|
Pioneer eller yamaha reciever |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Kasperkk83 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2013 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Heheh ja Rene.
Jeg har jo lige været der :-)
Men anyways det er jo stadig rart at få luftet mulighederne inden deadline i morgen
Jeg ved godt jeg spørger i øst og i vest, men når jeg nu er kommet til experterne melder spørgsmålene sig
Harman kardon avr170 & avr270 er det noget skrammel eller er det godkent?
|
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
Når Onkyo googles efter fejl, så kommer der en del op med software fejl, som jeg tidligere nævnte.
Det har været meget uheldigt for Onkyo, men når problemet er klaret, er der jo ikke et øje tørt. Min nabo kom fra en Harman/Kardon med fejl i stelbanerne, og havde den til rep 2 gange da det var en model til 10000 kr. Han købte derefter en 616, som blev opdateret ved forhandler, fordi vi kunne ikke selv...den ville ikke gemme den. Herefter har der ikke været et øje tørt. Han er virkelig glad for den. Men 626 er så ny at den muligvis ikke er landet endnu. Min Onkyo 5009 er jeg meget lykkelig for. Den afløste 906 også fra Onkyo. Inden det var der Marantz, Rotel Sony mm på prøve fra 20000 kr op til knap 75000 kr (Sunfire) i separate sæt. Bare det at du kun har en remote der styrer alt, og der bare virker uden at man skal rive håret ud, er en fornøjelse i sig selv. At der så er sublim lyd og enorm råstyrke (mine fronter er Bi-ampet) er endnu bare rene plusser. |
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Jeg har en pioneer vsx 922 og den fungerer upåklageligt så den kan jeg varmt anbefale. De andre receivere du nævner har jeg ikke hørt med egne ører, så der må jeg henvise til diverse tests.
Jeg har 7 højtalere og 2 subs koblet på og receiveren kører perfekt med det setup. Den automatiske kalibrering fungerer også helt perfekt. Jeg har kontrol målet opsætningen og den positionerer hver enkelt højtaler helt præcist på centimeter.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
Og du kan styre alt dit andet grej med din Pioneer remote uden at trykke 2-3 gange for at fjernbetjene mellem tv og receiver, eller mellem 2 forskellige apparater??
Jeg har også for 10 år siden haft Pioneer, det det jeg husker er en velafbalanceret lyd.
|
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Der må jeg blive svar skyldig fordi det eneste udstyr jeg har koblet på receiveren er en pioneer blu-ray afspiller (som jo naturligvis kan styres direkte med den samme fjernbetjening) og en projektor, så jeg har ikke så meget grej at skifte imellem. Men jeg vil sige at du kan jo downloade manualen hvor kodning af fjernbetjeningen står beskrevet.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Hvis du på nogen måde har råd, så skulle du tage springet op til Yamaha RX-A820. Jeg skiftede selv en 5 årig Yamaha RX-V1800 ud til RX-A820 og kan kun sige man får rigtig meget vellyd for de lidt mere end 5000,-kr, man kan få den til på nettet.
Redigeret af jespermart - 25-Marts-2013 kl. 11:36 |
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Kasperkk83 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2013 Status: Offline Point: 23 |
|
Hej Jesper
Tak for dit indput. Jeg må indrømme jeg ikke er villig til at ofte ret meget mere end 3000 kr.
RX-A820 er sikkert skidelækker, men jeg synes det er for mange penge at binde i det når det bare er for at børnene skal synge med på bøllebob osv. Det er virkelig sjældent jeg er alene hjemme til at kunne skrue op for sådan en bandit
|
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
Hold da op du er bare helt væk i Onkyo. Tror du selv på der findes en mirakel opdatering og så er alle problemerne løst? Og det skulle ikke undre nogen når de nye Onkyo modeller kommer så der ligeså mange fejl i dem. I øvrigt giver det NADA og bi-ampe dine fronter. Men der er ikke et øje tørt LOL |
||
![]() |
||
|
Jeg gav 2.500-3.000 for min pioneer 922
|
||
|
||
![]() |
||
fredekb ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 565 |
|
Jeg ville vælge Pioneer VSX-922 Receiver, gode tilslutnings muligheder og god lyd: http://www.pioneershop.dk/forside-produkter-nyeste/pioneer-vsx-922-receiver
Samt flotte testresultater: http://www.lydogbillede.dk/test/pioneer-vsx-922/ http://www.whathifi.com/review/vsx-922
|
||
Hilsen Frederik :)
|
||
![]() |
||
|
I skal alle have trak for jeres inputs. Jeg har læst og læst i en uendelighed. Første gang valgte jeg Onkyo 616 og nu er valget lige faldet på en yamaha rx-v673 til 3100.
Den skulle gerne komme med posten i morgen så det bliver spændende :-)
|
||
![]() |
||
|
Ang. opdatering, så virker min nabos Onkyo 616 perfekt, så hvad mener du er problemet i en opdatering? Softwaren var låst, vi kunne ikke selv opdatere, og den skulle tilgås af en tekniker.
Efter det, har den opdateret løbende, og det meste er nye koder til remoten til andre apparaters styring. Og ja, jeg har haft flere Marantz receivere på prøve, jeg har prøvet Marantz AV 8003 og MM 8003, Rotel RMB 1575 på 5x250watt i 8 ohm + RSP 1572, Sunfire TGA 7400 + TGP 5 eller 6 testet op mod Onkyo TX-NR 906, og kun Sunfire manglede ikke råstyrke, men det lød mat og lidt kedeligt og det bør det ikke til 75000 kr, og slet ikke i forhold til Onkyo 906 til 18000 kr. Rotel lukkede simpelhen ned når man begyndte at spille højt, med dens IcePower forstærkere, og Marantz sættet lyd jammerligt. For slet ikke at komme ind på betjeningen i forhold til Onkyo'en..... At bi-ampe en højttaler giver ikke noget?? Jeg kan så sige at du ved intet om det du postulerer overhovedet. Der køres 2 sæt kabler ud til mine fronter In-Akustik 1302 til hver kr. 5500 kr. Bøjlen er fjernet og forstærkeren kører nu fire kanals forstærker effekt til fronterne. Mine fronter belaster forstærkeren med 3 ohm, og da yder Onkyo TX-NR 5009 400 watt pr. kanal i stereo drift. Det svarer fint overens med Rotel RMB 1575 skulle yde 5 x 500 watt pr kanal i 4 ohm, men den lukkede som sagt ned, inden det begyndte at blive rigtig hedt. Det skydes IcePower forstærkernes ringe evne til at drive højttalere i lave belastninger, som Onkyo'en ikke har problemer med. Men misundelse er en grim ting, men uvidenhed og dens udbredelse til spot er dog endnu grimmere ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |