|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() |
||
ahh okay. nu køre det. tak
![]() |
|||
![]() |
|||
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() |
||
hvis man køre et hdmi kabel fra denne bluray afspiller pioneer bdp-lx71 igennem en forforstærker, der kun har hdmi 1.1 og op til et pioneer plasma 600A. Vil billedet så blive forvrænget altså vil der gå data tabt fra bluray afspilleren.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
||
Nej.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Jo hvis du vil bitstreame HD lyd. Også en ulempe i forhold til deep color. Se nederst på linket http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=21 Redigeret af Kampus - 18-Maj-2009 kl. 19:29 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12431 |
![]() |
||
Deep Color betyder ingenting fordi formatet understøtter det ikke alligevel. Pas nu på med hvad du sådan uden videre siger ja til; der vil IKKE blive forvrænget noget med billedet, og bitstreaming af HD-lyd er jo under alle omstændigheder irrelevant på en receiver med HDMI 1.1. I dette tilfælde sætter man Pioneer afspilleren til at dekode lyden, og så går der altså ikke nogle data tabt.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Ok så har jeg misforstået spørgsmålet. En forforstærker kan jo ikke levere lyd uden en effektforstærker, og hvilken HDMI vers. er den så?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
okay interessant for pioneer skærmen kan jo netop vise et billede i 36bit. Men er lidt bange for det bare er et reklame stunt det med de hdmi kabler de ændre bare en lille ting og så skal man ud og investere en ny forforstærker.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Var jo netop det jeg selv fik at vide da jeg skulle investere i kabler. Og sådan et par 1.3 kabler er slet ikke så dyre.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
okay det er mig der formulere mig dårligt men det er svært når man ikke er expert på området. Lyden kan afspilleren med den forhåbentlig snart nye firmware dekode.
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Jeg tror at det var mig der tilrådede dig et HDMI 1.3 kabel. Det skyldes (iflg Pioneer), at et sådan skal man have for at kunne udnytte "high speed" overførslen fra din PioBD afspiller |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Præcis! Det var dig der sagde det i forbindelse med at vi skulle anskaffe den første BD afspiller. Det var forresten et STORT øjeblik at se blu-ray første gang |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Jep, og det bliver ikke mindre når du får sat din nuværende BD afspiller, og din kommende SC-LX71 sammen |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |