recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer Blu-ray BDP-LX 71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer Blu-ray BDP-LX 71

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 17:11

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uanset hvad - jeg vil jeg da håbe på et officielt fælleskøb af den nye Pio BD

Det skal du ikke regne med. Pioneer sælger kun highend produkterne fra udvalgte butikker med udstilling, og ingen prisdumpning på nettet (som her).

Så officielle Fælleskøb på Pioneer produkter er ikke aktuelt, med mindre vi satsede på parallel-import, men det vil vi af forskellige årsager ikke gå ind i via de officielle Fælleskøb.

/Lars

Næh...og det vidste jeg jo egentligt godt Lars - hvis bare at jeg havde tænkt mig lidt om. Men ideen var da ellers meget god

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 21:38
Ikke des to mindre er mindre blæserstøj absolut fristende  og et godt argument for at købe mere gear  desuden har den høj WAF!

Jeg er ved at være godt træt af støjen fra PS3'en

/Halsted

Til top
JayDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Nordsjælland
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:24

Hmm så eneste fordel er at den støjer mindre end en PS3 - og til gengæld koster den en 2-3000 mere eller hvad?

Må indrømme jeg aldrig hører min PS3 men ser også mest film fra min NAS server. Og i så fald jeg købte nogle af de rigtig gode titler på BD så skulle den fandme også ha' hele armen på anlægget - så kan jeg ikke rigtig se en fordel?

Tro mig jeg er gadgetfreak - jeg ved ikke noget bedre end at danne mig nye behov for ting jeg bare MÅ eje. Men når man har en swiss army knife i PS3 - hvorfor så købe en BD afspiller som denne?

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:30
JayDK,

Selv om du giver den hele armen på anlægget så bliver man stadig irriteret over støjen i de stille scener.

/Halsted
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af JayDK JayDK skrev:

Tro mig jeg er gadgetfreak - jeg ved ikke noget bedre end at danne mig nye behov for ting jeg bare MÅ eje. Men når man har en swiss army knife i PS3 - hvorfor så købe en BD afspiller som denne?

En PS3 passer vel ikke ind i en rigtig high end hjemmebiograf. Men på det gængse 42-50" plasma setup hvor man kan acceptere designet synes jeg den passer rigtig fint, i og med at man kan eliminere behovet for et par andre apparater, alt efter hvilke dvd'er man ser og såen. 40GB-modellen larmer mindre end de HD DVD-afspilere man aldrig hører klage over støjen fra, så det med larmen er vel også ved at være en saga blot.

Redigeret af Naiera - 19-Juni-2008 kl. 22:31
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:37
Er prise ikke hvis den bliver købet for i tyskland, og den nok ender på
omkring de 15k her hjemme ?

Kan ikke se hvad den kan mere end BD50, da den kun har profil 1.1 og ikke
profil 2.0 som BD50 har.

Redigeret af Startrek - 19-Juni-2008 kl. 22:38
Til top
JayDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Nordsjælland
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:38
Ja jeg har 40GB udgaven af PS3 og den siger altså ikke et kvæk. Men hvis jeg starter min Xbox 360 op - se DET kan høres
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:42

Hmm så eneste fordel er at den støjer mindre end en PS3 - og til gengæld koster den en 2-3000 mere eller hvad?

PS3 afspiller ikke alle 7.1 HD lydspor korrekt, men downmikser dem til 5.1 - har du kun 5.1 surround er dette naturligvis uden betydning for dig. Og det er da muligt de retter fejlen i en fremtidig firmware opdatering. Men p.t. er der her noget PS3 ikke gør lige så godt.

Desuden kan PS3'en ikke gøres regionsfri på DVD-siden. Hvis du alligevel cracker dine film og ligger dem på server, så har det heller ikke betydning for dig. Men det kan ha' betydning for nogen.

Mht. pris er det jo ofte set, at den annoncerede vejledende pris sænkes ved den reelle introduktion på markedet, eller lige efter. Så prisforskellen er nok ikke så høj når vi kommer lidt længere frem.

Endelig er der designet, hvor nogle nok vil mene, at Pioneeren ser bedre ud i stuen, end en PS3 - men det er jo en ren smagssag.

Må indrømme jeg aldrig hører min PS3 men ser også mest film fra min NAS server. Og i så fald jeg købte nogle af de rigtig gode titler på BD så skulle den fandme også ha' hele armen på anlægget - så kan jeg ikke rigtig se en fordel?

Jeg ser personlig mange film på sene tidspunkter og om natten, hvor jeg ikke giver den fuld skrue af hensyn til resten af huset og naboerne. Har en Sony HDD og støjen fra den driver mig til vanvid om natten, og den larmer vist endda mindre end en PS3.

Men igen - hvis dette ikke er et problem for dig, og du altid kun ser film når du har mulighed for at fyre den max af, så er fordelen til at overse for dig.

Jamen - hvis du er tilfreds med din PS3 og den til fulde opfylder dine behov, så er der da bestemt ikke nogen grund til at købe noget andet.

Men nu handler denne tråd jo i bund og grund om en stand alone afspiller, og dens fordele - og on Pioneer BDP-LX71 vs PS3 - for mange der ikke har en PS3 og ikke har brug for en spillemaskine, er der bestemt mange grunde til, at overveje en stand alone afspiller, og endda gi' lidt mere for den, end de skal gi' for en spillemaskine der også kan afspille blu-ray og DVD.

Men som sagt, det er et spørgsmål om personligt behov og ikke mindst smag.

Redigeret af erla - 19-Juni-2008 kl. 22:45
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:45
Jeg har en 60 Gb version og den kan godt støje rimelig meget, især lige nu fordi den står i et skab. Men hvis jeg lige har tændt den og lader skabet stå åbent, så når den kun nivaeu 2 heldigvis. Det kan dog stadig høres, og ja det er værre end min Tosh XE1.

/Halsted

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:47
Vil da lige påpege - at Pana BD30 støjer meget lidt, og Toshiba EP35 (urelevant naturligvis), det samme - så............. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Er prise ikke hvis den bliver købet for i tyskland, og den nok ender på
omkring de 15k her hjemme ?

Det mener jeg er urealistisk meget højere - måske vejl. intruktionspris herhjemme på 7-8K indtil den rent faktisk kommer. Men vi har lige set f.eks. Pana TH42PX80 der blev annonceret til 12K herhjemme, og nu fås til omkring 7 - så når den annonceres til under 6K i tyskland 2 måneder før introduktionen, og med den konkurrence der pt er på BD-afspillere, vil det ikke undre mig, om den til september reelt kan fås til 4K herhjemme.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Kan ikke se hvad den kan mere end BD50, da den kun har profil 1.1 og ikke
profil 2.0 som BD50 har.

Analog 7.1 ud, hvor BD50 vist kun har 5.1 - desuden skulle byggekvaliteten i BD50 være på linie med BD30, som efter sigende skulle være på det jævne - kan godt forestille mig den er langt højere på Pioneeren her.

Men ellers har du vist ret... BD50 er en killer i det her segment, og vil derfor også være med til at presse prisen yderligere - IMHO.

Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2008 kl. 13:41
Desuden kommer de nye Pio BD afspillere med en helt ny color feature. De kan "opkonvertere" farverne fra 4:2:0 8 bit, der er standarden på BD, til 4:2:2 10 - 12 bit eller 4:4:4 10 - 12 bits farver! Altså en slags "fake" Deep Color. Hvor godt resultatet af det bliver, er selvfølgelig et godt spørgsmål, men det lyder skam interessant.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu