Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
|
Emne: Pioneer 5090(H) og filmen "300" Sendt: 02-Maj-2009 kl. 22:37 |
Dette indlæg er rettet mod de, som har ovennævnte tv eller større (i tommer).
Da jeg så "300" på min projektor, var det i kapital 3 tydeligt, at budbringer og dennes følge faldt i en brønd. Der var tydelige aftegninger af stenene i brønden, da de faldt ned i brønden. I dag genså jeg filmen på mit Pioneer 5090, og da så det ud som om at budbringeren og dennes følge faldt ud i rummet uden stjerner. Det var med andre ord en ensartet sort masse der udgjorde det for brønden.
Mit Pioneer 5090 er ikke kalibreret, og er sat i film-mode med enkelte manuelle indstillinger.
Det jeg er interesseret i at vide, er om 5090 kan kalibreres til bedre shadow details, så min oplevelse af "300" er på niveau med min projektor (i den scene i hvert fald).
Anyone? .
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 23:34 |
Ja, det kan den. Der findes også mere optimale justeringer af lx5090 end
blot at sætte den i movie mode. De kan findes her i forum.
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 08:16 |
Prøv en kalibrerings-disk. Skal sku se bedre ud på en sådan plasma.
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 15:27 |
Nu har jeg ikke set 300 på mit 5090H i nu,men har snart set en del film og HD udsendelser,synes at jeg har fine detaljer i det sorte som skygge detaljer,de indstillinger jeg køre men som er her fra Recordere er .
Movie Mode
Contrast 32 Brightness +1 Colour 0 Tint 0 Sharpness -15
PRO ADJUST
PURE CINEMA Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD) TXT Opt OFF
Intellegent Mode OFF
PICTURE DETAIL
DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast BLACL LEVEL OFF ACL OFF Enhancer Mode 2 Gamma 2
COLOUR DETAIL
Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)
Red High -2 Green High 0 Blue High -2 Red Low -1 Green Low 0 Blue Low -1
CTI OFF
Colour Management
Red 0 Yellow 0 Green 0 Cyan -1 Blue 0 Magenta -2
Colour Space 2
Noise Reduction All Off
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12476
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:17 |
T-Ras skrev:
Ja, det kan den. Der findes også mere optimale justeringer af lx5090 end
blot at sætte den i movie mode. De kan findes her i forum. |
Du kan ikke finde optimale indstillinger til en skærm på et forum. De indstillingerne der lægges ud på nettet er naturligvis noget man er kommet frem til på et andet eksemplar af tv'et med et andet panel, og panelerne er så forskellige at det godt kan gøre en mærkbar forskel. Eneste løsning er at købe udstyr og lære at kalibrere selv, eller betale sig fra det.
Redigeret af Naiera - 03-Maj-2009 kl. 21:18
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:24 |
ghost-the-man skrev:
Nu har jeg ikke set 300 på mit 5090H i nu,men har snart set en del film og HD udsendelser,synes at jeg har fine detaljer i det sorte som skygge detaljer,de indstillinger jeg køre men som er her fra Recordere er .
Movie Mode
Contrast 32 Brightness +1 Colour 0 Tint 0 Sharpness -15
PRO ADJUST
PURE CINEMA Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD) TXT Opt OFF
Intellegent Mode OFF
PICTURE DETAIL
DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast BLACL LEVEL OFF ACL OFF Enhancer Mode 2 Gamma 2
COLOUR DETAIL
Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)
Red High -2 Green High 0 Blue High -2 Red Low -1 Green Low 0 Blue Low -1
CTI OFF
Colour Management
Red 0 Yellow 0 Green 0 Cyan -1 Blue 0 Magenta -2
Colour Space 2
Noise Reduction All Off
|
Takker. De indstiller er meget tæt på dem, som jeg selv havde.
Nu har jeg set "300" igen. Denne gang totalt mørkelagt, og shadow details var blevet bedre. Men dog ikke som jeg tidligere har set .
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:31 |
Naiera skrev:
Du kan ikke finde optimale indstillinger til en skærm på et forum. De indstillingerne der lægges ud på nettet er naturligvis noget man er kommet frem til på et andet eksemplar af tv'et med et andet panel, og panelerne er så forskellige at det godt kan gøre en mærkbar forskel. Eneste løsning er at købe udstyr og lære at kalibrere selv, eller betale sig fra det.
|
Læs lige mit indlæg igen. Jeg skriver mere optimale end blot at sætte den i movie-mode. Og jo, de hints man kunne gå ud fra findes her i forum. For at få det optimale ud af skærmen, så er der næppe nogen herinde der er i tvivl om at en ægte kalibrering er et must...
|
 |
Losty
Super bruger
Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:34 |
Vil tro det er pga. at din projektor var brightness højere end på din pio skærm. Prøv at skru op for brightnes (det ødelægger dog den ellers så dybe sort som den kan vise). Hvis det skal være helt fjong skal man nok punge ud for en kalibrering.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:39 |
Losty skrev:
Hvis det skal være helt fjong skal man nok punge ud for en kalibrering. |
Der er jeg klar over . Må afvente en kalibrering og se hvad den medfører .
|
|
 |