Hejsa,
Første gang jeg skriver i forummet, men har været "lurer" rigtig længe. Bl.a baseret på erfaringer og anbefalinger herinde fra har jeg netop bidt i den sure citron og langt om længe investeret i et fladskærms TV.
Jeg endte med en Pioneer 5090H, som jeg allerede nu er overmåde tilfreds med.
Bortset lige fra det faktum at jeg for min død ikke kan få det til at virke med min nye PS3 på 1080p (eller nogen andre opløsninger andet end standard 576p 36bit).
Min PS3 er koblet til Tv'et via HDMI kabel i HDMI port 1. Når jeg forsøger at "teste" settings via HDMI på PS3'ens "auto" detect funktion cykler den igennem testen mens skærmen blinker, men ender altid tilbage på default 576p. Det er ligegyldigt om jeg kun vælger 1080p optionen eller de andre video settings også..den vil ikke vise 1080p.
Jeg har prøvet alt:
- Lavet finten med at holde PS3 power-knappen nede og resette
- Sikret at HDMI Control er slået fra på indgang 1
- Opdateret Pioneer 5090H'eren med seneste firmware
- Opdateret PS3'en med seneste firmware.
Jeg har nu bestilt nyt HDMI kabel, da jeg desværre ikke har nogen andre HDMI/1080p enheder jeg kan teste med.
Nogen der allerede nu kan give nogen hints til hvad jeg gør galt?
Update: Modtog i dag mit Supra High-end HDMI 1.3 Cert. Kabel (1080p) og testede med dette. Alt virker nu!
Højst besynderligt at mit andet HDMI kabel kunne gengive 576p i super kvalitet, men ikke 1080p (var et SpeedLink HDMI kabel til 200kr.)
Redigeret af NEKOTYV - 06-Maj-2009 kl. 18:41