recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 427 knitrelyde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 427 knitrelyde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peevee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 427 knitrelyde
    Sendt: 24-Februar-2007 kl. 11:08

Jeg har købt et et Pioneer 427XA og er en smule nervøs om der er noget galt med det.. Når jeg tænder for fjernsynet kommer der enkelte lyde. Det minder om en gnistlyd. Det forekommer ca. den første halve time efter det er blevet tændt. Dereft når jeg slukker det kommer samme lyd igen..

Kan det være varmeudvidelse??? 

Jeg er meget kritisk når det angår mislyde skal det siges. Jeg håber nogen kan gøre mig klogere.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 11:11

Hej!

Sådan skal det IKKE sige-tag og henvend dig til stedet hvor du har købt,og bed dem om at fixe det.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af peevee peevee skrev:

Jeg har købt et et Pioneer 427XA og er en smule nervøs om der er noget galt med det.. Når jeg tænder for fjernsynet kommer der enkelte lyde. Det minder om en gnistlyd. Det forekommer ca. den første halve time efter det er blevet tændt. Dereft når jeg slukker det kommer samme lyd igen..

Kan det være varmeudvidelse??? 

Jeg er meget kritisk når det angår mislyde skal det siges. Jeg håber nogen kan gøre mig klogere.

Hvis det er under 14 dage ville jeg levere det tilbage.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Hvis det er under 14 dage ville jeg levere det tilbage.

Hvis han ikke har købt det over nettet eller i en butik med fortrydelsesret, så kan han ikke bare levere det tilbage.

Men hvis han har mulighed for det, vil det klart være at foretrække, da han så ikke skal vente på at den bliver fikset, men blot kan købe en ny.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Sådan skal det IKKE sige-tag og henvend dig til stedet hvor du har købt,og bed dem om at fixe det.

lrev

Jeg vil også mene at du skal henvende dig til stedet hvor du har købt - jeg har samme model og har ikke samme program, tilgængel har jeg oplevet at teksterne på skærmen har svært ved at skifte. De "fryser" halvt fast indtil ny tekst kommer frem - lidt svært at beskrive, men prøver at fange et billed af det.... Spørgsmålet er om det er min opsætning der er forkert..?

Til top
peevee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 19:53

Det problem med teksterne har jeg aldrig oplevet. Men hvad mit problem angår har jeg en mistanke om at det er den sorte kant rundt om fjernsynet der kommer med knitrelyden.. Jeg har opholdt mig bag fjernsynet en time (ret kedeligt ) og det virker ikke om somom at lyden kommer inde fra fjernsynet. Men jeg tror nu at jeg følger folks råd til at henvende mig til den forhandler jeg har købt det hos da jeg stadig føler mig lidt usikker.

Redigeret af peevee - 26-Februar-2007 kl. 19:54
Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af JH4200 JH4200 skrev:

Hej!

lrev

Jeg vil også mene at du skal henvende dig til stedet hvor du har købt - jeg har samme model og har ikke samme program, tilgængel har jeg oplevet at teksterne på skærmen har svært ved at skifte. De "fryser" halvt fast indtil ny tekst kommer frem - lidt svært at beskrive, men prøver at fange et billed af det.... Spørgsmålet er om det er min opsætning der er forkert..?

Du skal slå "purecinema" fra hvis du ser det på alm tv kigning :-)

Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af nygaardinc nygaardinc skrev:

Oprindeligt skrevet af JH4200 JH4200 skrev:

Hej!

lrev

Du skal slå "purecinema" fra hvis du ser det på alm tv kigning :-)

Tak, det virker allerede - efter at have gået fra pana til Pio, så er der så mange forskellige indstillinger, det er lidt svært at finde rundt i....

Til top
autonielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 20:51

hej

jeg har lige købt en 427ax , kannon fladskærm.Lyden er rigtig god.vi er tilfredse indtil videre.Hvor får man fat i en kalibreings cd,od er det noget der virker.hvad har i sat contrast , lysstyrke på. er der andet der skal slås fra når det er nyt,for forhindre burn in

Til top
autonielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:02

jeg har sat min dvd til min poineer 427, men kan ikke rigtig skrue op for lyden på fjernsynet,hva kan det være

Til top
peevee Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af autonielsen autonielsen skrev:

hej

jeg har lige købt en 427ax , kannon fladskærm.Lyden er rigtig god.vi er tilfredse indtil videre.Hvor får man fat i en kalibreings cd,od er det noget der virker.hvad har i sat contrast , lysstyrke på. er der andet der skal slås fra når det er nyt,for forhindre burn in

Du kan købe kalibrerings DVD hos Tapeconnection som hedder Digital Video Essential og jeg mener den koster 250 kroner. Hvis du vil spare lidt penge kan jeg anbefale at du kigger på dette link 

http://www.axelmusic.com/productDetails/0647715071026

Det er præcis den samme DVD bare sendt fra England.

Jeg har ikke selv prøvet men har hørt at det skulle virke så jeg regner med at bestille en.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu