Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
audiogon
Pause fra forummet
Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 16:57 |
Jeg mangler at tilføje, 906'eren blev udskiftet pga at vi have en stor vandskade i huset, og forsikringen GF, gav penge til en ny, og det blev en Onkyo TX-NR 5009.
|
 |
audiogon
Pause fra forummet
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 16:59 |
Willads skrev:
audiogon skrev:
Og du kan styre alt dit andet grej med din Pioneer remote uden at trykke 2-3 gange for at fjernbetjene mellem tv og receiver, eller mellem 2 forskellige apparater??
Jeg har også for 10 år siden haft Pioneer, det det jeg husker er en velafbalanceret lyd. |
Der må jeg blive svar skyldig fordi det eneste udstyr jeg har koblet på receiveren er en pioneer blu-ray afspiller (som jo naturligvis kan styres direkte med den samme fjernbetjening) og en projektor, så jeg har ikke så meget grej at skifte imellem. Men jeg vil sige at du kan jo downloade manualen hvor kodning af fjernbetjeningen står beskrevet. |
Med Onkyo ville du også kunne styre projektor og dit motorlærred. EN ZAPPER 
|
 |
ReneJ
Bruger
Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:12 |
audiogon skrev:
ReneJ skrev:
audiogon skrev:
Når Onkyo googles efter fejl, så kommer der en del op med software fejl, som jeg tidligere nævnte. Det har været meget uheldigt for Onkyo, men når problemet er klaret, er der jo ikke et øje tørt. Min nabo kom fra en Harman/Kardon med fejl i stelbanerne, og havde den til rep 2 gange da det var en model til 10000 kr. Han købte derefter en 616, som blev opdateret ved forhandler, fordi vi kunne ikke selv...den ville ikke gemme den. Herefter har der ikke været et øje tørt. Han er virkelig glad for den. Men 626 er så ny at den muligvis ikke er landet endnu. Min Onkyo 5009 er jeg meget lykkelig for. Den afløste 906 også fra Onkyo. Inden det var der Marantz, Rotel Sony mm på prøve fra 20000 kr op til knap 75000 kr (Sunfire) i separate sæt. Bare det at du kun har en remote der styrer alt, og der bare virker uden at man skal rive håret ud, er en fornøjelse i sig selv. At der så er sublim lyd og enorm råstyrke (mine fronter er Bi-ampet) er endnu bare rene plusser. |
Hold da op du er bare helt væk i Onkyo. Tror du selv på der findes en mirakel opdatering og så er alle problemerne løst? Og det skulle ikke undre nogen når de nye Onkyo modeller kommer så der ligeså mange fejl i dem. I øvrigt giver det NADA og bi-ampe dine fronter.
Men der er ikke et øje tørt LOL
|
Ang. opdatering, så virker min nabos Onkyo 616 perfekt, så hvad mener du er problemet i en opdatering? Softwaren var låst, vi kunne ikke selv opdatere, og den skulle tilgås af en tekniker. Efter det, har den opdateret løbende, og det meste er nye koder til remoten til andre apparaters styring. Og ja, jeg har haft flere Marantz receivere på prøve, jeg har prøvet Marantz AV 8003 og MM 8003, Rotel RMB 1575 på 5x250watt i 8 ohm + RSP 1572, Sunfire TGA 7400 + TGP 5 eller 6 testet op mod Onkyo TX-NR 906, og kun Sunfire manglede ikke råstyrke, men det lød mat og lidt kedeligt og det bør det ikke til 75000 kr, og slet ikke i forhold til Onkyo 906 til 18000 kr. Rotel lukkede simpelhen ned når man begyndte at spille højt, med dens IcePower forstærkere, og Marantz sættet lyd jammerligt. For slet ikke at komme ind på betjeningen i forhold til Onkyo'en.....
At bi-ampe en højttaler giver ikke noget?? Jeg kan så sige at du ved intet om det du postulerer overhovedet. Der køres 2 sæt kabler ud til mine fronter In-Akustik 1302 til hver kr. 5500 kr. Bøjlen er fjernet og forstærkeren kører nu fire kanals forstærker effekt til fronterne. Mine fronter belaster forstærkeren med 3 ohm, og da yder Onkyo TX-NR 5009 400 watt pr. kanal i stereo drift. Det svarer fint overens med Rotel RMB 1575 skulle yde 5 x 500 watt pr kanal i 4 ohm, men den lukkede som sagt ned, inden det begyndte at blive rigtig hedt. Det skydes IcePower forstærkernes ringe evne til at drive højttalere i lave belastninger, som Onkyo'en ikke har problemer med.
Men misundelse er en grim ting, men uvidenhed og dens udbredelse til spot er dog endnu grimmere 
|
Der køres 2 sæt kabler ud til mine fronter In-Akustik 1302 til hver kr.
5500 kr. Bøjlen er fjernet og forstærkeren kører nu fire kanals
forstærker effekt til fronterne. Nåååå er det sådan man bi-amper, godt du lige kunne forklare mig det. http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=23806 http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?111613-Receiver-Bi-amp-feature-worth-it Men nej nej og atter nej bi-amp giver ikke en hujende fis.
|
 |
audiogon
Pause fra forummet
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:39 |
The difference between bi-wiring and bi-amping is fairly simple. Bi-wiring still uses a single amplifier channel for each speaker, it's just eliminating the need for bridging straps by carrying power along four separate conductors to the high and low binding posts of your speaker. Bi-amping, on the other hand, sends your amp's full power to your speaker's low and high binding posts, which in the case of my system meant that 250 watts of power were going to my 800's dual bass drivers and another 250 watts to its midrange and tweeter. Bass drivers are typically the hardest to drive, for they require more power than your typical midrange driver or tweeter, due their sheer size. Driving them separately via their own amplification a) puts less of a load on your amp and b) allows the bass drivers to be driven to their full potential for you're feeding them directly, versus having to shift power between an array of drivers. For midrange and high-frequency performance, more power directly fed to the source also equals better performance, especially with esoteric tweeters like the 800's diamond tweeter. The difference between my 800s' performance with their included bridging straps being driven by 250 watts per channel and bi-amping was eye-opening. Bass notes possessed even greater texture and control than in previous listening sessions. Dynamics improved, as did extension, though I wouldn't say amplifying the 800s' bass section exclusively yielded deeper bass. Midrange performance opened up considerably, gaining speed and transparency in the process, and shedding a bit of Bowers & Wilkins' trademark controlled and dry sound. Link: http://audiophilereview.com/reference-speakers/a-tale-of-two-speakers---how-bi-amping-unlocked-my-bowers-wilkins-800-series-diamonds.html
Så dine amatør venner tager gruelig fejl.... Du synes vel også at Beats hovedtelefoner er de bedste i verden
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:40 |
ReneJ skrev:
audiogon skrev:
ReneJ skrev:
audiogon skrev:
Når Onkyo googles efter fejl, så kommer der en del op med software fejl, som jeg tidligere nævnte. Det har været meget uheldigt for Onkyo, men når problemet er klaret, er der jo ikke et øje tørt. Min nabo kom fra en Harman/Kardon med fejl i stelbanerne, og havde den til rep 2 gange da det var en model til 10000 kr. Han købte derefter en 616, som blev opdateret ved forhandler, fordi vi kunne ikke selv...den ville ikke gemme den. Herefter har der ikke været et øje tørt. Han er virkelig glad for den. Men 626 er så ny at den muligvis ikke er landet endnu. Min Onkyo 5009 er jeg meget lykkelig for. Den afløste 906 også fra Onkyo. Inden det var der Marantz, Rotel Sony mm på prøve fra 20000 kr op til knap 75000 kr (Sunfire) i separate sæt. Bare det at du kun har en remote der styrer alt, og der bare virker uden at man skal rive håret ud, er en fornøjelse i sig selv. At der så er sublim lyd og enorm råstyrke (mine fronter er Bi-ampet) er endnu bare rene plusser. |
Hold da op du er bare helt væk i Onkyo. Tror du selv på der findes en mirakel opdatering og så er alle problemerne løst? Og det skulle ikke undre nogen når de nye Onkyo modeller kommer så der ligeså mange fejl i dem. I øvrigt giver det NADA og bi-ampe dine fronter.
Men der er ikke et øje tørt LOL
|
Ang. opdatering, så virker min nabos Onkyo 616 perfekt, så hvad mener du er problemet i en opdatering? Softwaren var låst, vi kunne ikke selv opdatere, og den skulle tilgås af en tekniker. Efter det, har den opdateret løbende, og det meste er nye koder til remoten til andre apparaters styring. Og ja, jeg har haft flere Marantz receivere på prøve, jeg har prøvet Marantz AV 8003 og MM 8003, Rotel RMB 1575 på 5x250watt i 8 ohm + RSP 1572, Sunfire TGA 7400 + TGP 5 eller 6 testet op mod Onkyo TX-NR 906, og kun Sunfire manglede ikke råstyrke, men det lød mat og lidt kedeligt og det bør det ikke til 75000 kr, og slet ikke i forhold til Onkyo 906 til 18000 kr. Rotel lukkede simpelhen ned når man begyndte at spille højt, med dens IcePower forstærkere, og Marantz sættet lyd jammerligt. For slet ikke at komme ind på betjeningen i forhold til Onkyo'en..... <span style="line-height: 1.4;">At bi-ampe en højttaler giver ikke noget??</span> Jeg kan så sige at du ved intet om det du postulerer overhovedet. Der køres 2 sæt kabler ud til mine fronter In-Akustik 1302 til hver kr. 5500 kr. Bøjlen er fjernet og forstærkeren kører nu fire kanals forstærker effekt til fronterne. Mine fronter belaster forstærkeren med 3 ohm, og da yder Onkyo TX-NR 5009 400 watt pr. kanal i stereo drift. Det svarer fint overens med Rotel RMB 1575 skulle yde 5 x 500 watt pr kanal i 4 ohm, men den lukkede som sagt ned, inden det begyndte at blive rigtig hedt. Det skydes IcePower forstærkernes ringe evne til at drive højttalere i lave belastninger, som Onkyo'en ikke har problemer med.
Men misundelse er en grim ting, men uvidenhed og dens udbredelse til spot er dog endnu grimmere 
|
Der køres 2 sæt kabler ud til mine fronter In-Akustik 1302 til hver kr. 5500 kr. Bøjlen er fjernet og forstærkeren kører nu fire kanals forstærker effekt til fronterne.
Nåååå er det sådan man bi-amper, godt du lige kunne forklare mig det.
http://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=23806
http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?111613-Receiver-Bi-amp-feature-worth-it
Men nej nej og atter nej bi-amp giver ikke en hujende fis.
| Og hvorfor skulle det ikke hjælpe (alt afhængig af forstærkerens konstruktion)?
|
 |
audiogon
Pause fra forummet
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:41 |
By the way, så er det en fem kanals forstærker der bruges, og jeg kan komme med 15000000 eksempler på det, mod dine 2. Og den ene klaphat sammenligner med at det er det samme at suge i et sugerør som i to........  Så slap af, jeg har ligesom været igang med sådan noget her i over 30 år....
Redigeret af audiogon - 25-Marts-2013 kl. 19:43
|
 |
ReneJ
Bruger
Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:48 |
Haha der var en der blev tøsesur hva.
Mod mine 2? Kan du ikke selv bruge google? utroligt du ikke har lært mere på 30 år.
|
 |
audiogon
Pause fra forummet
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:52 |
Hvad er du for en?? Jeg har raporteret din opfarende og dårlige opførsel til administrator.
|
 |
Bruger udmeldt 35
--
Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:11 |
Undskyld jeg blander mig ( til fare for at blive anmeldt til Admin )
Men ægte bi-amp kræver 2 stk forstærkere... Den smarte bi-amp funktion stort set alle surround receivere praler med ( incl min egen Onkyo 5008 ) giver altså ikke noget.. Problemet er at det stadig er samme strømforsyning det på magisk vis pludselig skal levere det dobbelte power når man smider et ekstra sæt kabler på..
For at en Onkyo 905 skal kunne levere 2x400 watt kræver det en strømforsyning på ca 15-1600 watt, da næsten 50% af effekten på en traditionel forstærker går til spild på F.eks varmeudvikling osv og da den MAX kan trække 1000 watt ud af stikkontakten falder teorien allerede til jorden..
Så må desværre give René ret.. selvom jeg også er den lykkelige ejer af en Onkyo, så kan den altså ikke trylle..
|
 |
audiogon
Pause fra forummet
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:17 |
OK. Men forskellen er mere end tydeligt at høre, og der er rent faktisk intet at være i tvivl om. Ja til ægte bi-amping skal der to ikke sammenhængende forstærkere til, i min verden. Ikke desto mindre er det en enkelt forstærker der bruges i testen med B&W 800 Diamond, men med 2 trafoer, en til hver kanal, og som testeren også observerer er der en klar forbedring i lyden. Så æbler bananer......... Det lyder bare bedre.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:25 |
strecker skrev:
Undskyld jeg blander mig ( til fare for at blive anmeldt til Admin )
Men ægte bi-amp kræver 2 stk forstærkere... Den smarte bi-amp funktion stort set alle surround receivere praler med ( incl min egen Onkyo 5008 ) giver altså ikke noget.. Problemet er at det stadig er samme strømforsyning det på magisk vis pludselig skal levere det dobbelte power når man smider et ekstra sæt kabler på..
For at en Onkyo 905 skal kunne levere 2x400 watt kræver det en strømforsyning på ca 15-1600 watt, da næsten 50% af effekten på en traditionel forstærker går til spild på F.eks varmeudvikling osv og da den MAX kan trække 1000 watt ud af stikkontakten falder teorien allerede til jorden..
Så må desværre give René ret.. selvom jeg også er den lykkelige ejer af en Onkyo, så kan den altså ikke trylle..
| Der er jo også taget to forstærkere i brug ved bi-amp, eller rettere to forstærkerkredsløb. At den deler stømforsyning, kan være en hæmsko, men behøver ikke at være det. Prøv nu at læse op på hvordan en forstærker virker, et lille tip ladelytter  .
|
 |
Bruger udmeldt 35
--
Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:25 |
Jeg har ikke kunne høre forskel på med/uden bi amp funktionen, først da jeg smed et par effektforstærkere efter min Onkyo kom lydløftet.
Men hvis det fungere hos dig så er det jo fint.
|
 |