Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Actionspeax
Bruger
Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
|
Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 14:06 |
DVD+R virker
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 14:55 |
Efter installation af den seneste f/w ver. 1.32 skulle BDP-LX71 (og BDP-LX08) nu kunne afkode DTS-HD Master. Men hvordan tjekker man lige om det virker ?
Jeg har BDP-LX08 HDMI forbundet til receiveren SC-LX71, og her er det fortsat receiveren der afkoder lydformaterne. Det skal der nok ikke ændres på, men det kunne være sjovt at lave en test, og lade blu-ray afspilleren gøre arbejdet. Men hvordan gør man lige det ? Receiveren afkoder jo også når den er sat til "Stream Direct".
Det har været omtalt tidligere i tråden, men jeg syntes ikke rigtigt der er fremkommet noget sikkert.
|
/ Jørgen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 18:25 |
Du skal ind i Home Menu og vælge Audio Out. Her skal der ændres til Dolby Digital - PCM og til DTS - PCM.
Så skulle audio blive afkodet i afspilleren og sendt som PCM til recieveren.
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:41 |
Kampus skrev:
Du skal ind i Home Menu og vælge Audio Out. Her skal der ændres til Dolby Digital - PCM og til DTS - PCM.
Så skulle audio blive afkodet i afspilleren og sendt som PCM til recieveren.
|
Menupunkterne du nævner er nedtonet med gråt hos mig, og kan ikke ændres.
Følgende værdier som vises nedtonet:
Dolby Digital Out: Dolby Digital 1
DTS Out: DTS 1
AAC Out: AAC>PCM
Endvidere vises følgende værdi som kan ændres (ikke nedtonet)
DTS Downmix: Lt/rt
|
/ Jørgen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 19:52 |
Betyder ikke noget. Når du trykker enter på Dolby Digital Out får du valgmuligheden for PCM. Og ligeledes for DTS Digital Out.
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 20:03 |
Nej Kampus, det nedtonede ændres ikke, selv om jeg trykker enter.
Men jeg har netop prøvet noget andet, og det er vist løsningen. Længere nede i menuen under HDMI er der et punkt der hedder "HDMI Audio Out". Det har jeg ændret fra Auto til PCM. Det lyder korrekt, og receiverens display viser "PCM" og den røde "Stream Direct" lyser.
Redigeret af JørgenR - 07-Juni-2009 kl. 20:08
|
/ Jørgen
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 20:41 |
JørgenR skrev:
Men jeg har netop prøvet noget andet, og det er vist løsningen. Længere nede i menuen under HDMI er der et punkt der hedder "HDMI Audio Out". Det har jeg ændret fra Auto til PCM. Det lyder korrekt, og receiverens display viser "PCM" og den røde "Stream Direct" lyser. |
kan du hører om der er forskel på lyden når afspilleren dekoder vs recieveren?
|
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 21:01 |
p.las skrev:
JørgenR skrev:
Men jeg har netop prøvet noget andet, og det er vist løsningen. Længere nede i menuen under HDMI er der et punkt der hedder "HDMI Audio Out". Det har jeg ændret fra Auto til PCM. Det lyder korrekt, og receiverens display viser "PCM" og den røde "Stream Direct" lyser.
| kan du hører om der er forskel på lyden når afspilleren dekoder vs recieveren? |
Jeg har kortvarigt tjekket noget bulder og brag i Die Hard 4.0, og der er vist ikke nogen hørbar forskel. Begge afkodninger lyder lige godt.
|
/ Jørgen
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 21:07 |
JørgenR skrev:
p.las skrev:
[QUOTE=JørgenR]
| kan du hører om der er forskel på lyden når afspilleren dekoder vs recieveren? |
Jeg har kortvarigt tjekket noget bulder og brag i Die Hard 4.0, og der er vist ikke nogen hørbar forskel. Begge afkodninger lyder lige godt.
[/QUOTE
Der bør vel i bund og grund heller ikke være forskel
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 21:16 |
Hother skrev:
JørgenR skrev:
p.las skrev:
[QUOTE=JørgenR]
[/QUOTE
|
Nej, det forventede jeg heller ikke. Men sjovt nok lige at finde ud af systemet.
|
/ Jørgen
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 07-Juni-2009 kl. 21:17 |
Nej men det giver mulighed for at få kommentatorspor og andet ekstramateriale i HD lyd sideløbende med filmen.
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:25 |
Hother skrev:
JørgenR skrev:
p.las skrev:
[QUOTE=JørgenR]
[/QUOTE
|
det kan du bande på der kan være.efter vores shootout nede ved otto var koklusionen tydelig,Der kan være markant forskel.
|
|
 |