Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
|
Emne: Pioneer BDP-LX70A råd og erfaringer? Sendt: 30-Juli-2009 kl. 22:56 |
Hej
Jeg er blevet tilbudt en ny Pioneer BDP-LX70 A. Den har stået hos en forhandler i kasse men den er nu nedskrevet så jeg kan købe den for 3000 kr inkl en 4 års total garanti halløj.
Jeg ved godt den kun understøttter profil 1.0 men som jeg har forstået det er det underordnet hvis jeg kun vil se film og ikke gider alle ekstra materialerne. Er det korrekt?
Jeg er meget interesseret i denne afspiller da min Harman Kardon forstærker ikke har HDMI indgang, kun optisk og coax, samt 5.1 analog indgange. Min plan var at tilslutte 70A'eren via analog phonokabler og så få afspilleren til at dekode lyden for så at få HD lyd. Er det korrekt opfattet?
En sidste ting der taler for den er at jeg synes den er super flot designet og den vil stå yderst godt sammen med min medie kasse fra mit KPR-500A tv.
Omvendt ved jeg den er laaaaaaaaang tid om at loade discene men det kan jeg nok leve med. Til gengæld ved jeg ikke om den har problemer med at læse visse skiver ligesom nogle af de andre Pioneer afspillere som der er nævnt andetsteds. Er der nogle der har erfaringer her??
Ydermere forventer jeg at mit tv og denne afspiller vil spille dejligt sammen. Igen er der nogle der har modsatte erfaringer eller anden lytter jeg meget gerne.
MVH Claus
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 23:39 |
Altså de sidste to film jeg har set på min 51FD har loaded på 30-40 sek, så det er noget værre bavl at den skulle være langsom. Og de to maskiner skulle jo være identiske.
Eneste skive der har givet problemer til nu er: Terminator 2
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 30-Juli-2009 kl. 23:56 |
claus64 skrev:
Hej
Jeg er blevet tilbudt en ny Pioneer BDP-LX70 A. Den har stået hos en forhandler i kasse men den er nu nedskrevet så jeg kan købe den for 3000 kr inkl en 4 års total garanti halløj.
Jeg ved godt den kun understøttter profil 1.0 men som jeg har forstået det er det underordnet hvis jeg kun vil se film og ikke gider alle ekstra materialerne. Er det korrekt?
Jeg er meget interesseret i denne afspiller da min Harman Kardon forstærker ikke har HDMI indgang, kun optisk og coax, samt 5.1 analog indgange. Min plan var at tilslutte 70A'eren via analog phonokabler og så få afspilleren til at dekode lyden for så at få HD lyd. Er det korrekt opfattet?
En sidste ting der taler for den er at jeg synes den er super flot designet og den vil stå yderst godt sammen med min medie kasse fra mit KPR-500A tv.
Omvendt ved jeg den er laaaaaaaaang tid om at loade discene men det kan jeg nok leve med. Til gengæld ved jeg ikke om den har problemer med at læse visse skiver ligesom nogle af de andre Pioneer afspillere som der er nævnt andetsteds. Er der nogle der har erfaringer her??
Ydermere forventer jeg at mit tv og denne afspiller vil spille dejligt sammen. Igen er der nogle der har modsatte erfaringer eller anden lytter jeg meget gerne.
MVH Claus
|
Hej Claus
Som du kan se af min hjemmebio har jeg selv en tilsvarende BD-afspiller, og som du selv er inde på er det en profil1,0 afspiller hvilket ikke betyder det mindste for mig da jeg ALDRIG ser andet end selve filmen, og det med loading-tiden er i mine øjne ikke et reelt problem,men selvfølgelig noget der gerne måtte forbedres,men om det er 30 eller 70 sekunder.... tja..
Den afspiller DVD i topkvalitet,således er den VILDT meget bedre end min "gamle" Panasonic , og så god at mine gamle DVD skiver bliver hentet frem og jeg ikke oplever det store savn i forhold til BD.
Alt i alt ville jeg springe til med det samme. Det er en afspiller der kostede tæt¨på 13.000 kr. da den kom frem, og det er et SUPER DB/DVD afspiller.
KØB Køb køb
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
claus64
Guld medlem
Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 00:01 |
Hej Skyum
Tak for svaret, den bliver købt på tirsdag, den er reserveret til mig men kan ikke besøge forhandleren før.
Kan du bekræfte at min plan med lyden kan lade sig gøre?
MVH Claus
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 00:07 |
claus64 skrev:
Hej Skyum
Tak for svaret, den bliver købt på tirsdag, den er reserveret til mig men kan ikke besøge forhandleren før.
Kan du bekræfte at min plan med lyden kan lade sig gøre?
MVH Claus
|
Hej Claus.
Jeg er ikke den rette at spørge mht. tilslutning. Jeg har endnu ikke fået tilsluttet den til internettet, selvom den kan steame, og vist nok også opdatere via netkablet
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:04 |
claus64 skrev:
|
Det burde da kunne lade sig gøre . Hvilken H/K surroundreceiver har du?
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:17 |
Kampus skrev:
Og de to maskiner skulle jo være identiske. |
Mener du ikke at din afspiller og LX71 er identiske?
Så vidt jeg husker er 95FD identisk med med LX70A.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:46 |
Gerdes skrev:
Kampus skrev:
Og de to maskiner skulle jo være identiske. |
Mener du ikke at din afspiller og LX71 er identiske?
Så vidt jeg husker er 95FD identisk med med LX70A.
|
Nej BDP LX71 er ikke helt identisk med BDP-51FD. Der er et par få tekniske forskelle + naturlivis design, herunder fjernbetjning m.v.
Men indrømmet ser man billede eller hører man lyd vil man ikke kunne se/høre forskel
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:19 |
Hother skrev:
Nej BDP LX71 er ikke helt identisk med BDP-51FD. Der er et par få tekniske forskelle + naturlivis design, herunder fjernbetjning m.v.
Men indrømmet ser man billede eller hører man lyd vil man ikke kunne se/høre forskel |
OK. Men Kampus's BD-afspiller er så ikke identisk med LX70A?
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:34 |
Gerdes skrev:
Hother skrev:
Men indrømmet ser man billede eller hører man lyd vil man ikke kunne se/høre forskel |
OK. Men Kampus's BD-afspiller er så ikke identisk med LX70A?
|
Nej heller ikke. LX70 og LX70A, skal egentligt ses som Pioneers high end afspillere, og som faktisk først blev afløst af BDP-LX91. At 70´erne så på visse områder blev overhalet inden om af f.eks. BDP-LX71 er så en anden historie. Men bygnings - og komponetmæsigt overgår LX70/70A faktisk på nogle områder BDP-LX71
Redigeret af Hother - 31-Juli-2009 kl. 18:35
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:45 |
Gerdes skrev:
claus64 skrev:
|
Det burde da kunne lade sig gøre . Hvilken H/K surroundreceiver har du?
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet.
|
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, for som Hother nævner, så er LX70A faktisk en high-end afspiller, som også mht. DVD afspilning virkelig leverer varen. OM der måtte være endnu bedre afspilning i en LX71, vil formegentligt være ude på det teoretiske plan, og derfor vil jeg mener at langt de fleste vil bliver yderst tilfreds med denne fine afspillers præstationer
|
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:46 |
Hother skrev:
At 70´erne så på visse områder blev overhalet inden om af f.eks. BDP-LX71 er så en anden historie. |
Af Pioneers egen videoprocessing af DVD-film eksempelvis .
|
|
 |