recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer BDP-LX70A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer BDP-LX70A

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Jesper75 Jesper75 skrev:

Hej.

Jeg har samme model, og er super glad for den.
Der er aldrig problemer med den.
Og man kan vist ikke helt samligne den med de nye billigere modeller, med billig indmad og masser af problemer med dem :)

Der er kun en model jeg heller ville have og det er BDP-LX91....
Sådan har jeg det også.  Den er bare super god, og jeg mener at der er noget mere gods i den end i 71'eren, men muligvis også nogle begrænsninger, dog ikke noget jeg kar oplevet.Smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 17:44
Ja, den vejer mere end BDP-LX71, men jeg synes da 71´eren ser mere velbyggetud:

BDP-LX70

BDP-LX71

Så jeg vil faktisk, for en gang skyld, give Star Trek ret.
Ca. kr. 1.500,-  måske op imod kr. 1.800,-

Redigeret af Hans j - 06-November-2009 kl. 17:46
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 20:26
70A er en større model end 71. Folk har en tendens til at stirre sig blind på numrene og glemmer ofte den sunde fornuft. Analog delen er væsentlig bedre på LX70A end den mindre model og den er noget kraftigere bygget. Og jo...den kan fint sende bitstream ud på alle formater og i dag er der jo ikke mange der køber receivere uden intern dekodning, så argumentet på dette holder heller ikke.

Det største minus ved afspilleren er, at den er profil 1.0, så det kniber med ekstra materialet på nogle udgivelser, men 1500,-.....?? Jeg synes nok budet er lidt til grin. Men det er så blot min personlige holdning.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

70A er en større model end 71. Folk har en tendens til at stirre sig blind på numrene og glemmer ofte den sunde fornuft. Analog delen er væsentlig bedre på LX70A end den mindre model og den er noget kraftigere bygget. Og jo...den kan fint sende bitstream ud på alle formater og i dag er der jo ikke mange der køber receivere uden intern dekodning, så argumentet på dette holder heller ikke.

Det største minus ved afspilleren er, at den er profil 1.0, så det kniber med ekstra materialet på nogle udgivelser, men 1500,-.....?? Jeg synes nok budet er lidt til grin. Men det er så blot min personlige holdning.
Helt enig med dig Rysz, men nu er der vist også temmelig stor forskel på den der hedder 70 og 70A, selv om jeg ikke har gidet kigge efterLOL, og mht. de manglende features fra profil 1,0, så er det hos mig bedøvende ligegyldigt, men sådan er vi jo så forskellige.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 22:43

Okay, jeg har så ikke fundet noget om, at 70A er væsentlig bedre end 71 på analog. Men med bitstream er den del vel også ligegyldig, hvis det drejer sig om cd, så er der jo heller intet under 10K deciderede cd-afspillere som dur, ikke at jeg går så højt op i det, jeg kan fint nøjes med min Denon DVD2910 til cd. Hvori består den sunde fornuft i 70A er "større" and 71 ? Fordi den kostede mere som ny ? Fordi den vejer 900gr mere ?

Udviklingen går sindsygt stærkt indenfor BD-afspillere, så når man køber en udgået topmodel til en "høj" pris, ja så taber man altså knaster, når vi taler om BD-markedet. Se blot på Denon´s 3800BD, på nærmest ingen tid blev nyprisen halveret.

Edit: Forskellen på 70 og 70A er bitstreamfunktionen.

Redigeret af Hans j - 06-November-2009 kl. 22:59
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 00:16
Ja prisen på gamle top model (altså Blu-ray afspiller LOL), falde jo hurtig nu få tiden, min gamle Sony BDP-S1E (har næste samme indmad som Pioneer BDP-LX70) gik for 1500,- kr. og den koste over 10.000,- kr. da den kom frem Cry

Men jeg er altså lige pludselig blevet i vildrede om ikke at Pioneer BDP-LX70A kan sende DTS-HD MA ud som bitstream over HDMI, mene nemlig ikke at den har HDMI 1.3 Question

Men desværre har de gamle top model ikke indbygget et fuld bass management mulighed, og det gør stor set de analog udgang ubrugelig til surround, da de analog udgang på disse gamle top model er i top klasse Confused

Redigeret af Startrek - 07-November-2009 kl. 00:23
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja prisen på gamle top model (altså Blu-ray afspiller LOL), falde jo hurtig nu få tiden, min gamle Sony BDP-S1E (har næste samme indmad som Pioneer BDP-LX70) gik for 1500,- kr. og den koste over 10.000,- kr. da den kom frem Cry

Men jeg er altså lige pludselig blevet i vildrede om ikke at Pioneer BDP-LX70A kan sende DTS-HD MA ud som bitstream over HDMI, mene nemlig ikke at den har HDMI 1.3 Question

Men desværre har de gamle top model ikke indbygget et fuld bass management mulighed, og det gør stor set de analog udgang ubrugelig til surround, da de analog udgang på disse gamle top model er i top klasse Confused

En af de forbedringer der er i 70A i forhold til 70 ER netop HDMI 1.3 Wink
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 08:39
Der er nogen der blander tingene sammen her. Sælger har trådstarten noteret, at det drejer sig om en LX70A og den kan fint sende bitstream ud med DTS MA signal. Hvorfor skal den gamle 70 blandes ind i det ?

Og det med prisen på 3800BD er fordi Denon brændte inde med en røvfuld afspillere, da folk fra den ene dag til den anden pludselig bestemte sig for, at beholde pengene i lommen.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 09:24

Der er nogen der blander tingene sammen her. Sælger har trådstarten noteret, at det drejer sig om en LX70A og den kan fint sende bitstream ud med DTS MA signal. Hvorfor skal den gamle 70 blandes ind i det ?

Og det med prisen på 3800BD er fordi Denon brændte inde med en røvfuld afspillere, da folk fra den ene dag til den anden pludselig bestemte sig for, at beholde pengene i lommen.
En af grundene til at LX70 også kommer ind i billedet er at der er lagt et bilede ind af en LX70, og for i øvrigt at gøre opmærksom på at der ER forskel på LX70 & LX70ATongue
Til top
albertsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2008
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 09:33
Tak for alle indputs gutter, kan godt se at det ikke kan betale sig og sælge den og den gør det lo stadig godt, fik en demo af den nye lx52 og var dybt imponeret ikke mindst af boot tiden hvilket ikke er noget og skrive hjem om på 70a'eren har fået min lx82 reciever bestilt så planen var og købe den ny lx52 dertil hvis jeg kunne få 2000-3000 for min lx70a men jeg skal nok finde en plads til den alligevel, den har sgu aldrig skuffet på nogen måde og som en anden glad bruger af samme model så rigtigt skrev her på tråden har den aldrig lavet knuder eller skuffet på nogen måde, men tak for de mange indlæg. Er glad for denne side og folks seriøsitet. Og al respekt for pioneer brugerne i har også indset hvad der er det bedste ;)

Mvh Martin
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af albertsen albertsen skrev:

Tak for alle indputs gutter, kan godt se at det ikke kan betale sig og sælge den og den gør det lo stadig godt, fik en demo af den nye lx52 og var dybt imponeret ikke mindst af boot tiden hvilket ikke er noget og skrive hjem om på 70a'eren har fået min lx82 reciever bestilt så planen var og købe den ny lx52 dertil hvis jeg kunne få 2000-3000 for min lx70a men jeg skal nok finde en plads til den alligevel, den har sgu aldrig skuffet på nogen måde og som en anden glad bruger af samme model så rigtigt skrev her på tråden har den aldrig lavet knuder eller skuffet på nogen måde, men tak for de mange indlæg. Er glad for denne side og folks seriøsitet. Og al respekt for pioneer brugerne i har også indset hvad der er det bedste ;)

Mvh Martin
Hej Martin

Hvis jeg var dig ville jeg bestemt ikke sælge den for at købe en LX52, MED MINDRE du IKKE kan leve uden de interaktive Java funktioner og er ved at gå til over den langsomme load tid.
Jeg tror ikke du får bedre billede/lyd af den nye LX52, i hvert fald ikke synbart/hørbart, men muligvis målbartWink, hvilket jeg ëndda tvivler påSmile
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 13:45
Jeg kan da kun give skyum ret ! ikke mindst hvis du køber en sc-lx82 ,så er loadtider stort set det eneste område hvor der er "væsentlig" forskel, Held og lykke med den iøvrigt .Thumbs Up
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu