recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRF-9000  vs JVC DLA-HD350
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer KRF-9000 vs JVC DLA-HD350

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer KRF-9000 vs JVC DLA-HD350
    Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:15

Jeg havde ellers tænkt mig at købe en HD350, men nu er jeg kommet lidt i tvivl

En HD350 koster ca. 33.000 de fleste steder (i Danmark) men nu ser jeg, at man kan man få en KRF-9000 (en HD100 klon) til 25.000 hos KT RADIO. 

Hvis man kun kigger på billedkvaliteten, er der så den store forskel imellem de to PJ's? Og hvis HD350'eren er bedre, er den så de 8.000 mere værd?

Hvis man køber en KRF-9000, så kan man samtidigt købe en DVDO Edge til 3.500 som ellers normalt koster ca. 7.000.

Jeg ved ikke hvor meget bedre billede man får ved at bruge den, men jeg går ud fra at scaleren i den er væsentligt bedre end den i min Denon DVD-A11?

Hva' siger i? Burde man hoppe på sådan en KRF-9000 og en DVDO Edge til 28.500? Jeg synes i hvert fald det lyder fornuftigt

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 12:46

THX mode i de nye JVC'er er ikke hel dårlig og billede er mere livlig end forgængerne, dels fordi der er mere lys i den og dels de generale forbedringer.

DVDO Edge istedet for DVD-A11? Edge er vel uden at vide det bedre men så meget? du har flere indgange og justeringer men har du behov for det?

Jeg har nydt en pæn del film på JVC HD750 som gør en fedt job, før den så jeg film på JVC HD1 som idag virker mere kedelig og død i billedet end HD750'eren som selvfølger ud over at være en forbedret udgave også er en storebror model. Sort var ikke en kæmpe forbedring men lidt var den da. Forskellen imellem HD350 og HD750 er nok den der er spændene at finde ud af.

Du vil få god upscaling med Edge men til BD er det jo lidt ligemeget og så er en nyere projektor måske at fortrække.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 11:34

Jeg er klar over at HD350'eren har 1000 ansi og KRF-9000/HD100'eren "kun" har 600 ansi, men hvor vigtig er de eksta ansilumen hvis projektoren hænger ca. 3,5 meter fra lærredet i en komplet mørkelagt hjemmebio? Der er trods alt ca. 8.000 i forskel, så spørgsmålet er om de ekstra 400 ansi er 8.000 værd?

Jeg er også godt klar over, at HD750'eren er en bedre projektor, men den er desværre også lidt over mit budget.

Du skriver at HD1'eren er mere kedelig og død i billedet, men nu er KRF-9000 jo en klon på HD100'eren, og ikke HD1'eren. Det meningen at Otto skal ud og kalibrere projektoren, så billedet bliver forhåbenligt alt andet end kedeligt

Ang. DVDO Edge, så skal den bruges når jeg skal se en af mine ca. 500 DVD film. Hvis scaleren er ligeså god i min Denon, så kan det naturligvis ikke betale sig at købe den, men spørgsmålet er jo om den er ligeså god?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Jeg er klar over at HD350'eren har 1000 ansi og KRF-9000/HD100'eren "kun" har 600 ansi, men hvor vigtig er de eksta ansilumen hvis projektoren hænger ca. 3,5 meter fra lærredet i en komplet mørkelagt hjemmebio? Der er trods alt ca. 8.000 i forskel, så spørgsmålet er om de ekstra 400 ansi er 8.000 værd?

Ikke så meget men de gør alligevel at billedet virker mere livligt.

Jeg er også godt klar over, at HD750'eren er en bedre projektor, men den er desværre også lidt over mit budget.

Du skriver at HD1'eren er mere kedelig og død i billedet, men nu er KRF-9000 jo en klon på HD100'eren, og ikke HD1'eren. Det meningen at Otto skal ud og kalibrere projektoren, så billedet bliver forhåbenligt alt andet end kedeligt

HD1 og HD100 er meget ens i billedet ud over den ekstra kontrast som delvis kommer af at sænke Ansi lumens på HD100 (sort niveau) der er bare en form for bedre billede i de nye udgaver, mere skarphed, dybte, farver og livagtig hvis du forstår? ikke en verden til forskel men det ses og bemærkes. 

Ang. DVDO Edge, så skal den bruges når jeg skal se en af mine ca. 500 DVD film. Hvis scaleren er ligeså god i min Denon, så kan det naturligvis ikke betale sig at købe den, men spørgsmålet er jo om den er ligeså god?

Jeg kan se din DVD-afspiller har en DCDi processor som er lidt forældet i dag og nok ikke halv så god som den i DVD Edge.

Prøv at se en demo af projektorene inden valg. Så kan du hurtig afgøre om den er 8kg mere værd

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 12:46

Tak for de mange svar Mr. Anderson

Jeg vil dog ikke give dig helt ret i, at HD1 og HD100 er meget ens i billedet. Jeg har set dem i en side by side demo hos Speakers Corner, og jeg synes helt sikkert at HD100'eren var bedre end HD1'eren.

Jeg har også set en demo af KRF-9000'eren hos KT Radio, og jeg synes billedet stod super godt. Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af at se HD350 eller HD750 in action.

For at bedømme KRF-9000/HD100 vs HD350, så kræver det vel en side by side demo, eller at man har set dem begge hver for sig in action et utal af gange - hvilket jeg desværre ikke har

Men jeg har i hvert fald besluttet mig for at købe en DVDO Edge

Redigeret af Stuffedfrog - 27-Juli-2009 kl. 12:47
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Ikke så meget men de gør alligevel at billedet virker mere livligt.

Tvivler på du kan mørklægge så kraftigt, at den reelle forskel i ansi kan ses. En ting er specifikationer på et papir, noget andet er at specifikationer ikke er meget værd i praksis. Lidt lys fra blot elektroniske apperater kan jo smadre enhver illusion om at opnå det specifikationer lover i praksis.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 20:22
Jeg så helt tilfældigt, at den Pioneer står endnu billigere et andet sted:

http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=1237
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:03

Hva' siger i? Burde man hoppe på sådan en KRF-9000 og en DVDO Edge til 28.500? Jeg synes i hvert fald det lyder fornuftigt

Det lyder da som et fornuftigt køb. Har selv haft HD100 til anmeldelse her på Recordere, og man skal være mere end almindelig kritisk for ikke at være tilfreds med billedet. HD750 har dog (i kalibreret tilstand) mere korrekt farvegengivelse. HD100 har lidt overmættede farver, som man ikke kan justere sig ud af.

Så vidt jeg husker er der ikke HDMI udgang på DVD-A11. Hvis der er DVI indgang på DVDO Edge er der ingen problemer med det set up.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:34

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Så vidt jeg husker er der ikke HDMI udgang på DVD-A11. Hvis der er DVI indgang på DVDO Edge er der ingen problemer med det set up.

Der er ikke HDMI på DVD-A11 og der er ingen DVI på DVDO Edge, men heldigvis findes der adaptere 

Og så blev der forresten handlet lidt hos KT RADIO

Pioneer KRF-9000, DVDO Edge samt lidt godter til stuen - et nyt Pioneer PDP-LX509H

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:36

Pioneer KRF-9000, DVDO Edge samt lidt godter til stuen - et nyt Pioneer PDP-LX509H

Samlet pris på 41,5k?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Der er ikke HDMI på DVD-A11 og der er ingen DVI på DVDO Edge, men heldigvis findes der adaptere 

Shit en omgang  Det skal du nok blive glad for. Ingen tvivl om at HD100 også er en verdens klasse projektor.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2009 kl. 16:42
Jeg synes bestemt også at projektorerne er fede. Hvordan yder de ift. Pio LX5090? - og er strømforbruget større eller mindre (hvis man kalibrerer begge)?

Jeg kunne godt forestille mig en projektor, men har ikke set en ordentlig en før. Kun de data-projektorer, som man bruger på uni mm til powerpoint.

Må dog sige at støj er det som holder mig mest fra en projektor - er hysterisk med støj, og bliver nemt irriteret af det under film. En PS3 er lige på grænsen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu