i forhold til nye lcd tv
Menu / Brugervenlighed: Middel
Multimedie funktioner: Middel, de findes men er ikke særligt brugbare

P.s. Min bedømmelse er på et 500aw, kende ikke 5090 i detaljer.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 14:33
Jeg tror en del af forvirringen skyldes, at ingen ved, hvor stor en stor
forskel er.

Set i forhold til den samlede population af fladskærme, man kan støde
på, befinder både en Pioneer og en PX80 sig nok inden for de bedste 10%,
men det spring kan sagtens være kæmpestort og pengene værd, hvis
først man befinder sig der og i øvrigt ser meget TV.

Min nye sacd-afspiller synes jeg er en kæmpe forbedring, fordi den
forbedring, den giver, er vigtig for mig, mens at mange andre vil opfatte
det som et ret lille spring, fordi niveauet i forvejen var højt i forhold til så
meget andet).

- skrevet af en PX80-ejer, som godt kunne tænke sig en Pioneer.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu