Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:52 |
Gerdes skrev:
Hother skrev:
At 70´erne så på visse områder blev overhalet inden om af f.eks. BDP-LX71 er så en anden historie. |
Af Pioneers egen videoprocessing af DVD-film eksempelvis .
|
Ja - det er vi enige om
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:55 |
Skyum skrev:
Gerdes skrev:
claus64 skrev:
Jeg er meget interesseret i denne afspiller da min Harman Kardon forstærker ikke har HDMI indgang, kun optisk og coax, samt 5.1 analog indgange. Min plan var at tilslutte 70A'eren via analog phonokabler og så få afspilleren til at dekode lyden for så at få HD lyd. Er det korrekt opfattet?
|
Det burde da kunne lade sig gøre . Hvilken H/K surroundreceiver har du?
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet.
|
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, for som Hother nævner, så er LX70A faktisk en high-end afspiller, som også mht. DVD afspilning virkelig leverer varen. OM der måtte være endnu bedre afspilning i en LX71, vil formegentligt være ude på det teoretiske plan, og derfor vil jeg mener at langt de fleste vil bliver yderst tilfreds med denne fine afspillers præstationer
|
Jeg må skuffe dig lidt med, at BDP-LX71 er en anelse bedre som DVD afspiller. Det fortalt jeg dig også, du spurgte mig om LX70A´s evner i forhold til BDP-LX71
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:12 |
Hother skrev:
Jeg må skuffe dig lidt med, at BDP-LX71 er en anelse bedre som DVD afspiller. Det fortalt jeg dig også, du spurgte mig om LX70A´s evner i forhold til BDP-LX71 |
Årsagen hertil er i øvrigt, at LX71 har Pioneers egen billedebehandling, hvor LX70A har Sigma videochip som alle andre BD-afspillere fra 2007 havde.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:35 |
Hother skrev:
Skyum skrev:
Gerdes skrev:
claus64 skrev:
Jeg er meget interesseret i denne afspiller da min Harman Kardon forstærker ikke har HDMI indgang, kun optisk og coax, samt 5.1 analog indgange. Min plan var at tilslutte 70A'eren via analog phonokabler og så få afspilleren til at dekode lyden for så at få HD lyd. Er det korrekt opfattet?
|
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet.
|
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, for som Hother nævner, så er LX70A faktisk en high-end afspiller, som også mht. DVD afspilning virkelig leverer varen. OM der måtte være endnu bedre afspilning i en LX71, vil formegentligt være ude på det teoretiske plan, og derfor vil jeg mener at langt de fleste vil bliver yderst tilfreds med denne fine afspillers præstationer
|
Jeg må skuffe dig lidt med, at BDP-LX71 er en anelse bedre som DVD afspiller. Det fortalt jeg dig også, du spurgte mig om LX70A´s evner i forhold til BDP-LX71
|
Ja men det kan jeg sagtens acceptere når man så bare husker på at der ikke er den store forskel. Jeg vil næsten påstå at de færreste vil kunne udvælge den ene frem for den anden i en blindtest
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:38 |
Gerdes skrev:
Kampus skrev:
Og de to maskiner skulle jo være identiske. |
Mener du ikke at din afspiller og LX71 er identiske?
Så vidt jeg husker er 95FD identisk med med LX70A.
|
Jo faktisk! Glemte lige de ekstra ting i 70A. Men så vidt jeg ved er vi ude i småtingsafdelingen. Og da trådstarter bekymrede sig om loadtider, syntes jeg mit svar var rellevant.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:05 |
Skyum skrev:
Hother skrev:
Skyum skrev:
Gerdes skrev:
claus64 skrev:
|
|
|
|
Ja men det kan jeg sagtens acceptere når man så bare husker på at der ikke er den store forskel. Jeg vil næsten påstå at de færreste vil kunne udvælge den ene frem for den anden i en blindtest
|
Daq jeg lavede smukigget på LX71 havde jeg en 70A stående ved siden af. Der er ikke den helt store forskel når man ser en DVD film. Men kører man de forskellige deinterlace patterens, så kan man godt se en lille forskel
|
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 11:45 |
Hother skrev:
Daq jeg lavede smukigget på LX71 havde jeg en 70A stående ved siden af. Der er ikke den helt store forskel når man ser en DVD film. Men kører man de forskellige deinterlace patterens, så kan man godt se en lille forskel |
Man skal blot huske på, at "den lille forskel" (forskellens størrelse afhænger i øvrigt af hvem man spørger) altid vil være der. Med andre ord vil man få en bedre filmoplevelse hver gang man ser DVD med LX71 end med LX70A. Ser man mange DVD-film bør man derfor overveje om LX71 (eller en anden BD-afspiller med samme eller bedre DVD-afspilning) vil være et bedre valg.
Jeg prøver ikke at nedgøre LX70A. Men teknologien i nyere BD-afspillere for så vidt angår DVD-afspilning betyder, at LX70A ikke er high end på den front.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:02 |
Gerdes skrev:
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet. |
Jeg ser lige du har et Pioneer tv. Kører du 576i fra LX70A og lader tv'et foretage billedebehandling kan du spare mer-prisen til LX71 (hvis det ellers ville være DVD-afspilningen der ville afgøre købet).
|
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:06 |
Skyum skrev:
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, ... |
Nu bliver jeg nysgerrig. Hvilket signal sender du fra LX70A? Hvis output er sat til source direct (576i) er det dit Pioneer tv, der klarer billedebehandlingen.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:07 |
Gerdes skrev:
Gerdes skrev:
Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet. |
Jeg ser lige du har et Pioneer tv. Kører du 576i fra LX70A og lader tv'et foretage billedebehandling kan du spare mer-prisen til LX71 (hvis det ellers ville være DVD-afspilningen der ville afgøre købet).
|
Hvem spørger du Gerdes?
Hvis spørgsmålet er ud i luften, så kræver det jo at afspilleren har Source direct, og det mener jeg at LX70A har
|
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:09 |
Hother skrev:
Gerdes skrev:
Gerdes skrev:
|
Hvem spørger du Gerdes?
Hvis spørgsmålet er ud i luften, så kræver det jo at afspilleren har Source direct, og det mener jeg at LX70A har
|
Jeg citerer mig selv for at "korrigere" lidt på tidligere udsagn. Men hvor ser du spørgsmålet? Jeg ser intet spørgsmålstegn .
Men indlægget er rettet mod OP.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 12:13 |
Gerdes skrev:
Hother skrev:
Gerdes skrev:
Gerdes skrev:
|
Hvem spørger du Gerdes?
|
Jeg citerer mig selv for at "korrigere" lidt på tidligere udsagn. Men hvor ser du spørgsmålet? Jeg ser intet spørgsmålstegn .
Men indlægget er rettet mod OP.
|
Jeg så din korrigering derhen, at denne kunne rejse spørgsmål
|
|
 |