recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio5090 - ikke så imponeret som forventet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio5090 - ikke så imponeret som forventet

Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hother:

SHHHH.... skal vi ikke aftale at sprede et rygte om AGK er det nye hotte inden for hifi?

Det kan vi da godt - hvis det ikke var fordi, at jeg ikke aner hvad AGK er for en størrelse

Det er nok fordi du aldrig ser bilka-avisen på nettet... Men, Denver og Prosonic er jo ret kendt, så bare gå til den...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Hvad har du sat skarpheden og farvetemperaturen til ?

Skarpheden er sat til -15  

Farvetemperaturen? Mener du ikke bare farven? Hvis ja, så står den på 0.

Redigeret af L'er - 11-August-2009 kl. 17:03
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 01:52
Jeg fandt lige en af mine ældre tråde frem igenSmile

Nu er der gået 1½ år siden jeg lavede tråden og således er det også 1½ år siden jeg købte mit Pioneer 5090 tv.

Sidenhen har det selvfølgelig kørt over 200 timer i driftstid. Ud over det har Otto også været forbi her i efteråret for at få det kallibreret. I min situation gjorde det billedet en del lysere, da jeg åbenbart havde indstillet det til at være mørkere end det egentlig var tiltænkt. Men det gjorde jo kun billedet bedre efter kallibreringen efter min meningSmile

Men hvad synes jeg nu om tv'et efter 1½ års brug tænker I sikkert?

Jeg har fået mere glæde af det efterhånden må jeg sige, især efter kallibreringen. Den hjalp virkelig meget og det var faktisk først derefter jeg rigtigt kunne nyde tv'et, da jeg så vidste det nu ydede sit bedsteSmile
I starten, da jeg lavede denne tråd, havde jeg lidt fortrudt mit køb, da det ikke indfriede alle mine forventninger. Jeg havde simpelthen regnet med et bedre billede efter alle de gode anbefalinger det havde fået.
Nu har jeg lært at leve med at det ikke indfriede alle mine forventninger, da mine forventninger simpelthen var for høje og nærmest ikke kunne indfries. (Mine forventninger ville nok ikke kunne indfries lige meget hvor godt tv'et var, da mine forventninger simpelthen var så skyhøje)

Så jeg er glad for mit tv som det er nu og ønsker ikke at bytte det mod noget andet tv, da jeg ved det er det bedste pt. (godt klaret af et næsten 2 år gammelt tvSmile
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 07:27
God du er tilfreds.

Det er helt sikkert at du har en af de bedste tv på marked, Tror også på at der ikke kommer noget i år 2011 der er bedre end dit tv.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 08:24

Fedt nok at du skriver om dine erfaringer efter 1½ år.

Jeg har det samme TV og må sige, at jeg er rigtig glad for det. Har man ikke brug for 3D, findes der ikke noget bedre. Jeg kunne ikke drømme om at skifte mit.

Jeg har dog fornemmelsen af, at sort ikke er helt så sort som da jeg fik det, men det kan også bare være det er mig der "ser syner". Det kunne være sjovt, hvis én med det rigtige måleudstyr, prøvede at måle sortniveau på et par år gammelt 5090(H).

Der var på et tidspunkt noget skriveri omkring Panasonic og mindre sortniveau over tid. Gad vide om Pioneer (eller Plasma) i det hele taget, også lider af det?

---------------------------
Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 08:57

Jeg har ikke set noget problem på 5090'eren mht. løftet sortniveau - og jeg har ikke måleudstyr der i givet fald ville kunne måle ændringer så små, som de må være. Pioneer bruger/brugte en helt anderledes algoritme end Panasonic til at kompensere for ældning af fosforen i panelet (det er i virkeligheden det problem, der skal kompenseres for).

Panasonic kompenserer i for store intervaller, så det kommer til at virke som "ryk" - og der sker tilsyneladende også en overkompensation. Pioneers algoritme var/er mere finkornet, og man kan faktisk nemt måle, at panelet ikke ændrer hvidbalance over tid på samme måde som f.eks. Panasonics plasma-TV. I starten var jeg forbavset over, at panelet var så stabilt - men forklaringen ser ud til at skulle findes (evt. kun delvist) i kompensationsalgoritmen.

Det bliver interessant at se om Panasonics 2011-modeller er ændret på dette punkt - men det tager naturligvis en del tid at undersøge.
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Sidenhen har det selvfølgelig kørt over 200 timer i driftstid. Ud over det har Otto også været forbi her i efteråret for at få det kallibreret. I min situation gjorde det billedet en del lysere, da jeg åbenbart havde indstillet det til at være mørkere end det egentlig var tiltænkt.
Lige netop det punkt, som du fremhæver her er ret specielt for Pioneers plasma-TV.

Faktisk sker der en ændring af APL-funktionen (lysudsendelse som funktion af panelbelastningen) som kun slås til (automatisk) når man anvender ISF-profilerne. Resultatet er mere "punch" i billedet - noget som ikke kan opnåes i f.eks. MOVIE-indstillingen. Det nærmeste man kommer er så vidt jeg husker STANDARD-indstillingen (hedder den ikke det?) - men den er udfordret på andre måder i forhold til billedgenivelsen.

Desuden kan man i ISF-profilerne tweake gamma-kurven så man f.eks. følger BT.709 tættere end ved brug af en alm. flad gamma. Derved opnår man synligt flere shadow-details.
/lars
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har ikke set noget problem på 5090'eren mht. løftet sortniveau - og jeg har ikke måleudstyr der i givet fald ville kunne måle ændringer så små, som de må være. Pioneer bruger/brugte en helt anderledes algoritme end Panasonic til at kompensere for ældning af fosforen i panelet (det er i virkeligheden det problem, der skal kompenseres for).

Panasonic kompenserer i for store intervaller, så det kommer til at virke som "ryk" - og der sker tilsyneladende også en overkompensation. Pioneers algoritme var/er mere finkornet, og man kan faktisk nemt måle, at panelet ikke ændrer hvidbalance over tid på samme måde som f.eks. Panasonics plasma-TV. I starten var jeg forbavset over, at panelet var så stabilt - men forklaringen ser ud til at skulle findes (evt. kun delvist) i kompensationsalgoritmen.

Det bliver interessant at se om Panasonics 2011-modeller er ændret på dette punkt - men det tager naturligvis en del tid at undersøge.
Det beroliger mig. Så er det ikke mit Pioneer det er galt med, men migLOL

Hvis du engang kommer forbi Sønderborg (vi har PMet om det før), så kunne jeg måske godt tænke mig, at du kalibrerede mit TV. Jeg har godt nok selv prøvet med min Eye-one D2 (med de begrænsninger det har), men det kunne være fedt at få det gjort ordentligt +  have de forskellige ISF-modes.

Pioneer 5090H, Pioneer SC-LX71, Pioneer BDP-51FD, 4 * B&W XT2, B&W XTC, Velodyne 800i.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 121314

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu