|
Pioneer eller yamaha reciever |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor gammel er det lige du er?
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
Audiogon, vil du ikke prøve at finde de sidste 20 tråde du har deltaget i, og se hvordan størstedelen er endt? Er det ikke tankevækkende, at størstedelen af de tråde du skriver i, ender med at du bliver sur og mener alle andre er nogle idioter eller der går totalt off topic i tråden? Til trådstarter: Af de receivere du har nævnt, ville jeg helt klart gå efter Onkyo eller Yamaha, så jeg synes du har taget det rette valg med Yamaha'en. Pioneer har aldrig været min kop te og jeg mener at deres rumkorrektion er for primitiv. EDIT: Mht. bi-amp på receivere, så alt afhængigt af deres opbygning kan det godt have positiv effekt. Men man får langt fra alle de fordele der er ved ægte bi-amping hvor man rent faktisk ikke har nogle passive delefilterkomponenter i højttaleren.
Redigeret af Jonas_h - 25-Marts-2013 kl. 21:22 |
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
Det har nok noget at gøre med at mine højttalere ikke er en nem belastning for forstærkeren, og derfor er det en fordel med flere transistorer til at drive dem.
|
||
![]() |
||
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
|
Det hænger nok sammen med at der altid er en der er misundelig og mener at det er ok med en nedsabling uden at have noget hold i det postulat der udsendes. Indlæg igår kl 19:12, og igen kl 19:48 og senest kl 20:34 er det jeg mener. Bi-amping delen er vi enige om. Og grunden til at jeg frem for Yamaha ville vælge Onkyo igen for trådstarter er, at han har en Onkyo Blu-ray i forvejen. Yamaha laver fine ting. Redigeret af audiogon - 26-Marts-2013 kl. 08:48 |
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
Der simpelthen ikke et øje tørt!
Redigeret af ReneJ - 26-Marts-2013 kl. 13:40 |
||
![]() |
||
|
Onkyo TX-NR5008: der TX-NR5009 ist deutlich teurer geworden - das sind die schlechten Nachrichten. Die gute Nachricht: Klanglich stellt der 5009 den 5008 klar in den Schatten. Mehr Finesse, Feinheit, Samtigkeit und Räumlichkeit sowie Pegelfestigkeit sorgen für einen Vorsprung des neuen Gerätes. Auch die Videosektion ist sehr deutlich besser geworden. Citat fra Areadvd.de Jeg er tidligere branchemedlem ( har solgt Marantz, Rotel, Pioneer, Audiopro, Canton, Transrotor, Krell, Magnepan, Goldring, Sennheiser, Sunfire, In-Akustik mm., dog aldrig Onkyo, og har haft bunker af apparater gennem mine hænder, som jeg også har testet og afprøvet derhjemme, både nyt og masser af brugt, og min entuiasme har drevet mig for den gode lyd, og betjeningen.
Redigeret af audiogon - 26-Marts-2013 kl. 19:21 |
||
![]() |
||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|
Jeg har altid oplevet en forandring ved lyden ved bi-amping. Uanset hvilket model og mærke surround receiver vi taler om. (Jeg har som regel ejet de største eller næst største modeller fra de forskellige consumer produkter, Yamaha, Marantz, Denon, Onkyo, Pioneer osv.)
Det er nok korrekt at sålænge trafoen er det samme så er der ikke tale om en ægte bi-amping. (Jeg er ikke sikker på om der er lavet en definition om bi-amping hvor man kan henvise til) men man bør ikke glemme at en forstærker er altså også opbygget med transistor og elektrolytter. ![]() I øvrigt har jeg ovenpå valgt at kalde det en forandring af lyden og ikke en forbedring af lyden ved bi-amping ved brug af surround receiver. (Det som jeg oplever for at værende forbedring af lyden er nødvendigvis ikke en forbedring for en anden person/lytter, hvilket var tilfældet ved en af de test mig og ene mine bekendte blev involveret i)
|
||
![]() |
||
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
|
Trådstarter:
Håber du har fundet det produkt som kunne opfylde dit ønsker/behov og held og lykke fremover.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |