recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP 600-A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer KRP 600-A

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Hvornår skal Pure Cinema så slås til og fra?
Ps. har et Pio 5090, hvis det har nogen betydning.

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

pureindstilling findes kun på krp modeller.
men på min er dvd og blu-ray sat til drive 1 og tuner er sat til drive 2.
en 500M. Det samme havde jeg på min tidligere 5090H 

Nu er det pure cinema han spørger om

Ja det har du ret i, det havde jeg lige overset.

Ingen af jer to der ved det? Måske kunne i lige hurtigt tjekke jeres egne indstillinger mht. Driver Mode og Pure Cinema og poste dem her? - Det ville hjælpe rigtig meget

Med Blu-ray skal du altid sætte Pure Cinema til Advanced.

Når vi snakker DVD, så kommer det jo selvfølgelig helt an på, hvilken type film du ser. For det meste så vil OFF være bedst. Dog kan du også sætte den til Standard uden den store betydning.

Når du fx ser HDTV eller digital TV, så kan det også varier meget udfra kilde og hvor optimalt billede der kan opnås. Men til film materiale skal du sætte den enten på OFF eller Standard. Til alt andet materiale såsom fodbold, så sæt den altid på OFF.

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Ingen af jer to der ved det? Måske kunne i lige hurtigt tjekke jeres egne indstillinger mht. Driver Mode og Pure Cinema og poste dem her? - Det ville hjælpe rigtig meget

Når vi snakker DVD, så kommer det jo selvfølgelig helt an på, hvilken type film du ser. For det meste så vil OFF være bedst. Dog kan du også sætte den til Standard uden den store betydning.

Når du fx ser HDTV eller digital TV, så kan det også varier meget udfra kilde og hvor optimalt billede der kan opnås. Men til film materiale skal du sætte den enten på OFF eller Standard. Til alt andet materiale såsom fodbold, så sæt den altid på OFF.

Virkelig lækkert - tak for hjælpen
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 22:29

Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Virkelig lækkert - tak for hjælpen

Det var da så lidt.

Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:46
Jeg kan tydeligt godt se forskellen på billedet hvis "pure cinema" ikke står korrekt i forhold til kilden. Jeg er dog begyndt at irritere mig over at man skal skifte manuelt i "pure cinema" menuen. Kan man ikke få tv'et (600A) til at skifte i mellem "advanced" (bluray) og "off" (tv)  automatisk når man ser tv og bluray. Jeg kan se den skifter automatisk vedrørende "drivemode" 1 og 2.  
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af gunnergeil gunnergeil skrev:

... Kan man ikke få tv'et (600A) til at skifte i mellem "advanced" (bluray) og "off" (tv)  automatisk når man ser tv og bluray. Jeg kan se den skifter automatisk vedrørende "drivemode" 1 og 2.  

Ikke mig bekendt - det kræver en kalibrering via ISFccc-interfacet at lave forskellige indstillinger pr. kilde.

Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Mimik Mimik skrev:

Jeg har for nyligt udskiftet mit XDE 436 Pioneer med en KRP600 A - Det er en dejlig størrelse - dog er jeg ikke helt tilfreds med sidevejs panoreringer. Jeg har Canal Digital HD box som kører 720p og en PS3 som jeg kører bl.a. Blueray på i 1080p - begge giver et fantastisk billede - dog synes jeg ikke at bevægelserne sidevejs på skærmen er tilfredsstillende. Er der specielle indstillinger som jeg skal gøre brug af ?? Al hjælp og tips udbedes !

Det giver ingen mening at sætte din Canal Digital HD boks til at køre ud i 720P, når Canal Digital udsender deres HD kanaler i 1080i... Dermed får du mange flere konverteringer af billedet inden det når til dit panel...

kilden er 1080i->konverteres og deinterlaces derefter til 720P->konverteres (opskaleres) så igen til 1080P i dit tv... Altså ikke mindre end 3 konverteringer...

Hvis du sætter boksen til at spytte ud i 1080i så sparer du 2 konverteringer, og vil givetvis få et bedre billede... For så skal der kun deinterlaces i tv'et fra 1080i til 1080P, og Canal Digitals HD boks er temmelig dårlig både til at konvertere (nedskalere) og deinterlace.

Jeg har selv haft bedst erfaringer med at lade boksen spytte ud i 1080i
Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 14:53

Jeg har også et andet spørgsmål vedr. min KRP - er det ikke muligt at få lyden ud igennem den optiske udgang på skærmen afhængig af hvilken kilde man hører ? Når jeg ser alm. digital TV (DVB-t) igennem skærmen kommer lyden godt nok ud - men ser jeg f.ex. film fra PS3 bliver jeg nødt til at lade lyden gå fra PS3 til anlægget - men det ville da være nemmere at skærmen blot ledte den igennem fra HDMI stikket til den optiske udgang ?? Jeg mangler nemlig en optisk indgang på mit anlæg og jeg er træt af at skifte rundt hele tiden - selvom jeg da har en lille fordeler er det ikke optimalt !

På forhånd tak

/Michael
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 22:00
På min M model skifter den selv mellem de forskellige drive mode til dvd og blu-ray. Den skifter til drive 2 og cinema off dvd og advance og drive 1 ved blu-ray. kører igennem forstærker til tv.
gør den det på en A model?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu