recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pio5090 - ikke så imponeret som forventet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPio5090 - ikke så imponeret som forventet

Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

L'er

Jeg sad 2,5 meter fra mit 42px80 og nu cirka 3 meter fra et 50 tommer.
4 meter fra et 37 tommer, det kan godt være en del af forklaringen.

Men er spændt på hvad du siger, når otto har været på besøg.

Ja, det er jeg også. Men det er først efter 200 timer man må få det gjort ikke? Eller det er der det bedst at gøre det.

Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Hej allesammen og tak for alle jeres svar. 

Der var en der sagde at jeg måske sad for tæt på tv'et og at det måske kunne være grunden. Jeg sidder omkring 4 m. fra tv'et og det gjorde jeg også ved mit tidligere PX80. Det burde da ikke være for tæt på?

4 m. er sådan set okay, men når du går op til 50" så ser du også langt flere fejl i billedet, end på et 37"  og skarpheden bliver også lidt dårligere på kort afstand, hvilket man sikkert også lige væne sig til.

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:21
Otto: Jeg ved godt at kvaliteten på de forskellige tv kanalers programmer kan være meget forskellig, men f.eks. DR1, som jeg synes sender i bedste kvalitet, synes jeg ikke ser bedre ud på mit nye Pioneer. Og det er ved programmer som naturudsendelser, TV-avisen og så videre.

I har nok ret i at jeg fra 4 m. fra et 37'' nok ikke opfatter så mange fejl som når jeg nu sidder med et 50'' fra samme længde. Det tror jeg også er en del af grunden til det.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:23

Otto: Jeg ved godt at kvaliteten på de forskellige tv kanalers programmer kan være meget forskellig, men f.eks. DR1, som jeg synes sender i bedste kvalitet, synes jeg ikke ser bedre ud på mit nye Pioneer.

Ja så kan jeg ikke svare så meget andet end at jeg ikke er enig, og derfor er det lidt svært at give et bud på hvorfor du oplever det du gør.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:24

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

L'er

Jeg sad 2,5 meter fra mit 42px80 og nu cirka 3 meter fra et 50 tommer.
4 meter fra et 37 tommer, det kan godt være en del af forklaringen.

Men er spændt på hvad du siger, når otto har været på besøg.

Ja, det er jeg også. Men det er først efter 200 timer man må få det gjort ikke? Eller det er der det bedst at gøre det.

Jep efter cirka 200 timer har panelet sat sig.

Mit 500M er bare blevet bedre efter de 300-400 timer, nogen påstår helt op til 800 timer før en 500M er helt som det skal være.
Synes dog jeg har en smule mindre støj i billedet end den 5090H jeg havde i 2 måneder. Men har ikke set dem ved siden af hinanden.
som jeg har skrevet tidligere står venner fra tv2 stort set uden støj på cirka en 1,5 meter. Det har jeg endnu ikke set på andre skærme.
Det er jeg faktisk mere imponeret af end HD fra canal digital.
Blu-ray er så bare en fornøjelse.

Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 13:25
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:29
En ting jeg har tænkt lidt på (men er nok ikke særlig sandsynligt) er at det kunne være at mit nye Pio måske var en smule defekt og derfor ikke viste tingene helt som det skulle.

Er der i øvrigt nogen der ved om man et eller andet sted kan se hvor lang tid tv'et har kørt? Eller skal man bare gætte på hvornår det nogenlunde har kørt 200 timer?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:32

En anden ting hvor jeg dog sagtens kan se forskel på de to er ved Blu-ray filmen "Simpsons The Movie" Det lignede nærmest SD på mit tidligere PX80, men på 5090 stod det meget meget bedre og lignede netop det spring fra PX80 til 5090 som jeg havde forventet. Men underligt nok så synes jeg f.eks. ikke at BD filmen "Iron Man" stod betydeligt bedre på 5090 i forhold til PX80. 

Jeg forstår dig godt.

Igen...havde fuldstændig samme oplevelse, da min kammerat havde stillet sit 5090H op ved siden af sit 46' PZ85. Begge indstillet efter alle kunstens regler efter idealopsætninger fra diverse tråde og anmeldelser. 5090 var efter mit utrænede øje marginalt bedre, men det var ikke hold-nu-kæft meget bedre. Slet ikke i en siddeafstand på 3-4 meter.

Skal tilføjes, at jeg også har set en kalibreret 5090'er (af Bantam vist nok) og her bliver forskellen på denne Pio og andre gode plasma'er mere udtalt. Den stod virkelig flot på sin egen nedtonede måde...derfor er en kalibrering måske det, der kan give dig oplevelsen af at have fået en high-end skærm?

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:34
Den(5090H stod virkelig flot på sin egen nedtonede måde.

der rammer du nok plet Shiva
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

En anden ting hvor jeg dog sagtens kan se forskel på de to er ved Blu-ray filmen "Simpsons The Movie" Det lignede nærmest SD på mit tidligere PX80, men på 5090 stod det meget meget bedre og lignede netop det spring fra PX80 til 5090 som jeg havde forventet. Men underligt nok så synes jeg f.eks. ikke at BD filmen "Iron Man" stod betydeligt bedre på 5090 i forhold til PX80. 

Jeg forstår dig godt.

Igen...havde fuldstændig samme oplevelse, da min kammerat havde stillet sit 5090H op ved siden af sit 46' PZ85. Begge indstillet efter alle kunstens regler efter idealopsætninger fra diverse tråde og anmeldelser. 5090 var efter mit utrænede øje marginalt bedre, men det var ikke hold-nu-kæft meget bedre. Slet ikke i en siddeafstand på 3-4 meter.

Skal tilføjes, at jeg også har set en kalibreret 5090'er (af Bantam vist nok) og her bliver forskellen på denne Pio og andre gode plasma'er mere udtalt. Den stod virkelig flot på sin egen nedtonede måde...derfor er en kalibrering måske det, der kan give dig oplevelsen af at have fået en high-end skærm?

Jeg håber godt nok du har ret!

Redigeret af L'er - 07-August-2009 kl. 13:36
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 13:52

På mit PZ85 har jeg aktiveret muligheden for at vist tv-billede og teksttv ved siden af hinanden.

Hvis jeg sidder og ser på et lidt grynet (ikke dårligt signal men dårligt udsendt/optaget) analogt signal, og så trykker på teksttv-knappen, så virker det nedskalerede billede pludseligt skarpere end det var i fuld skærm!

Så jeg tror at den forskel OP forventer at opleve ved skift til Pio, bliver "ædt op" af forskellen mellem 37" og 50".

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:07

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jeg forstår dig godt.

Jeg håber godt nok du har ret!

Der er jo ingen garantier her i livet  Det er i sidste ende kun dine egne øjne, der fælder den endelige dom.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:39

Måske skulle jeg vente på at tv'et har kørt de anbefalede 200 driftstimer og derefter få Otto til at kallibrere

Der er mange, som har haft glæde af kalibrering, og det står da også på min ønskeseddel, men ... alene pga. størrelsen burde du være vildt imponeret. Det var ihvertfald min oplevelse, da jeg gik fra 42" PX70 til 60" Kuro.

Jeg har taget udgangspunkt avforums/bumtious settings. Efter anbefaling i en recordere-tråd, har jeg sat Colour Temp til low og Colour Management til 0 overalt.

Drive mode er for nemheds skyld altid sat til 2 (100 hz).

Contrast/brightness/sharpness/colour checkede og finjusterede jeg med ISF Calibrator DVD og DVE BD. 

Dette giver et fremragende resultat på mit TV (max 4 m). (Det gjorde de rene bumtious settings nu også).

Det skal siges, at jeg har modnet mit TV kunstigt med Recordere break in DVDen. Kør den 10 timer dagligt i 5 dage på dynamic, mens du sover eller er ude. Det rykker måske et par måneders normal brug.

Kuro
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu