recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pioneer 5080xa indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpioneer 5080xa indstillinger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: pioneer 5080xa indstillinger
    Sendt: 23-Juli-2008 kl. 21:28

Hej jeg købte for en måneds tid siden et pioneer 5080xa, og ja jeg ved godt det er skrabe modellen, ikke desto mindre er jeg ret glad for det aligevel.

Jeg fik et super tilbud mellem 5080xa, 5080xd og lx5080xd, jeg valgte det billigeste da jeg mener det sagtens kunne dække mit behov, og ikke havde noget at bruge dvbt tuner da jeg har yousee kabeltv. Lx5080xd blev fravalgt pga. en høj merpris på trods af godt tilbud, længere er den simpelthen ikke.

Nu hvor jeg så småt har fået tilkørt mit tv med bl.a breakin dvd og rimeligt med tv kiggeri, er jeg så småt begyndt at kigge i indstillings mulighederne mht. billed justering. Uhaa der er mange ting der kan justeres og den ingenør oversatte manual  er dælme ikke altid super formulerende med hvad de forskellige ting gør.

Har nu kigget en del på nettet efter indstillings forslag til 5080xa/5080xd og kan ikke rigtigt finde det helt store håber på der er hjælp at hente her på siden, både med forslag til kontrast, lysstyrke, fave osv. men også indstilling af div. filtre der er og jeg syntes egentlig der er mange filter og tilvalgs muligheder.

Der hvor jeg syntes den halter lidt er f.eks hvis man ser en scene i en film hvor der er skarpt lys i et vindue f.eks bagved skuespillerne, så er skarpheden/styrken af det lys meget kraftig, faktisk alt for dominerende. På den anden side hvis jeg ser csi (er lidt csi narkoman) hvor der ofte er mange mørke scener er tv'et uovertruffen godt, kunne bare godt tænke mig om den skarpe der tidligere er nævnt kunne dæmpes lidt.

Håber der er lidt hjælp at hente vh. zulukongen

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 15:06
Bump, ingen hjælp ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Bump, ingen hjælp ?

Jeg tror at grunden til at du ikke får svar er, at vi har svaret på det spørgsmål så mange gange, at jeg har opgivet at tælle. En søgning kunne have hjulpet dig.

Borset fra det, så tillykke med et af verdens absolut bedste tv - og skrabet er det altså ikke

Men prøv disse:

 ****************************************************** ****************************************
These settings should be applied to the letter, you can adjust sharpness and saturation to suit but don't alter colour temp or colour mangement away from the settings below.
************************************************************ ***********************************

For SKY HD, PS3, Blue Ray or HD/DVD (BLUE RAY, PS3 OR HD/DVD YOU NEED TO ADJUST PURE CINEMA)
        (SKY HD SET PURE CINEMA TO OFF)

AV SELECTION  ***MOVIE***

CONTRAST   30
BRIGHTNESS    0
COLOUR    -2
TINT    +2 Towards Green
SHARPNESS   -15

PRO ADJUST > PURE CINEMA
FILM MODE   OFF         &am p;nb sp;  (BLUE RAY/HD DVD Smooth or Advanced)
TEXT OPTIMISATION OFF         &am p;nb sp; 

INTELIGENT MODE   OFF

PICTURE DETAIL
DRE    OFF (Low if you prefer)
BLACK LEVEL   OFF
ACL    OFF
ENHANCER MODE   2 (1 if you prefer)
GAMMA    2

COLOUR DETAIL   MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
COLOUR TEMP  
    R High  -2
    G High   0
    B High  +2
    R Low   -1
    G Low    0
    B Low   -1
   
   
          
CTI    OFF
COLOUR MANAGEMENT 
    R     0
    Y    0
    G    0
    c    0
       B    0
    M       -7

COLOUR SPACE    1

If you're using a PS3 via HDMI with this TV, there is a bug that will destroy shadow and highlight details if you have "RGB Full Range" enabled in the PS3's display settings. I won't go into the technical details as to why, but to set up your PS3 properly with this TV, you should go to:

1: Settings > Display Settings > RGB Full Range (HDMI) set it to "Full"

2: Settings > BD/DVD Settings > BD/DVD Video Output Format (HDMI) and change it to "RGB"

3: TV Menu > Option > HDMI Input > Video and change it from "Auto" to "Colour-4"

After a second or two, you should see the image change to a lower contrast, and far more accurate image.

NOISE REDUCTION
Field NR    OFF
All others    OFF

*********DVD Scart**********

AV SELECTION  USER

CONTRAST   27
BRIGHTNESS    0
COLOUR    -8
TINT     0
SHARPNESS   -15

PRO ADJUST > PURE CINEMA
FILM MODE   OFF (BLUE RAY/HD DVD Smooth or Advanced)
TEXT OPTIMISATION OFF (BLUE RAY/HD DVD ON)

INTELIGENT MODE   OFF

PICTURE DETAIL
DRE    LOW
BLACK LEVEL   OFF
ACL    OFF
ENHANCER MODE   2
GAMMA    1

COLOUR DETAIL   MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
COLOUR TEMP  
    R High  +5
    G High   0
    B High  -14
    R Low   +1
    G Low    0
    B Low   -1
   
   
          
CTI    OFF
COLOUR MANAGEMENT
    R     0
    Y   +1
    G    0
    c    0
       B    0
    M       -3

COLOUR SPACE    1

NOISE REDUCTION
Field NR    OFF
All others    OFF

OTHERS
IP MODE    1


 

 



Redigeret af Hother - 24-Juli-2008 kl. 16:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Marts-2007
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 19:20

AAhh ok har ellers kigget godt efter, åbentbart ikke godt nok. Men mange tak vil lige prøve disse settings.

Men det hele ender jo nok med jeg skal ha det kalibreret, går også lige og venter på at sony mener vi må få lov til at købe ps3 maskiner igen..... tsk tsk.

Ja og selvfølgelig at yousee mener jeg må købe en ny hd selector med harddisk så min gamle sagem 60 kan komme på pension...

men igen tak.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

AAhh ok har ellers kigget godt efter, åbentbart ikke godt nok. Men mange tak vil lige prøve disse settings.

Men det hele ender jo nok med jeg skal ha det kalibreret, går også lige og venter på at sony mener vi må få lov til at købe ps3 maskiner igen..... tsk tsk.

Ja og selvfølgelig at yousee mener jeg må købe en ny hd selector med harddisk så min gamle sagem 60 kan komme på pension...

men igen tak.

Selv tak. Dit nye Pio har fortjent såvel en kalibrering som den nye Samsung HD boks med harddisk - det kan jeg garantere for

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lau16 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:42

Dem jeg køre med:

 

AV SELECTION  ***MOVIE***

CONTRAST   30
BRIGHTNESS   +2
COLOUR    +5
TINT     0
SHARPNESS    0

PRO ADJUST > PURE CINEMA
FILM MODE   OFF        

TEXT OPTIMISATION OFF         &am p;am p;nb sp;

INTELIGENT MODE   OFF

PICTURE DETAIL
DRE    OFF (Low if you prefer)
BLACK LEVEL   OFF
ACL    OFF
ENHANCER MODE   2 (1 if you prefer)
GAMMA    2

COLOUR DETAIL   MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
COLOUR TEMP  
    R High  -5
    G High  +1
    B High  -1
    R Low   -1
    G Low   +1
    B Low   -1
   
   
          
CTI    OFF
COLOUR MANAGEMENT 
    R     0
    Y    0
    G    0
    c    0
       B    0
    M        0

COLOUR SPACE    2

 

NOISE REDUCTION
Field NR    OFF
All others    OFF

OTHERS
IP MODE    2

Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 23:07

kører med de samme som lau16 til min ps3 over hdmi og synes film er uovertruffen!!! Kører med andre indstillinger til min triax parabol receiver ovr scärt. De er fra avforums og synes de er helt ok, har ikke fundet nogle der passer bedre til scart indtil videre

Edit: har lige prøvet hothers indstilinger til scart istedet, de ser ud til at være bedre i og med at de ikke er så "blå" som den anden var. Prøv dig evt lidt frem.



Redigeret af stoffer2001 - 25-Juli-2008 kl. 23:50
MVH

Christopher

Pioneer 508xd

Onkyo 875 via HDMI

Sony PS3 slim via HDMI

Motorola fiber HD boks via HDMI

Logitech Harmony 525

SR: KEF 5005.2

Stereo: KEF IQ7
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu