|
Pioneer BDP-LX91 læser ikke skiven! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Var det altid samme sted i Toy Story 3? Jeg har problemer med min når den kommer til scenen hvor legetøjet flygter ud i containeren bag vuggestuen. Her går lyden helt kold på HD-lyddsporet og jeg må skifte til 5.1 i stedet.
|
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Jeg har kun gennemspillet filmen én gang, så jeg bliver dig svar skyldig..
|
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||
Frem med skruetrækker, vatpinde og rensevæske.
Det lader til at være llidt bøvlet at komme til drevet, men med omhu skulle det være muligt at få renset linsen.
|
|||
![]() |
|||
Berend ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
||
FYI.
Jeg har også haft mange problemer med at afspille diverse medier på min LX91, da den var 2 år gammel. Efter mange teorier/håb og test, blev problemet først løst da jeg fik mit drev skiftet (igennem HIFI klubben/butikken i Næstved). Men man skal sætte sig ned inden reparations/udskiftnings prisen bliver oplyst,....... ca. 5.000,- :(
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() Men hvis rep prisen lyder på 5000 kr, vil jeg helt sikkert prøve igen. For det er langt over hvad jeg vil ofre, så hellere købe en ny Oppo
![]() |
|||
![]() |
|||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
||
Så vil jeg sige god tur Kampus, hvis du vil prøve igen, for jeg har , som du ved, det samme problem med min. Jeg troede også det det var en smal sag at rense den, det har jeg prøvet før uden problemer med div. andre maskiner, men jeg tog fejl. Efter at have fjernet 67 (!) skruer, 2 printplader, fjernet div. kabler og stik kom jeg endelig til selve drevet, men det er koblet til selve forsiden og der må jeg indrømme der gav jeg op for den er umulig at få af . Hvis man skal ind i selv drevet skal maskinen skilles totalt ad og så langt turde jeg ikke at gå, sæt jeg ikke kunne samle den igen.... Når det er sagt, er jeg ikke så sikker på det er laseren, som er problemet (for mit vedkommede i hvert fald) for den kan godt afspille dvd`er (ved godt det er 2 forskellige laserere), den kan også godt afspille blu- rays som enten er kopierede eller originale som ikke bruger java som feks. Hvidsten gruppen. Derimod kan den ikke afspille film fra bla. Universal, som bruger java og bdlive. Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men synes bare det er underligt at det altid er de samme disc, som den ikke kan klare og jo jeg har også seneste FW....
|
|||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
|||
![]() |
|||
||
![]() ![]() ![]() Jeg har heller ingen problemer med afspilning af CD'er, har ikke prøvet med DVD, men det er sikkert det samme.
Sjovt nok er Hvidsten Gruppen den BD, der har givet flest problemer med at loade på min ![]() Redigeret af Kampus - 04-September-2012 kl. 18:31 |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||
Ja, men der er jo nok ikke så mange andre løsninger, måske du kan finde en servicemanual på nettet. Men hvis det koster 5K, så ville jeg købe mig en oppo i stedet for. Det kunne være sjovt at splitte sådan en fætter ad, den er jo flot opbygget ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Ja hit med en servicemanual til BDP-LX91
![]() |
|||
![]() |
|||
eag1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2009 Status: Offline Point: 64 |
||
Hvis fronten på skuffen er som på en bdp-lx71, kan man skubbe plastfronten op af, derved bliver den løsnet fra selve drevet. Så er det muligt at trække drevet ud af maskinen inde fra. Men der er vigtigt ikke at hive ud af i fronten, men op af. Derefter var det muligt at få skruet drevet fra hinanden og rense laseren.
Hvis drevet skal skiftes, må det kunne gøres billigere end 5000. der må være nogle der kan skaffe et drev hjem. Og ville nok gå et andet sted hen end hifiklubben. De er så vidt jeg ved ikke de billigste når det kommer til rep.
|
|||
![]() |
|||
||
Skuffen er med løst forstykke, så det må kunne lade sig gøre på den måde du beskriver. Har iøvrigt snakket med en radiomontør i dag, og hans mening er at en rensning skal prøves før alt andet, da det er temmelig sikkert der er et fedtlag af snavs på linsen, der gør at den ikke læser optimalt.
|
|||
![]() |
|||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
||
Ja, skuffen kan selvfølgelig godt komme ud , men den sidder fast med en del skruer fast i bundpladen, som man kun kan komme til ved at skille hele maskinen ad. Det ser nærmest ud som om man har lagt en bund plade og så sat drevet i og så bygget alt andet oven på det.
Jeg har haft et par dvd maskiner jeg selv har skilt ad og det var nemt nok, men denne her er godt nok teknisk. Men hvis du får den skilt ad så sig endelig til, det vil jeg gerne høre nærmere om ![]() NB. Tror der er stor forskel på LX91 og LX71, hvad angår indmad og opbygning
|
|||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |