recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 428XD DVB-T tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 428XD DVB-T tuner

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 23:48

Det er meget mærkeligt. Jeg har været inde i KT Radio, som ringede direkte til Pioneer om dette. Jeg fik ekspedienten til at spørge, om deres 428XD's DVB-T tuner kunne lede på 175,5 mhz, og det kunne den ikke, sagde manden fra Pioneer.

Derfor har jeg idag bestilt Pioneers 4280XA model.

hik7 hvilken antenneforening har du? Det kunne være rart at få dette afgjort sådan ca nu, da jeg stadig kan nå at lave min bestilling om :) og hvis det viser sig, at den kan modtage digital-signalet på 8mhz, så vil jeg hellere have den med digital tuner jo...

Men hvad betyder det, at det både bliver sendt på 175,5 mhz og 8 mhz?

Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 00:44

http://www.pioneer.dk/dk/faq/986/999028/index.html

Dejligt at de ikke skriver hvilken frekvens, som er "forkert". Må prøve at ringe til dem imorgen igen og høre dem ad.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af jonasag jonasag skrev:

http://www.pioneer.dk/dk/faq/986/999028/index.html

Dejligt at de ikke skriver hvilken frekvens, som er "forkert". Må prøve at ringe til dem imorgen igen og høre dem ad.

UHF er normalt, det er VHF ikke, osse derfor det ikke vil virke... med mindre der er sket noget med DVB-T tuneren siden min Pioneer skærm

Mvh

René
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Axel F Axel F skrev:

Hejsa.

Jeg bor i skanderborg,og ganske korrekt,der er ingen problemer med det digitale signal.(har PX700)

Hvad med din Pioneer recorder (har selv samme model). Kan den også modtage det digitale DVB-T signal via antenneforeningen?!

Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 09:45

rhsin, vil der være stor forskel på kvaliteten af det digitale signal, hvis man modtog det direkte via DVB-T'em i fjernsynet og så hvis det først skulle igennem en ekstern DVB-T box og så videre til mit 4280XA? Jeg går ud fra, at jeg stadig vil modtage et klart bedre signal end det analoge, og denne "omvej" ikke vil koste for meget kvalitet?

Og som Tarkin siger, kunne det være spændende at høre mht Pioneers recordere. Jeg tvivler dog på, at det skulle kunne lade sig gøre i recorderen, hvis ikke det kan i fjernsynet... :(

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 10:11

rhsin, vil der være stor forskel på kvaliteten af det digitale signal, hvis man modtog det direkte via DVB-T'em i fjernsynet og så hvis det først skulle igennem en ekstern DVB-T box og så videre til mit 4280XA? Jeg går ud fra, at jeg stadig vil modtage et klart bedre signal end det analoge, og denne "omvej" ikke vil koste for meget kvalitet?

Og som Tarkin siger, kunne det være spændende at høre mht Pioneers recordere. Jeg tvivler dog på, at det skulle kunne lade sig gøre i recorderen, hvis ikke det kan i fjernsynet... :(

Jamen alt er jo relativt, men jeg kunne se forskel på min skærm mellem en ekstern DVB-T Tuner og den interne DVB-T Tuner, der er ingen tvivl om at den eksterne tuner er bedre end det analoge, men især skarpheden i billedet er bedre med den interne tuner.

Har du evt mulighed for at få TDC HD selector? så ligger løsningen måske der, i vores antenneforening kan man ikke få selector men er nødt til at vælge canaldigital og de har endnu ikke en komplet digital løsning hvor man lader signalet køre frem til en boks som kan smide det over i skærmen via HDMI, så den eneste ægte digitale løsning jeg indtil videre må glæde mig over er dvb-t samt dvd.

Mvh

René
Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 10:32

rhsin, jo jeg har mulighed for at få en HD selector. Men er dette ikke også en ekstern digital tuner?

Eller foregår det på en helt anden måde, når jeg får signalet via DVB-C fra TDC og selectoren?

Vil det give et bedre billede end den eksterne DVB-T tuner?

Der står på Parknets hjemmeside, at jeg godt kan vælge TV1000 og Canal+ pakkerne, men jeg går da ud fra, at det stadig vil være Parknet som leverer DR1, DR2, TV2 via DVB-T signalet og jeg dermed ikke har så meget at bruge selectoren til.....

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 11:18

rhsin, jo jeg har mulighed for at få en HD selector. Men er dette ikke også en ekstern digital tuner?

Eller foregår det på en helt anden måde, når jeg får signalet via DVB-C fra TDC og selectoren?

Vil det give et bedre billede end den eksterne DVB-T tuner?

Der står på Parknets hjemmeside, at jeg godt kan vælge TV1000 og Canal+ pakkerne, men jeg går da ud fra, at det stadig vil være Parknet som leverer DR1, DR2, TV2 via DVB-T signalet og jeg dermed ikke har så meget at bruge selectoren til.....

Hvis du vælger den rigtige selector så har den en HDMI udgang således du kan køre digitalt op i skærmen og derved gerne skulle kunne opnå den samme gode kvalitet som den interne dvb-t tuner tilbyder, så det ville jeg klart vælge hvis jeg var dig... bare husk det skal være den nye HD selector (den med HDMI udgang) for det bedste resultat.. og mener da osse dr1-2 og tv2 kan køres over den? uden jeg dog er sikker (har ikke selv adgang til den .. desværre)

Man kan ikke få en ekstern DVB-T Tuner med HDMI udgang og deri ligger forskellen da signalet derfor konverteres til analog inden det går op i skærmen igen.. og det er den konvertering jeg syntes man skal undgå

Redigeret af rhsin - 29-August-2007 kl. 11:19
Mvh

René
Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:06

Ok.. jamen så er det bare at finde ud af, om jeg kan modtage DR1, DR2 og TV2 via HD selectoren - ellers må jeg leve med deres eksterne indtil videre.

Er ihvertfald blevet ret sikker på, at 4280XA'eren var det rigtige valg - tror det bliver ret svært at få dem til at spejle det digitale signal i UHF-båndet, som ville være eneste grund til at købe modellen med DVB-T tuner.

Jeg takker for hjælpen :)

Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:21

Et spørgsmål mere... :)

Hvis de nu skulle finde på at lægge DVB-T signalet på UHF-båndet, så ville jeg vel kunne modtage signalet lige så godt på en DVD-recorder med DVB-T modtager og HDMI udgang, som jeg ville kunne med den indbyggede modtager i 428XD modellen?

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:30

Du skal være 100% sikker på, hvilken standard som din antenneforening distribuerer signalerne med. Hvis det er dvb-c, så kan du godt droppe DVB-t tuner (med mindre, at du vil etablere din egen antenne). Hvis de kun sender i dvb-t, så kan du ikke bruge en Selector til noget, da den er til dvb-c.....

Der findes "løse" dvb-receivere med hdmi.

http://www.pixmania.com/dk/dk/321116/art/samsung/dvb-t-tuner -dtb-b460f-hdm.html

Herudover findes en række HD-recievere og SD HDD-recordere med 2 tunere til både dvb-t og dvb-c - også med hdmi, bl.a. Arion og Topfield - men uden dvd.

Personligt synes jeg ikke forskellen mellem ekstern tuner via RGB og intern tuner er særlig stor - og da da nuværende dvb-tunere (gælder vel 99 pct.) ikke kan håndtere de kommende mpeg4 signaler, så er livslængden på sådan en dims i tv'et betydelig kortere end tv'ets livslængde. Da brugervenligheden på min Topfield er bedre end på mit Sharp tv, så bruger jeg ikke tuneren på tv'et.

Redigeret af miri - 29-August-2007 kl. 12:32
miri
Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:40

Min antenneforening anbefaler denne: http://www.hifishoppen.dk/digitaltv_dvbt/dvbt_modtagere/grun dig_dtr_1560_micro_2_933_da.html
som vil kunne modtage det signal de sender. Tror det bliver sådan en smidt bagi mit nye 4280XA og så er det det :)

Det jeg tænkte på med selectoren var, om man ville få DR1.DR2 og TV2 leveret via TDC som blev dekodet via DVB-C i selectoren mens de andre kanaler blev sendt normalt via min antenneforening... ikke særlig elegant og jeg skal jo så nok betale to abonnementer... ved ikke engang om det kan lade sig gøre. Men det bliver nok sådan en lille tuner fra Grundig jeg får anskaffet mig...

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu