recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer BDP-LX70A råd og erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer BDP-LX70A råd og erfaringer?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Jeg er meget interesseret i denne afspiller da min Harman Kardon forstærker ikke har HDMI indgang, kun optisk og coax, samt 5.1 analog indgange. Min plan var at tilslutte 70A'eren via analog phonokabler og så få afspilleren til at dekode lyden for så at få HD lyd. Er det korrekt opfattet?

Det burde da kunne lade sig gøre . Hvilken H/K surroundreceiver har du?

Selv ville jeg nok gå efter Pioneer LX71, da den har bedre DVD-afspilning end LX70A. Hvis du ikke ser DVD-film er det dette jo underordnet.

Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, for som Hother nævner, så er LX70A faktisk en high-end afspiller, som også mht. DVD afspilning virkelig leverer varen. OM der måtte være endnu bedre afspilning i en LX71, vil formegentligt være ude på det teoretiske plan, og derfor vil jeg mener at langt de fleste vil bliver yderst tilfreds med denne fine afspillers præstationer

Jeg må skuffe dig lidt med, at BDP-LX71 er en anelse bedre som DVD afspiller. Det fortalt jeg dig også, du spurgte mig om LX70A´s evner i forhold til BDP-LX71

Ja men det kan jeg sagtens acceptere når man så bare husker på at der ikke er den store forskel. Jeg vil næsten påstå at de færreste vil kunne udvælge den ene frem for den anden i en blindtest

Daq jeg lavede smukigget på LX71 havde jeg en 70A stående ved siden af. Der er ikke den helt store forskel når man ser en DVD film. Men kører man de forskellige deinterlace patterens, så kan man godt se en lille forskel

Ja det kan jeg godt forestille mig, og det er netop det jeg mener Skal man over i testbilleder mm. for at se forskel,så er det måske noget man godt kan leve med

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 13:10

her er en lille test af LX70A, jeg havde samme chipset i min Panasonic BD10A, den syntes jeg var rigtig god,

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fareadvd.de%2Fhardware%2 F2008%2Fpioneer_bdp_lx70a.shtml&sl=de&tl=en&hist ory_state0=

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

her er en lille test af LX70A, jeg havde samme chipset i min Panasonic BD10A, den syntes jeg var rigtig god,

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fareadvd.de%2Fhardware%2 F2008%2Fpioneer_bdp_lx70a.shtml&sl=de&tl=en&hist ory_state0=

Det er jo en tyskertest. AreaDVD skriver jo positivt om alt de kan komme i nærheden af. De er endda villige til at springe deres karakterskala bare for at kunne skrive endnu mere løssluppent end ellers.

Du skulle hellere læse lidt mere på Hometheaterhifi. De leverer de mest saglige og grundige reviews og dermed også nuancerede reviews.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 16:03

Det er jo en tyskertest. AreaDVD skriver jo positivt om alt de kan komme i nærheden af. De er endda villige til at springe deres karakterskala bare for at kunne skrive endnu mere løssluppent end ellers.

Du skulle hellere læse lidt mere på Hometheaterhifi. De leverer de mest saglige og grundige reviews og dermed også nuancerede reviews.

Nu ved jeg ikke rigtigt hvad der er galt med Tyskertest , i min verden er det vigtigt at man selv danner sig et billede, ud fra det man læser, det er svært for mig at henvise til http://www.hometheaterhifi.com/ da de ikke har noget som helst angående Pioneer BDP-LX70A. Jeg kan også kun tale ud fra egen erfaring i forhold til Sigma Chipset. ud over ovenstående er areadvd nogle af de få der åbner div. AV udstyr som de tester hvilket jeg syntes er interessant.

Jeg vil også sige at jeg fortrinsvis bruger min profil jugglerq til at søge information informerer og henvise  medlemmer af diverse forums om de oplysninger, firmware updates / test jeg har fundet / oplevet, men aldrig påduttet / tvunget andre til at syntes det samme. jeg har trods alt ejet følgende BLU-RAY afspillere som jeg kan tage udgangspunkt i, ikke at det gør mig til ekspert men at jeg da har nogle brugererfaringer at dele ud af, hvis nogen kan bruge dem, det står dem frit for

SAMSUNG BD-1400, PANASONIC BD10A, PANASONIC BD30, SONY BD500, PIONEER BDP-FD51, PIONEER BDP-320, PIONEER BDP-LX52,

det der skuffer mig mest med dit indlæg er den status som du besidder herinde, det du skriver imellem linjerne er at hvis vi alle læser den hjemmeside du henviser til så er vi mere seriøse / oplyste, end hvis vi læser alle de andre test / hjemmesider vi kan finde,

hvordan havde du tænkt dig at din kommentar skulle hjælpe i denne tråd , burde du ikke starte din egen med hvad er en seriøs test.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 16:25

Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om en LX71 afspiller DVD bedre end en LX70A, ...

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvilket signal sender du fra LX70A? Hvis output er sat til source direct (576i) er det dit Pioneer tv, der klarer billedebehandlingen.

Ups... selvfølgelig Jeg kører signalet gennem min SC-LX81 som jo evt. også kan have en indflydelse,men jeg vil stadig påstå at LX70A er væsentligt bedre end min Panasonic E-etellerandet 67 H som jeg havde tilsluttet på nøjagtig samme måde

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 16:39
er det ikke mere relevant om der bla er delay og bass magnetnemt i 70a.delay på hvert enkel højtaler er da meget relevant.noget som jeg mener er blevet tilføjet i lx71 efter sidste FW opdatering,eller tager jeg fejl?
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 22:58

det er svært for mig at henvise til http://www.hometheaterhifi.com/ da de ikke har noget som helst angående Pioneer BDP-LX70A.

De har testet den amerikanske udgave af LX70A som hedder 95FD. Du kan se den test her

det der skuffer mig mest med dit indlæg er den status som du besidder herinde, det du skriver imellem linjerne er at hvis vi alle læser den hjemmeside du henviser til så er vi mere seriøse / oplyste, end hvis vi læser alle de andre test / hjemmesider vi kan finde,

hvordan havde du tænkt dig at din kommentar skulle hjælpe i denne tråd , burde du ikke starte din egen med hvad er en seriøs test.

Jeg udtaler mig på egne vegne med mindre andet fremgår, og det gælder også udtalelser fra andre redaktionsmedlemmer (går ud fra det er denne status du henviser til).

Min personlige holdning til AreaDVD er, at de ved tests ikke demonstrerer konkret viden om det de tester. I stedet anvendes mange positive ladet superlativer og mange billeder. AreaDVD har også en dårlig vane med at sammenligne (alt for meget) med andre testede produkter fremfor at fremkomme med individuelle vurderinger af et givent produkt. Efter min opfattelse skal et review ikke anvendes som en konkret købsguide. Det er op til læserne - ud fra reviewet - at vurdere om produktet er dækkende for et givent behov. Derfor er jeg heller ikke begejstret for AreaDVD's karaktergivning. Denne efterlader ikke megen vurdering hos læserne, for konklusionen er givet af AreaDVD. AreaDVD's karaktergivning mister i øvrigt også troværdighed når skalaen sprænges, som det er set.

Generelt synes jeg ikke at AreaDVD's reviews er kvalitative gode nok.

Eftersom jeg ikke er videre begejstret for AreaDVD, og modsat synes at Hometheaterhifi gør det bedre, er det naturligt, at jeg henviser til denne side. Det kan du da godt vælge at tolke, som om jeg mener, at læsere af AreaDVD er mindre oplyste end læsere af Hometheaterhifi. Det har jeg imidlertid aldrig påstået. Men jeg mener til gengæld, at læserne af Hometheaterhifi får mere brugbar viden om de testede produkter end tilfældet er med AreaDVD.

Om der er brug for en seperat tråd om valide reviews har jeg ikke overvejet. Men jeg deltager da gerne i en sådan tråd, hvis den oprettes .

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

er det ikke mere relevant om der bla er delay og bass magnetnemt i 70a.delay på hvert enkel højtaler er da meget relevant.noget som jeg mener er blevet tilføjet i lx71 efter sidste FW opdatering,eller tager jeg fejl?

Jeg kender ikke til eventuelle forskelle i bass management set-up mellem LX70A og LX71. Men OP har en H/K surroundreceiver. Afhængig af model understøtter den bass management på analoge input modsat mange andre surroundreceivere. Bass management i afspilleren kan derfor være af underordnet betydning.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 11:50

Jeg kender ikke til eventuelle forskelle i bass management set-up mellem LX70A og LX71. Men OP har en H/K surroundreceiver. Afhængig af model understøtter den bass management på analoge input modsat mange andre surroundreceivere. Bass management i afspilleren kan derfor være af underordnet betydning.

det gør min lexicon også, men jeg mener ike andre gør det
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 12:03

Jeg er kun stødt på visse H/K og Lexicon surrondreceveren der understøtter bass management på analog lydindgange. De amerikanere ved, hvordan man laver surroundgrej .

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:38

Jeg er kun stødt på visse H/K og Lexicon surrondreceveren der understøtter bass management på analog lydindgange. De amerikanere ved, hvordan man laver surroundgrej .

det som jeg er modstander af i den konfirgration er at der sker en D/A konvertering i afspilleren (første lydaftryk) . Der efter sker der en A/D konvertering i forstærkeren. Hvorefter laver den bass management og til sidst en D/A konvertering mere. Specielt i surround ønsker jeg en så neutral og autentisk lyd som overhovedet muligt. Det bliver svært med alle de konverteringer der sker, men man kan self være heldig og "ramme" den rigtige konfigration
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:29

det som jeg er modstander af i den konfirgration er at der sker en D/A konvertering i afspilleren (første lydaftryk) . Der efter sker der en A/D konvertering i forstærkeren. Hvorefter laver den bass management og til sidst en D/A konvertering mere. Specielt i surround ønsker jeg en så neutral og autentisk lyd som overhovedet muligt. Det bliver svært med alle de konverteringer der sker, men man kan self være heldig og "ramme" den rigtige konfigration

Hvilken løsningsmodel vil du så foreslå? .

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu