recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer eller yamaha reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer eller yamaha reciever

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kasperkk83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2013
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer eller yamaha reciever
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 14:45
Hej kloge mennesker.

Jeg har lige sendt min onkyo tx-nr616 retur da den ikke levede op til mine forventninger(Virkede lidt buggy og ville ikke tænde på remoten)

Jeg sidder nu og overvejer hvad der ellers er af alternativer. Jeg har egentlig ikke rigtig brug for den store kraft som onkyo tilbød, men den havde mange features som jeg godt kunne lide, og så var den på tilbud( som den stadig er)

Jeg overvejer lige pt pioneer vsx827/922 og yamaha rx-v473/673, men jeg ved ikke rigtig hvad der er skidt og kanel. Jeg havde også lidt kig på denon 2113, men har mere eller mindre fravalgt den pga mangende mulighed for wifi, da jeg gerne vil udnytte internet radio, men ikke har ethernet kabel i nærheden.
Jeg er lidt i tvivl om hvilken retning jeg nu skal gå. Jeg er totalt newbie på området, onkyo'en var min første SR og jeg har kun haft den i en uge.
Sidder her mon nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig lidt på vej?

Ps Min højtalere er et harman kardon sæt der hedder hkts16
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 16:39
Godt du kom af med den Onkyo.

http://www.whathifi.com/review/yamaha-rx-v673

Du finder ikke noget bedre til prisen. Det eneste minus er at du ikke kan koble en effektforstærker på.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:00
Den yamaha er nok egentlig også mit førstevalg og bagefter kommer Denon 2113
(Min svoger som er elektriker var lige forbi og ville gerne påtage sig at trække det netkabel i kælden og bore det op i en dåse, så det er umiddelbart ikke en hindring mere)

Det med at man ikke kan koble effektforstærker på er ligegyldigt. Jeg har ikke rigtig plads til store højtalere og hjemmet er ofte fyldt med børn så jeg har nærmest aldrig mulighed for at bruge potientialet alligevel

Angående den yamaha så har jeg lidt problemer med at finde den på lager nogen af de gængse steder og jeg er lidt utålmodig da jeg mangler lyden.
Denon 2113 er på lager ved hifiklubben og jeg har fri i morgen så den kunne allerede spille i morgen middag.
Jeg er lidt forvirret og vakler lidt frem og tilbage. Pioneer har jeg altid haft lidt en fordom mod og de har måske aldrig været en reel mulighed for mig

Tak for hjælpen så langt
Valget står så reelt mellem Denon 2113 og yamaha rx-v673

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:16
http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v673-7-240014p.html
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:36
Kanon Rene :-)

Jeg lader lige tråden stå åben, men medmindre der kommer andre inputs inden i morgen middag så bestiller jeg den!

Tak for hjælpen.
Jeg er iøvrigt helt ny herinde, men det virker som om der hersker en saglig og rar tone herinde, lækkert!
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:47
Det er rigtigt at den 616 kom ud med "bad software" desværre.
Min nabo købte en, men forhandleren opdaterede softwaren, da vi ikke kunne.
Efter det spiller den bare.
Nu er den nye 626 ude http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr626-92085.html
Og med features og kræfter er den et oplagt valg, ligesom din gamle 616.... Men øv du fik en der først skulle opdateres via forhandleren.......Jeg ville ikke tøve med at snuppe en 626 fra Onkyo.
Denon og Marantz er det samme indeni kassen..... og i forhold til betjeningen på Onkyo, så vil du blive ked af det i længden. Har været der...
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:54
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:55
Audigon:
Jeg har skam firmware opdateret den selv og det har ikke hjulpet. Jeg kan iøvrigt se der er lavet 8 forskellige firmware updates, så den har nok altid været en drillepind og tror den nok til forsætte. Det er rigtigt at en update løser problemet for nogle, og det virkede også for mig i et par dage, men en morgen ville den ikke tænde igen.
Jeg ved sku ikke om jeg har lyst til onkyo igen, men det værste er at jeg lige nåede at købe en machende blu-ray afspiller til som jeg ikke kan få refunderet fordi det var en demomodel jeg fik tilbudt billigt

Det kan godt være der er kommet en ny model fra yamaha, men det gør jo ikke 673'eren dårligere og den koster kun omkring det samme jeg gav for onkyo'en (3000kr +-)

Redigeret af Kasperkk83 - 24-Marts-2013 kl. 19:56
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 20:00
Jeg ville ikke tøve med Onkyo'en, og især ikke når du har afspilleren.
Er 626 også noget knald, så må du skælde mig ud, også slå en kæmpe streg henover Onkyo.
Forhandleren du købte afspilleren af, må lige hoste op med et rigtigt godt tilbud til dig.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 20:02
626 har indbygget Bluetooth og Wifi

Redigeret af audiogon - 24-Marts-2013 kl. 20:05
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 20:09

Jeg har lidt skepsis mod onkyo må jeg indrømme, men har du mulighed for at finde en dansk forhandler der kan levere omgående og en pris?

Jeg har googlet og kan ikke rigtig finde noget dansk på den.

Jeg vil da gerne lige tjekke den ud før jeg afskriver den

Min onkyo 616 var iøvrigt købt ved komplett, og jeg tror ikke de laver supertilbud fordi jeg har været uheldig :-)

Redigeret af Kasperkk83 - 24-Marts-2013 kl. 20:11
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 20:15
Søg på google med fejl på Onkyo og der kommer tråd efter tråd.

i øvrigt spiller den Yamaha også bedre end den Onkyo der.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu