|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Opret gerne en ny tråd om dette interessante emne. |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
Tech2010 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 728 |
![]() |
||
Tillykke med det. Hvor har du bestilt den fra? |
|||
![]() |
|||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
||
Det kan man sige. Hvis man sender 60Hz ind kommer der 60Hz ud uanset Drive Mode-indstillingen. Jeg har dog kun testet ved 720p ved 60Hz (testede vist osse 1080p60Hz - men jeg har ikke nedskrevet resulatatet). Hvis man sender 1080p24Hz ind, sendes det ud på panelet som 60Hz eller 72Hz afh. af Pure Cinema-indstillingen. Det lyder som om den technical writer, der har skrevet manualen, har fået fordrejet sin forståelse af, hvordan teknikken fungerer en smule - men det sker jo flere steder i manualen - bare se forklaringen til Drive Mode i det hele taget.
|
|||
![]() |
|||
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() |
||
ktradio havde lige et de havde fået hjem idag så det snuppede jeg
|
|||
![]() |
|||
Mimle ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
||
Hej Søren Umiddelbart er det på begge kilder jeg har problemet - men jeg er i tvivl om at det bare er fordi jeg skifter fra en 42" - Jeg kører i standardmode med drivemode 2 - jeg har ikke drive mode 3 på min skærm. Der er ikke tale om at det hakker - blot at jeg synes det bliver lidt sløret når der er sidevejs panoreringer - når det er op/ned er der ingen problemer - dvs. tekster/ting som kører ned over skærmen. Jeg har prøvet pure - men synes at standard med kontrast 20 giver det bedste og mest naturlige billede ! Jeg skal have prøvet et CA modul direkte i skærmen istedet for Canal Digital HD boksen - det må da alt andet lige give det bedste resultat. Det er vel ellers bedst at køre 720p istedet for 1080i eller hva' ? Ved interlaced bliver skærmen vel kun opdateret halvt så mange gange ? Er det optimale til PS3 så også Cinema for at den udnytter 24fps eller hva' ?
Tak for de mange gode svar - jeg må vist forsøge mig lidt frem ! |
|||
/Michael
|
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Kan du (eller andre) henvise til en bedre forklaring af Drive mode samt hvorledes den og PureCinema bør stå ved hhv. DVD pal/ntsc BD 1080p 24p TV sd/hd |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
||
Emnet debatteres indgående på AVSForum. Her er et link: http://www.avforums.com/forums/7793241-post6635.html Drive Mode 2 er faktisk altid OK.
|
|||
![]() |
|||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
||
Hvornår skal Pure Cinema så slås til og fra? ![]() Ps. har et Pio 5090, hvis det har nogen betydning. |
|||
|
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
pureindstilling findes kun på krp modeller.
men på min er dvd og blu-ray sat til drive 1 og tuner er sat til drive 2. en 500M. Det samme havde jeg på min tidligere 5090H |
|||
![]() |
|||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
||
Nu er det pure cinema han spørger om |
|||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Ja det har du ret i, det havde jeg lige overset. Redigeret af xcardman - 10-Juni-2009 kl. 19:31 |
|||
![]() |
|||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
||
Hvornår skal Pure Cinema så slås til og fra?
![]() Ps. har et Pio 5090, hvis det har nogen betydning.
Ingen af jer to der ved det? Måske kunne i lige hurtigt tjekke jeres egne indstillinger mht. Driver Mode og Pure Cinema og poste dem her? - Det ville hjælpe rigtig meget ![]() Redigeret af A_Nielsen - 10-Juni-2009 kl. 19:41 |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |